FPV, multicopter videos enz

Geloof me :-) Als je GPS het niet goed doet vliegt hij niet terug naar de plek. Zelf ondervonden. Mijn naza vloog gewoon verder met een windje in de rug. Welke coordinaten ben ik nog niet achter...

@garbungel lees je even in op welke frequentie gps werkt ... L2 zit precies in de band die we graag voor tv zenders gebruiken.
Lees jij maar goed in op welke frequenties, want tv zenders zitten daar niet bij. Sterker nog er zijn geen tv zenders in de lucht, behalve van de sattelliet L1 alleen geloof ik, en dan volkomen digitaal. En dan boven de HAM band!
Met een HAM licentie mag je gewoon hier legaal vol gas zenden en zelfs met 30Watt :D. Dan is 400mw te verwaarlozen ;).

HAM 23cm band:
1240 - 1300 MHz

Ot: l1 zit op 1574,42 en l2 1227,6

Mijn zender is 25mhz (modulatie) breed en heeft oa 1200 en 1240 mhz dus de kans op overlap is zeker aanwezig

Ot: l1 zit op 1574,42 en l2 1227,6

Mijn zender is 25mhz (modulatie) breed en heeft oa 1200 en 1240 mhz dus de kans op overlap is zeker aanwezig

Tja, maar band is toch echt beschikbaar voor de radio amateurs. Ik ken er wel een aantal en geloof mij die maken zich geen zorgen om die mini zendertjes, wat in het niets valt met de power die zij uitsturen :D. Ik vraag me af of l2 echt gebruikt wordt, want GPS zit daar ook van origine op, maar alle devices gebruiken maar l1

Hoe groot is de kans dat 2 drones kort op elkaar vliegen (binnen 2 meter). Denk dat dat te verwaarlozen is maar het is wel een reeel iets zeker als je zelf op je eigen drone een 1.2 / 1.3 Ghz zender hebt zitten. Dit is dan ook waarom ik mijn fpv antenne aan de onderkant ga monteren om dit probleem uit te sluiten (zender is 850 mw in mijn geval en zal ook zeker een kanaal ver van L2 af kiezen) zodat ik geen gps problemen ga ondervinden.

GPS gaat altijd wel goed voor zover de meeste gemerkt hebben, aangezien vrijwel alle GPS devices aan L1 genoeg hebben.
Een poost geleden had ik meer last van mijn CCD cam op mijn GPS, dan van mijn zender. Gebruik nu overigens 2.4ghz voor video.

Aangezien het nog steeds koud is heb ik maar een stoofje gekocht :)
img1460t.jpg

Effe een steuntje gemaakt en klaar, nu nog solderen..
Kon het niet achter de zender plaatsen omdat mijn fasst module daar zit..

img1462i.jpg

img1463c.jpg

Laatst bewerkt:
Alles getest en het werkt :)
Op 2w heb ik wel wat zwarte strepen op men beeld als ik de UHF zender naast de video Rtx zet, op 1,5 meter afstand heb ik totaal geen last zelfs niet op 2w.

Wat ik raar vind is als ik de Uhf op 2w zet en ik kijk naar men servo screen op de zender dan heb ik last van servo ''jitter'' , het is echter wel echt minimaal.

Laatst bewerkt:
Zojuis mijn nieuwe boscam video ontvanger getest.....super kwaliteit vergeleken met zo'n fox. Heb gelijk ook een extra uitgang voor mijn dvr. Kleuren waren veel veller en mooier vooral.

Heb naar 2,4 ghz video setjes gekeken en die dingens zijn duurder dan 1,3ghz ...
op men longe range toestel ga ik op 2,4 ghz vliegen , had enkel 1 goed kanaal op 1,3ghz vandaag de rest stoorde door de Scherrer.

Ik moet 2 Rtx'en hebben en 1Vtx, best een duur grap.

De diversity op 1,3ghz met quad's is totaal overbodig, ga vanf nu 1 ontvanger voor men quads gebruiken zonder diversity..levert nog beter ontvangst dan met.

Ik heb zo'n Boscam set. vtx en vrx alles boscam. Ben er zeer content mee.

Heb net opnames van mijn DVR bekeken en dat ding is echt slecht. Is goed genoeg voor lokaliseren en voor op klein scherm, maar op mijn groot scherm is het echt slecht. Komt niet eens in de buurt wat ik door de bril heen zie.

Back