FPV vliegen verboden in USA

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door ron van sommeren, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Jij kijkt nogal met een gekleurde bril naar dit soort video's. Geeft niet want bijna iedereen kijkt met een bepaalde insteek. Maar je hebt wel de essentie van Bruce's verhaal gemist en dat was volgens mij dat de FAA alle FPV-ers (waaronder vooral serieuze hobbyisten) als criminelen bestempelt terwijl de echt gevaarlijke gek zich toch nergens iets van aan trekt. Aan dat laatste kun je niets doen maar met het verjagen van de serieuze hobbyist maak je het luchtruim onveiliger omdat dan het zelfcorrigerend vermogen wegvalt. Dan heb ik het dus over het aanspreken van de cowboys die zonder enige kennis van zaken RTF "drones" de lucht in knallen op een plek waar dat niet kan.

Het is een lastige discussie, maar het is net zoiets als een totaalverbod op alcohol omdat alcohol zoveel verkeersellende veroorzaakt. Wat je krijgt is dat de notoire drinker niet stopt en nog steeds onder invloed in de auto stapt terwijl iemand die met een druppel op nooit aan het verkeer deelneemt denkt: waar heb ik dat aan verdiend? In de kroeg worden na sluiting geen dronken mensen meer thuisgebracht want daar wordt geen alcohol meer geschonken. En wat er in en rond de illegale drankkeet gebeurt weet niemand.

Martin

2. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Oh?
    Wijs mij even die zinnen met "velen" aan alsjeblieft. En die "aannames" hebben luid en duidelijk op youtube of Vimeo gestaan.
    Een aantal daarvan zijn ondertussen verwijderd, maar vooruit, een voorbeeldje:

Alulah 2.0 - Head in the clouds on Vimeo
    Let vooral op de cijfertjes achter de letter "alt".
    En doe verder vooral of iedere FPV-er zich keurig aan de regeltjes houdt: sleeping:

3. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Dit is een video van 2jaar geleden! Toen was men niet zo strict met regels en die waren er ook niet echt.
    Jij kijkt er echt met een gekleurde bril naar en je bent niet op de hoogte van de ontwikkelingen en de zaken die de laatste tijd spelen.

4. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Dan moet je eens een cursus "begrijpend lezen" gaan volgen. De eerste zin is algemeen gericht en niet op jou persoonlijk.
    De tweede: reactie op jouw aanspreken van mij.
    De derde: kijk even naar het eerste woord uit die zin. Aan jou de eer om dat te weerleggen.

Ik vlieg inderdaad niet. Maar de wijze waarop een aantal lieden het verziekt voor de modelvlieger die op een "normale"manier zijn hobby uit wil blijven oefenen, stuit mij tegen de borst. Maar dat wist je al.

Daar heb je helemaal gelijk in Martin. Alleen van dat "zelfregulerende vermogen" is de afgelopen 7 jaren niets terecht gekomen. En dat ziet de overheid ook.
    Resultaat? Mensen die hard hun best doen voor de vliegers (KNVvL)worden als voetveeg behandeld en de resultaten die ze boeken zijn nooit voldoende.
    Dus wat is de reactie van de overheid? Je schetst het zelf al. M.a.w.: de gehele modelvliegerij is de dupe.

5. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Ah...nu begrijp ik je gefrustreerdheid Roel...je vriend sander sassen. Nou, dat is dan 1..nu al die anderen nog..liefst recente videos.

6. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    "Ik vlieg inderdaad niet. Maar de wijze waarop een aantal lieden het verziekt voor de modelvlieger die op een "normale"manier zijn hobby uit wil blijven oefenen, stuit mij tegen de borst. Maar dat wist je al."

Die rottige voerbootjes die gewoon op de 35mHz zitten en ons modelvliegers onze hobby omzeep helpen...ben al 3 vliegtuigen aan die lui verloren...alle rc bootjes zouden verboden moeten worden...maar natuurlijk hoor jij daar niet bij.

7. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Oh? Even een citaatje:
    En ook in die regeling uit 2005 stonden regels t.a.v. de maximale hoogte.
    En ja, hij is in 2012/2013 gewijzigd.
    Gekleurde bril? Ja.
    Reden: zie boven.

8. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Troost je: ik ben geen visser. Dat gedoe met wurmen en haken is niks voor mij. En evenals Ron wijs ik elke "voerbotenschipper" die met (vaak technische) problemen langs komt op dit forum op het feit dat hij/zij niet op de 35 mHz moet gaan varen. En m.b.t. mijn eigen schepen: Lang leve de 2,4 gHz... Veel minder storing en met een beetje inventiviteit kun je écht wel 20 functies op je 8-kanaals, 2,4 gHz zender kwijt...

9. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ja dus? Mensen waren toen minder bewust van gevaren. Maar ga die diacussie niet aan verder want het heeft geen zin. Zie boven dat het meer een persoonlijke kwestie is.

Maar de fout die je maakt is dus ook wat iedereen en de FAA maakt. Er wordt niet gekeken naar de actualiteit.
    2 jaar geleden had je ook geen phantoms.

10. BasTijs

BasTijs

Lid geworden:
    30 apr 2012
    Grappig om te zien dat mensen die normaal nooit op het FPV forum komen er nu ineens een mening over hebben.

11. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Grappig om te zien dat mensen die net aan twee jaar lid zijn van dit forum en dus waarschijnlijk geen idee hebben van de voorgeschiedenis van FPV en diverse beoefenaars ervan op dit forum denken te weten hoe de vork in de steel zit...

12. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Grappig hé... Zelfs Sassen heeft een aantal nogal "belastende" video's verwijderd. Maar jij kunt die ongetwijfeld wel vinden op het FPV-forum. Ga daar maar kijken.
    Enne by the way: ik heb nog steeds geen inhoudelijke antwoorden gekregen.

Da's raar... Eerst roep je:
    en als ik je ongelijk bewijs is het plotseling
    Da's lekker discussiëren... En een aantal mensen was zich toendertijd wel degelijk bewust van het feit dat men de regels aan de laars lapte. Lees de diverse discussies hierover maar na. Of men zich bewust was van de gevaren? Evenals nu ontkenden een aantal lieden die steevast.

En de actualiteit is:
    - dat de techniek zich in een razend tempo verder ontwikkelt. (met o.a. de drones van Bart Smit-kwaliteit)
    -dat de (logge) overheid die niet bij kan benen.
    - dat "zelfregulering" bij een aantal mensen niet werkt.
    - dat de overheid zich dus gedwongen voelt om rigide maatregelen te nemen
    - met als resultaat dat iedereen daar last van heeft.

En als jullie het niet erg vinden: deze jongen gaat nu lekker pitten.

13. BasTijs

BasTijs

Lid geworden:
    30 apr 2012
    De teller van het aantal comments op Regulations.gov staat nog erg laag. Ik had gedacht dat de community in de US wel wat groter zou zijn.

14. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Wat een haantjes weer zeg.
    Geïnitieerd door je weet wel.
    En gevoed en onderhouden door degene die dat altijd doen.
    Vervuiling van ons mooie forum.
    Ik heb dat nooit gezegd.
    Waar staat dat.
    Je weet niet waar je over praat.
    Je bent een sukkel.

Kleine kinderen zijn jullie, ik kan niet anders zeggen.
    Ik heb de grootste en dat zal iedereen weten.
    Slotje is wel het minste wat men hier kan doen. :eek:nweer:

Ik kwam in dienst en de kapitein kwam een toespraak houden.
    Een bierkegel van hier tot gunder.

"Mannen luister!
    De auto die jullie daar zien is rood.
    Maar als ik zeg dat ie blauw is dan is tie voor iedereen blauw!"
    Dat is zo'n beetje het niveau in dit draadje!

15. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Volg de Amerikaanse discussies hier :

FPV Talk - RC Groups

Overigens zou dit ook in NL kunnen gaan gebeuren zolang er idioten zijn die zich aan geen enkele regel wensen te houden.

Ash.

16. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    En de actualiteit is:

1. Overheid heeft geen kennis van materie
    -dat de (logge) overheid die niet bij kan benen.

2. Regel brengt economie in gevaar door oplopende kennisachterstand
    - dat de overheid zich dus gedwongen voelt om rigide maatregelen te nemen

3. drones zorgen voor een beter algemene bewustwording van onze omgeving
    - dat de techniek zich in een razend tempo verder ontwikkelt. (met o.a. de drones van Bart Smit-kwaliteit)

4. de verloren kennis zal in het voordeel gebruikt worden voor oorlogsvoering
    - met als resultaat dat iedereen daar last van heeft. De ontwikkeling gaat naar landen waar je het niet graag zou willen hebben: FPV remote controlled sniper rifle | kiloOhm.com

5. verlies van gratis ondersteunende controle fpv'rs
    - dat "zelfregulering" bij een aantal mensen niet werkt. Denk aan toezicht.

6. verbod werkt toename ziektekosten in de hand.
    - mensen gedwongen achter de garaniums zetten, daardoor sneller ziek/depressief worden met alle gevolgen van dien.

17. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
  18. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    Heren .

Ik dacht dat dit forum door robert als technisch forum was bestempeld .

Het begint weer op moddergooien te lijken .
    Dat lijkt me niet de bedoeling .

Slotje en technisch doorgaan ?

19. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Ik krijg heel sterk de indruk, dat er wat aan de hand is met FPV vliegers.

Hoe bot het ook klinkt en mischien is het vergezocht, maar het is een herhaling van zetten, en om een of andere manier valt het mij op, dat het moddergooien steevast begint vanuit de hoek van FPV vliegers....

Dat was al zo met de strapatzen van Sander S, en het gebeurt nu ook weer heel subtiel, met een volkomen uit het niets komende steek onder water over waarom iemand 20 jaar vliegt zonder brevet.... wat heeft dat er nu weer mee te maken?

Daarna komt Roel v. E. met redelijk steekhoudende en vooral rationele argumenten, maar de FPV goegemeenschap komt daar weer overheen met non-argumenten en emotionele reacties, en begint met modder te gooien...

Nou ja, je moet nu eenmaal niet modder gooien naar iemand die van overheidswege getraind is om met gloeiend lood terug te gooien, denk ik dan maar weer :D....

Maar het valt mij wel op, dat het FPV vliegen op een of andere manier een uiterst emotionele gebeurtenis moet zijn, als je er alle logica door uit het oog verliest (en dat moet ik maar aannemen, want de alternatieve verklaring zou zijn, dat "iets" in het FPV-vliegen mensen aantrekt, die niet tot het nemen van rationele beslissingen in staat zijn, en dat gaat me weer wat te ver....)

Er wordt (ondertussen redelijk door feiten gestaafd) gesteld dat FPV op zich niet, maar de gedragingen van een aantal fanatieke FPV-ers wel, het risico op overheidsregulering van onze hobby in zijn volledigheid met zich meebrengt. Wat is er zo moeilijk aan, dat te accepteren, en van daaruit constructief bezig te gaan? Het is nu eenmaal zo, de feiten wijzen dat uit: er word over gepraat op hoge niveaus in verschillende landen, en dat is een teken aan de wand....

Mag deze stelling niet geponeerd worden door een "niet-FPV-vlieger"????

Want als we namelijk gaan wachten tot een "wel-FPV-vlieger" dit gaat verkondigen, dan IS de regelgeving er al: er was ook eerst een vloedgolf aan verkeersdoden, en daarna een verplichting tot het dragen van autogordels nodig, voor men dat algemeen ging accepteren.
    Als men dat aan "de automobilist" had overgelaten, had nu nog steeds 99% gezegd dat autogordels meer gevaar dan veligheid opleveren, "want als je op de kop in de sloot ligt...."

Ik denk, dat er dit aan de hand is met FPV vlieger: mischien zijn het wel "mensen"....:yes:

Groet, Bert

PS: dit is een beetje lichtvoetig bedoeld, zoek er niet te veel achter, maar mensen, denk nu toch gewoon eens logisch na: de argumenten en vooral non-argumenten die hier over tafel vliegen, het slaat nergens op: "Ja ik overtreed de wet maar ik doe het verantwoord...."
    Meen je dat nu werkelijk????

20. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Dat met die autogordel is goed, je kan ondanks de regel toch nog autorijden. Je verbied immers het autorijden in z'n totaliteit niet. Dat zou met FPV ook kunnen..maar toch geen totaal verbod? En al helemaal niet omdat enkele mensen zich niet aan de regels houden..die ga je dan toch gewoon beboeten?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina