fpv; wat doe ik fout??

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Abel, 2 okt 2013.

1. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Wel of geen filter

Nog heel even terugkomen hierop. Ik heb er geen ervaring mee, maar je zou toch verwachten dat de storing ook minder wordt als je basis-videobeeld minder wordt? De storing is namelijk geen externe bron die je ontvanger stoort maar zit in het uitgezonden videosignaal. Of is het gewoon zo dat de storing ervoor zorgt dat het uitgezonden signaal kwalitatief iets minder is zodat je sneller last hebt van andere (externe) storingen en/of te zwak signaal? Als de ontvanger de sync niet meer ziet is je beeld weg, wat dat betreft zou een zo schoon mogelijk signaal ook verder moeten reiken.

Martin

2. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Is inderdaad zo Martin. Ik realiseerde me later, dat ik het verschijnsel zoals je omschrijft, ook zo ervaren heb. De rimpel zakt ook weg...

Maar het is toch lekker om met een schoon beeld rond te snorren en als je verder gaat, niet van de ene storende invloed in de andere te geraken.

Er zijn zoveel variabelen, onlangs had ik de situatie, waarbij een echt schoon beeld aan de orde was. Toch ontstonden er tijdens de vlucht ESC strepen en vreemde failsafes.
    Vervolgens viel de motor uit.
    Na terug gezweefd te zijn, bleek de ESC volkomen verkoold te zijn. Deze had echt jaren trouwe dienst gedaan. (gebruik altijd separate low noise BEC)
    Hier werd ik zelf even gestoord van.. :)

Deel Deze Pagina