fpv simpel

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door willembalder, 28 sep 2013.

1. willembalder

willembalder

Lid geworden:
    12 mei 2010
    oke ik krijg hem niet meer de lucht in na het installeren van de fpv spullen. er zitten nu dus een camera en vtx onderop gemonteerd maar als ik probeer te vliegen kantelt hij standaard naar voren ook als de batterij naar achter schuif of als ik gebruik maak van subtrim. Wat kan ik doen. Sowieso heb ik best wel veel gas nodig voor mijn gevoel om hem de lucht in te krijgen(wat tot nu toe nog niet gebeurd is).

ik heb er daarnaast ook nog 4 universele poten van hobbyking op geplaatst, ipv mijn eigen gemaakte houten poten. zou dat een probleem kunnen zijn? dat bijvoorbeeld eentje wat korter is ofzo? moet ondergrond van startplaats vlak zijn?

Willem

2. willembalder

willembalder

Lid geworden:
    12 mei 2010
  3. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Het lijkt me sterk dat je te weinig power hebt om je easyglider de lucht in te krijgen, als ie telkens voorover duikt zou ik alles naar achteren verplaatsen, zo ver als het kan, maak eens een foto van hoe je het nu allemaal hebt zitten.

4. willembalder

willembalder

Lid geworden:
    12 mei 2010
    het gaat over mijn quadcopter, ik zal zo even een foto posten

5. willembalder

willembalder

Lid geworden:
    12 mei 2010
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Hierbij de foto's.

Het probleem is nu dat de voorkant (waar de camera zit) blijft staan, terwijl de achterkant omhoog gaat. ook als ik de accu naar voren plaats gaat hij niet lekker. Toen ik fpv gear er niet op had zitten ging hij goed de lucht in. Wie helpt mij?

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. willembalder

willembalder

Lid geworden:
    12 mei 2010
    DUS:
    even samenvatting van het geheel:

1. quadcopter vloog goed
    2. fpv gear erop en ander landingsgestel
    3. quadcopter komt niet van de grond
    4. als ie beetje van de grond komt is dat de achterkant waardoor hij voorover klapt
    5. wat is hier de oorzaak van? verschuiven van batterij helpt niet. Ik heb het gevoel dat ik heel veel gas moet geven voordat hij in beweging komt.

Zie ook de foto's!

Gaarne jullie feedback!

willem

7. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Simpel... houdt de multi boven je hoofd. Geef gas en voel of hij rechtop wil blijven.
    Als je bijvoorbeeld naar voren wilt kantelen moeten de 2 moteren voor sneller gaan draaien. Gaat er dan een motor aan de achtekant harder draaien ( dat zal dus hier gebeuren) moet je de aansluiting daarvan uitwisselen met degene die langzamer gaat draaien aan de voorkant.
    Dit doe je ook met links en rechts.

Als het goed is, dan moet je multi altijd jouw beweging tegen gaan.

8. willembalder

willembalder

Lid geworden:
    12 mei 2010
    geprobeerd maar eigenlijk vind ik dat een beetje te eng om de quadcopter zo dicht bij mijn hoofd te houden. ik heb een pcb board van hobbyking, dus ik zal controleren of die draden goed zitten, maar ik neem aan dat die goed zitten.

Willem

9. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    Als je het boven je hoofd houden te eng vindt kan je hem ook ophangen aan het plafond. Of je spant een touw tussen twee stoel leuningen en maakt hem daar aan vast. Wel een beetje beheerst gas geven natuurlijk.

10. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Om het te stesten hoef je alleen maar iets gas te geven.. dus dat de props mooi, maar laagtoerig draaien.
    Dit is voldoende om te controleren of de motoren een bepaalde beweging tegen werken.
    Je kunt dit ook doen door de props eraf te halen en tijdelijk een stukje plakband op de motor te bevestigen. kan je zien aan de toeren of ze meer of minder draaien bij de bewegingen. (en of ze de goede kant op draaien).

Simpeler en veiliger kan je het niet hebben :)

11. willembalder

willembalder

Lid geworden:
    12 mei 2010
    Trouwens, title is fpv simpel, schijnt toch niet zo simpel te zijn haha.

Wat nu gedaan:
    - props draaien juiste richting op
    - esc zitten op juiste plek aangesloten.
    - als ik gas geef heb ik wel idee dat props tegenbeweging maken, ik doe dit echter bij niet heel veel gas. Als ik meer gas geef heb ik wel idee dat achterkant meer omhoog wil. Ik ga straks even op straat kijken.

Dat ik het idee dat ik veel gas moet geven voordat hij los komt van de grond, komt door het extra gewicht?

waar kan ik nog meer op letten? Wat vinden jullie van de opzet van de quadcopter op de 4 foto's? bedankt voor jullie hulp!

willem

12. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Het idee dat ze tegen beweging maken? Dat moet heel erg duidelijk zijn...
    Als je voldoende kantelt moet de onderste props veel harder gaan draaien en de bovenste props bijna stilstaan. (met de hand makkelijk tegen te houden zijn.)

Van de foto' kan ik weinig maken...kan er zelfs moeilijk op zien of je de props niet ondersteboven op hebt gemonteerd. (kan aan mijn scherm liggen.. maar denk het niet).
    Ook zou het goed zijn de props en adapters zo laag mogelijk op de motoren te monteren.. een slingertje wordt erg versterkt als de props relatief hoog boven de motoren staan. (en dan kan je balanceren tot je een ons weegt).

ALs je zwaartpunt in het midden ligt en je hebt het goede model ( X of +) geselecteerd, en de calibratie is goed en de props zijn goed gemonteerd (en gebalanceerd) en onderling even groot/spoed en de escapes zijn goed aangesloten (en ook tegelijk gecalibreerd) tov je controller.. dan moet hij nagenoeg recht om hoog gaan.
    (of de handel moet aan het eind van het vermogen zijn... alles te zwaar geworden)

Natuurlijk is het aan de orde als er gewicht (hoeveel?) wordt toegevoegd, dat er meer power nodig is om los te komen. Heb je het gewicht niet teveel aan 1 kant toegevoegd?
    Als er weinig vermogen reserve in je bestaande configuratie is.. dan merk je natuurlijk een ietsje extra gewicht vrij snel.

De multi moet bij half gas toch echt al gaan liften... hooveren.

Mogelijk moet je dit aspect verplaatsen naar de Multicopter sectie van dit forum, daar dit niets meer te maken heeft met FPV.

Mogelijk zijn daar wat meer mensen die "de oplossing" kunnen leveren.

Deel Deze Pagina