FPV, multicopter videos enz

Is er hier toevallig iemand die een lpf1400 over heeft en voor HEEEEEEL weinig kan missen?

ben wat aan het experimenteren op een autotje, maar 1.3ghz (800mw video) en 2.4 ghz (besturing) gaan niet zo lekker samen :P

Meer afstand tussen de 2.

meer afstand dan ik heb, kan al niet.
RC bereik is nu ongeveer 50 meter, en dat is te weinig.

Op mijn vliegtuig had ik zo'n filter toen ik nog op 2.4ghz vloog, en dat gaf veel verschil, maar dat filter heb ik verkocht ooit eens met een antenne ....

heb je met en zonder getest?

Probeer naast maximale afstand ook polarizatie om te draaien. Rc RX verticaal en de vtx horizontaal bijvoorbeeld. Daarmee kun je 23db demping creeren.

met en zonder wat? :P
met en zonder video tx? ja, normaal reed ik zonder video erop, kon rijden tot ik het autotje niet meer zag
met en zonder filter? nee, heb geen filter ;)

polarizatie heb ik ook geprobeerd, daarmee haalde ik net iets meer (ongeveer 80 meter) maar nog steeds onbetrouwbaar (veel failsafe) en dus onbruikbaar.

Vandaar dat ik even met filter wilde proberen ;)

Ik bedoelde met en zonder vtx. Range test zonder te rijden....gewoon lopen en kijken waar het ophoudt (wel op de grond testen natuurlijk en niet autotje oppakken). RC bereik op grond is een drastisch verschil met line of sight bij multis/vliegtuigen. Ga je van 100meter naar 80/50 of is het verschil veel groter.

Zonder vtx heb ik nog niet getest om te kijken tot het ophoud. Want ik reed er gewoon mee ;) maar ik kon zo ver rijden dat ik het autotje niet meer zag....

kan ik nog wel doen natuurlijk, maar weet dat dat filter veel hielp (op mijn vliegtuig), dus wilde het bij het autotje ook proberen :)

Zonder vtx heb ik nog niet getest om te kijken tot het ophoud. Want ik reed er gewoon mee ;)

kan ik nog wel doen natuurlijk, maar weet dat dat filter veel hielp, dus wilde het bij het autotje ook proberen :)
low pass kan inderdaad helpen, maar mijn ervaring is dat RC bereik wel gereduceerd wordt, maar dat het in werkelijkheid mee kan vallen. Je praat over 20-30% bereik vermindering. Natuurlijk allemaal afhankelijk van hoe zwaar je vtx is en hoe deze gepositioneerd is tov je rx.

mijn ervaring is dat de 800mw veel meer invloed heeft (zonder filter), en met filter kwam ik een stuk beter uit toen. (toen haalde ik het minimum wat de fabrikant van de zendmodule van de rc opgaf zelfs gewoon)

vandaar dat ik dat filter even wilde proberen, maar toen schoot me te binnen dat ik die verkocht had.... dus vandaar mijn vraag of iemand er nog 1 over heeft ;P

afstand is op een 1:16 autotje natuurlijk ook erg minimaal...

ja 800mW had ik ook destijds....dat hakt er wel in op een korte afstand. Zodra je er 30-40cm vanaf gaat zitten heb je zo'n beetje normale bereik. Dat is inderdaad moeilijk op zo'n autotje :D.

Ja die filters zijn niet in NL te bestellen helaas :D

idd hakt er goed in. en die afstand gaat idd niet lukken :P hahahaha

Dus als iemand zo'n filter over heeft... roep even aub ;)

Ik heb een vraag over het toepassen van een gimbal in combinatie met mijn 6 kanaalszender.

Nu zijn alle kanalen in gebruik. Ik overweeg om het kanaal waarmee ik GPS/Failsafe/Manueel in stel te gaan gebruiken voor de gimbal.

Ik bedoel dus: geen keuze, de MC staat altijd in GPS mode. Een eventuele failsafe (RTH) activeer ik door gewoon de zender uit te zetten.

Wie geeft mij raad?

Ik zou nooit met een toestel gaan vliegen waar ik geen manuele controle over heb. Als je GPS het niet goed doet en je moet het in Failsafe zetten terwijl je toestel boven een slootje of een weg hangt, wat dan?

Goede raad is denk ik om een paar euro in een 8 kanaals zender en ontvanger te investeren. De Turnigy 9X is volgens mij al voor €50,- verkrijgbaar.

Heb je een aparte schakelaar om je multi in failsafe te schakelen als het fout gaat? Het lijkt mij ook ten alle tijde belangrijk dat je manueel kan ingrijpen in het geval van nood.

Ook als je GPS het opgeeft? Denk het niet.

Precies. Zonder gps weet je quadcopter helemaal niet waar hij zich bevindt.

Vind het eerlijk gezegd zorgelijk, want je leest tegenwoordig meer dat mensen vliegen zonder manueel controle te hebben. Gps storingen zijn absoluut niet ondenkbaar en je moet ten alle tijde zelf kunnen ingrijpen.

Maar goed, dat is een ander draadje :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Back