FPV, multicopter videos enz

Al is het maar €15,- ik heb de verkoper van mijn TBS Clone toch maar mijn geld terug gevraagd. Die armen lijken wel van elastiek, er is absoluut niet mee te vliegen. Zonde van mijn tijd. Ik had hiervoor goede ervaringen met het ook goedkope SM450 frame van RCTimer dus ik had gehoopt dat dit ook wel zou werken.

Als ze een quadcopterframe verkopen dan moet het toch als quadcopterframe bruikbaar zijn. Al kost het maar € 1,-

Is andere (stevigere) armen plaatsen geen optie? Anders kan ik ook beter meteen opbouwen op een 450 frame, zonde om alles te moeten overzetten.

Is andere (stevigere) armen plaatsen geen optie? Anders kan ik ook beter meteen opbouwen op een 450 frame, zonde om alles te moeten overzetten.

Je kunt de armen van dat RCTimer frame dat te koop staat erop zetten. Moeten de gaten in het frame wel van 2,5 naar 3 mm worden opgeboord.

Met de meegeleverde armen is fpv kansloos.

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat de frame wel bruikbaar is, maar niet voor video :D. Kun je niet je SK450 armen op gebruiken mennov?

Sowieso, wie verkoopt er nu een Fpv frame waarbij zelfs 8" props in beeld komen. Dan kun je de camera net zo goed op een gewoon f450 frame zetten. :rolleyes:

Ik zit net inderdaad te kijken naar de frame en het is een f450 clone met een langer middenstuk. Je hebt alleen meer ruimte dan :D

TBS is meer assymetrisch.

Denk dat de frame wel bruikbaar is, maar niet voor video :D. Kun je niet je SK450 armen op gebruiken mennov?

Armen van de sk450 zijn minder hoog.

Armen van de RCTimer 450 zijn dezelfde maat, alleen de gaten in het frame moeten dan naar 3mm worden opgeboord. Probleem is dat ik er nog maar 3 heb :D

Menno, als ik jou was zou ik toch een Tbs kopen of zelf een goede quad in elkaar steken.
Dat clone Tbsje ziet er echt niet goed uit en de eerste beste crash ligt het volledig in de prak.
Zo gek duur is een Tbs niet, voor de rest heb je alles al...

aangezien er hier veel zijn die met ntm motoren vliegen even een vraagje. is er iemand hier die nog 3-4 van die accesoiry kits voor 28-26 motoren heeft? ik wil namelijk in hk nederland een paar motoren en regelaars bestellen, enkel die setjes hebben ze niet meer... hoor het graag!

Vandaag ook mijn TBS 'clone' binnengekregen. Bij mij missen de metalen stands voor tussen het frame en ook mijn zwarte armen lijken wel van rubber gemaakt... Ook zijn volgens mij de glasvezel plaatjes dunner dan die van de DJI 450 clones.

Nu twijfel ik wat ik doe. Eerst net als Menno even de verkoper mailen, dit gaat niet werken zo.

- Ik kan nu kiezen om zelf een frame te bouwen, ik heb de mogelijkheid om te kunnen lasersnijden, maar ik denk niet dat ik koolstof plaat kan/mag laseren. + ik heb een werkplaats op school ter beschikking waar hout, metaal en kunststof bewerkt kan worden.

- Ik kan een DJI 450 frame gebruiken, maar dat word krap met fpv+gopro aan boord.

- Ik kan het frame toch proberen te gebruiken en misschien verstevigen/andere armen gebruiken

Vandaag ook mijn TBS 'clone' binnengekregen. Bij mij missen de metalen stands voor tussen het frame en ook mijn zwarte armen lijken wel van rubber gemaakt... Ook zijn volgens mij de glasvezel plaatjes dunner dan die van de DJI 450 clones.

Nu twijfel ik wat ik doe. Eerst net als Menno even de verkoper mailen, dit gaat niet werken zo.

- Ik kan nu kiezen om zelf een frame te bouwen, ik heb de mogelijkheid om te kunnen lasersnijden, maar ik denk niet dat ik koolstof plaat kan/mag laseren. + ik heb een werkplaats op school ter beschikking waar hout, metaal en kunststof bewerkt kan worden.

- Ik kan een DJI 450 frame gebruiken, maar dat word krap met fpv+gopro aan boord.

- Ik kan het frame toch proberen te gebruiken en misschien verstevigen/andere armen gebruiken

Ik ga het advies van Roni opvolgen en thuis ruzie maken met mijn vrouw. :D (lees een tbs frame aanschaffen).

Het frame van deal extreme is zonde van je tijd. Afgezien van video kwaliteit vliegt het gewoon niet goed als er een beetje wind staat.

Zonde, weggegooid geld dus.

Naar de bouwmarkt en zelf wat bouwen is zeker een oplossing, zo heb ik mijn 1e quad ook gebouwd en die was volgens mij een stuk steviger dan de frames met die plastic armpjes. Al ziet het er gouw wat minder uit.

Ik nijg er naar om toch een ander frame te kopen. Die reptile 500 heb je voor 25 euro, of 30 euro met landingsgestel van ebay.

REPTILE 500-V1 Alien Multi-copter 500mm Quadcopter Frame W/ 450/550 ABS Arm E | eBay

REPTILE 500-V2 Alien Multicopter 500mm Quadcopter Frame W/Tall Landing gear Skid | eBay

Glasvezelplaat van 1,5mm dik (volgens mij het frame dat ik nu heb 1mm, heb geen schuifmaat.) en vind er een hoop info over en vind goede youtube video's.

Ik probeer denk ik liever een frame als dit voor de helft van een TBS, zelf maken is altijd nog een optie.

en uiteindelijk heb je 50 euro uitgegeven aan wappie frames, en ga je voor 10 zelf bouwen. had je net zo goed voor 75 euro tbs kunnen kopen:)

Low budget frames vliegen echt ook low budget achtig :) , zeker geen aanrader voor Fpv , voor te raggen is het iets anders dat kan wel...

Een nette zelfbouw frame kan op oplopen , kost meestal meer als een TBS framepje.
Heb eens uitgerekend wat men zelfbouw heeft gekost , ik was 140 euro kwijt aan onderdelen en G10 plaat..

Of je moet het et alu profielen doen en triplex maar 1 goede crash en je kan een heel nieuw frame bouwen, triplex is heel zwak en na een tijd slijten de plekken waar het vast geschroefd is , duurzaam is het niet..

Back