FPV, multicopter videos enz

Menno, gewoon full throttle vertrekken :)
De eerste vlucht is het wat wennen maar geloof me fpv vliegen is redelijk simpel.
Na enkele vluchten heb je het zo door!
Probeer niet te ver en te hoog te vliegen.
Good luck!

Video range: check
Rc bereik: check
Lipo's vol: check

Vanmiddag dan maar de vuurdoop:cool:

Beeld op mijn videobril is met die set die ik van Motorsports heb overgenomen kraakhelder.

Wish me luck. Ik kijk wel een beetje tegen het opstijgen op. Je ziet met hooveren volgens mij veel minder beweging dan LOS vliegen.

9e4a2e9u.jpg

Have fun. Opstijgen is niet zo moeilijk hoor, wel lastiger is een afstand inschatten bij het landen. Hou het veilig en veel amusement!

Have fun mennov.....hoop dat het goed gaat allemaal.

Opstijgen moet niet moeilijk zijn. Een tip bij het landen is een daling inzetten net zoals een vliegtuig, dus niet verticaal van omhoog landen, want dan heb je geen overzicht.

Have fun mennov.....hoop dat het goed gaat allemaal.

Opstijgen moet niet moeilijk zijn. Een tip bij het landen is een daling inzetten net zoals een vliegtuig, dus niet verticaal van omhoog landen, want dan heb je geen overzicht.

Klopt, het probleem is dat je niet naar beneden kan kijken.

Ik heb het ooit geprobeerd om de camera op een servo loodrecht naar beneden te laten kijken, maar dat is absoluut geen goed idee. Als je op gras landt zie je één groene vlek, maar kan je niks van afstand inschatten.

Ik ben benieuwd naar je 1e FPV ervaring.

Veel plezier en idd is fpv vliegen een stuk makkelijker dan LOS.

Pff mijn 1e ervaring was helaas niet al te best. Ik weet niet hoe de wind bij jullie is. Ik dacht dat het een goed idee zou zijn om op een groot weiland te beginnen. Had het eigenlijk niet moeten doen maar ben op dat vlak toch eigenwijs. Wind was zo hard dat mijn quad continue onder een flinke hoek hing. En dan zie je dus niks dan gras. Na een iets te harde landing kwam ik er ook nog achter dat ik de camera wel aan had staan voor de live video maar hij was niet aan het opnemen. :banghead:

Ach 2 minuten groen beeld is ook niet alles. :rolleyes:

Als de voorspellingen kloppen dan is het morgen bijna windstil. Ga ik fpv'en bij het eiland van Maurik.

Laatst bewerkt door een moderator:
Groot weiland is prima om te oefenen. Wellicht handig om eerst een beetje opstijgen in de buurt blijven en landen totdat je comfortabel gevoel krijgt en dan steeds verder.

Ook handig om je cam wat hoek omhoog te geven als deze teveel naar de grond wijst.

Zit een fisheye lens op de camera. Voor mijn gevoel was die boom nog best een eind weg. Met de hengel uit de tak kunnen wippen en met een deken op kunnen vangen. Nog niet opnieuw gevlogen maar volgens mij alleen een kapotte prop :o

Fisheye is idd lastig vooral als je net begint. Ik kan ermee vliegen, maar heb het nooit fijn gevonden. Ik vlieg daarom 3.6mm ccd lens.

Is mij ook eens gebeurd...maar dan in mijn droom.
Werd niet echt gerust wakker kan ik je zeggen haha.
Komt van het kijken naar die filmpjes van heligek, corne en Markjuhh en natuurlijk het hachelijke avontuur van Markoez bij het zand :-)

Laatst bewerkt:
Je kan er ook geluk mee hebben. Dit is zo'n beetje de hoogste boom wat je hier in nl kan treffen

Was al met al geen succes vandaag. De fisheye lens ga ik vervangen voor een lens die de diepte beter weergeeft. De vtail quad gaat ook in de kast. Van nature is die gewoon te instabiel. Je blijft corrigeren. Dat is met LOS vliegen niet zo een probleem, maar met fpv niet leuk.

Iemand nog een leuke flip voor weinig te koop:p

Heb je geen opnames mennov? Ben benieuwd naar de boomlanding.

Je had toch ook een tbs discovery kloon dacht ik? En je kan ook gewoon een H frampje maken toch van je vtail?

Schade was 2 props maar gek genoeg. Heb de motor die de grond in ging bij de val toch maar voor de zekerheid vervangen uiteindelijk.

Back