Frsky Tandem X20 met Ethos OS

Discussie in 'Model elektronica' gestart door GJVO, 14 mei 2021.

1. Theo#53

Theo#53

Lid geworden:
    17 dec 2023
    Zo na de chinees wat gezellig en lekker was.
    Toch ff gekeken hoe of wat met de multi module en de OTA.
    OTA geen duidelijk antwoord gekregen. Maar bedraad proberen.
    De multimodule hiervoor moet je een lua script downloaden van github en de multi in de root van de scripts folder in de radio plaatsen. Dit werkt dan.
    Niet logisch naar mijn idee maar goed achteraf snap je het dan ook wel weer.
    Blijft over OTA bedraad.
    Kom ik op terug.
    Groet Theo

2. Theo#53

Theo#53

Lid geworden:
    17 dec 2023
    Ook deze hobbel weten te nemen.
    OTA update voor de Archer Plus SR10+
    Hoe heb ik het voor elkaar gekregen,
    De zender in usb mode aan de pc middels usb.
    Ethos suit openen.
    In tap download centre naar tap receivers in mijn geval naar tap ACCESS 2.4G SERIES dan tap Archer plus en tenslotte ARCHER PLUS SR10+
    Hier gekozen voor FW 3.0.1 AP Rx.zip (FLASH)
    Eerst nog de receiver aan de S-port van de zender verbonden met ook de s-port van de receiver.
    Toen gekozen FLASH duurt even dan gaat de update beginnen, na een tijdje krijg je een lijst met files waar je uit kunt kiezen. Merkwaardig APSR10+ staat er niet bij. Vooruit dan maar AP SR10.
    Hij gaat weer aan de slag en dit gaat langzaam en duurt best wel een tijdje. Uiteindelijk update succesfull.
    Gecontroleerd in info en ja hoor receiver APSR10+ met fw 3.0.1
    Lijkt geslaagt.
    Nu blijkt dat je via Device config de ontvanger weer opnieuw moet programmeren. Op zn minst alles weer goed controleren.
    Uit eindelijk kreeg ik het voorelkaar. Ik kan wel zeggen dat de type aanduiding AP SR10+ niet altijd juist is erg verwarrend.
    Zal wel aan mij liggen.
    Zo nu eerst al mn ontvangers controleren.
    Groet Theo

Deel Deze Pagina