FPV, multicopter videos enz

- Hoe vliegt een mini in vergelijking met een f450? Ik zal het naze32 board gaan gebruiken, vlieg nu met een naza m lite, zit hier veel verschil in?
- Hoeveel vliegtijd moet ik ongeveer aan denken? Snap dat dit afhangt van je motoren en accu, maar +-?
- Hoeveel kost een Mini H setup, als je de fpv componenten niet meerekent? Ik heb al vrij veel uitgegeven aan fixed wing en de f450, dus moet wat op het budget letten :)
1. Nerveuzer, doordat is kleiner is. Als je je F450 met Naza-m manual kan vliegen, kan je ook naze32 vliegen. Voor de rest is het een kwestie van wennen. Let wel: een Mini-H moet je eigenlijk wel FPV vliegen.
2. Reken op 5 - 8 minuten. Afhankelijk van je setup vlieg je met 3s of 4s met 1000 - 2200mah. Reken dat je LiPo tussen de 100 en 200 gram zal wegen. Zelf vlieg ik met 1500mah 3s 35-70c Nanotech of 4s 1300mah 45-90c, maar één maatje groter kan ook prima. Als ik met 1000mah vlieg waait m'n mini bijna weg [emoji1]
3. Je mag zelf optellen:
Frame 25 tot 140 euro.
Motoren 18 tot 25 euro (Cobra powah!)
AVRO Naze 25 euro
ESCs 12 euro
Bedrading + evt PDB 10 euro

Reken op zo'n 180 euro met een goedkoop frame (ZMR250 oid). FPV gaat je meer geld kosten.

Inderdaad. Die Flip3nogwat van jou vliegt lekker strak en die 2207 SunnySky motoren zijn mooie tegenhangers voor Cobra 2208.

Vanmiddag op een ander plekje gevlogen. Niet ideaal, maar je moet wat om je verslaving te voeden als je onbekend bent ergens [emoji16]
m00st netjes!

Mijn oefen sessie...

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb wel wat dingen overwogen maar komt er niet van of is niet haalbaar.

Heb nog wel een idee maar moet nog kijken of dat uitvoerbaar is.
Spuit giet werk is te veel van het goede. Te klein aantal.

Semiriged kabel is slecht aan te komen. Immersion laat dat custom maken.

Dus voorlopig zelf creatief zijn of de boel eens heel houden ;-)

Netjes terug buigen kan geen kwaad maar dikke kans dat er ergens een keer een soldering breekt.

Wellicht iets 3dprinten?

Dit kost €8,05 om te printen in rood en gepolijst bij shapeways:

fXOFR.jpg

wellicht kan ik het design nog iets wat optimaliseren, de afmetingen heb ik even vanaf het oog opgemeten vanaf mijn immersionrc clover, denk dat ie iets te groot is.

ben in Oostenrijk op ski vakantie maar er moet natuurlijk ook wel even gevlogen worden :)

Hallo allemaal :)

- Hoeveel kost een Mini H setup, als je de fpv componenten niet meerekent? Ik heb al vrij veel uitgegeven aan fixed wing en de f450, dus moet wat op het budget letten :)

Als je gaat voor cheapety-cheap kun je altijd nog terecht op ebay:
http://stores.ebay.nl/fisher-hobby/_i.html?_nkw=fpv250&submit=Zoeken

Voor een meier ben je klaar met een vliegbare kit in een simpel frame. Nog niet live gezien, overigens. Binnenkort ga ik iemand helpen 'm in elkaar te flanzen. Flip32 is compatible met Naze32 zo te zien. KK is wel weer wat makkelijker in te stellen. Voor verdere vragen is het handiger een eigen thread aan te maken denk ik ;-)

Vorige week eerste vlucht met apm2.6 gemaakt en mobius. Ik heb hiermee een fototje kunnen maken maar de kwaliteit vind ik zwaar tegenvallen. Ik hoop dat jullie mij kunnen zeggen dat de kwaliteit van een mobius beter is en dat er iets mis mee is qua instellingen oid.
e15aee8dd06ca675e2b9962c76be383d.jpg

vandaag weer even een rondje gevlogen :P

vergeet niet op het blauwe duimpje te drukken.

Back