Frsky Tandem X20 met Ethos OS

Discussie in 'Model elektronica' gestart door GJVO, 14 mei 2021.

1. wim eon

wim eon

Lid geworden:
    27 aug 2009
    Op het frsky forum word regelmatig afgeraden te updaten behalve als je iets extra nodig hebt. Weet je nog hoe zenders 25 jaar geleden werkte ???
    Grt Wim

2. Theo#53

Theo#53

Lid geworden:
    17 dec 2023
    @wim de zender is prima die geef ik de schuld niet.
    Software updates in aantal is te veel. Dat is mijnsinziens voor mij althans de boosdoener.
    Noem mij een merk met vergelijkbare aantal updates in vergelijkbare tijd.
    Wist ik dit van te voren had men dit laten weten had ik hem nooit gekocht. OpenTX heb ik destijds ook vaarwel gezegd om precies dezelfde reden een niet stoppende vloedgolf aan updates.
    Met begrijpen bedoel ik, wat precies gaat/wil men aanpassen welke bugfix oplossen en welke nieuw feature zit er in de nieuwe update. Bij FrSky vaak een lange lijst met items die mij niet boeien, en soms ook niet snap. Afkortingen waarvan ik niet weet wat ze betekenen, software handelingen die je moet doen die voor software ontwikkelaars normaal zijn maar voor een leek abrakadabra. Hier komt het empatisch vermogen van software ontwikkelaars om de hoek kijken je mag je afvragen in dit geval hoe zit dat?
    BTW
    Lees de topic van Alfthobbies dat sluit prima aan bij mijn bevindingen/ervaring.
    Wat mijzelf betreft zie ik nu in hoe het zit en pas ik mij aan verwachtings patroon te hoog.
    En geef ik toe dat ik anders met updates moet omgaan. Fout is idd niet lezen.
    Genoeg erover.
    Gisteren op de club koffie gedronken lekker zitten bomen en alle lopende projecten besproken. Heel inspirerend. Dus gelijk gisterenavond de bouwplank naar de kamer gesleept om verder te gaan aan de ondervleugel van de SIG Liberty heerlijk geen software in de vleugel.
    Groet Theo

Ps, hartelijk dank aan diegene met support om de X20S met module werkend te krijgen super

AHoogendijk vindt dit leuk.
  3. Theo#53

Theo#53

Lid geworden:
    17 dec 2023
    Ik weet precies hoe zenders 45 jaar geleden werkte 27mc zelfbouw project van Electuur gemaakt en mee gevlogen. Met een onhandige antenne met een spoel in het midden

4. alm

alm

Lid geworden:
    20 jun 2015
    Het vrijgeven van veel releases/updates heeft zowel voordelen als nadelen, het voordeel is dat degenen die op een fix zitten te wachten eerder een update kunnen krijgen met die fix erin en dat ze niet lang hoeven wachten tot er eindelijk weer eens een release is. Het nadeel is dat diegenen die alle updates bij willen houden (om wat voor reden dan ook) er veel meer tijd aan kwijt zijn om bij te blijven. Zo lang er geen critical fixes in zitten waar je zelf last van hebt of kan hebben, dan zou ik zeker afwachtend zijn.
    Met OpenTX 2.3 ben ik ook pas overgestapt van 2.2.4 naar 2.3.7 of 2.3.8 of iets in die koers en dat was dan voornamelijk omdat ik op dat moment functionaliteit miste die daar wel in zat en er toen niet meer omheen kon.
    Als je zelf niet wilt testen, laat anderen dat dan doen en stap pas over als het bewezen stabiel is en je die functionaliteit ook nodig hebt. Dat scheelt een heleboel werk en tijd. ;)

AHoogendijk vindt dit leuk.
  5. Theo#53

Theo#53

Lid geworden:
    17 dec 2023
    Klopt, en dat is ook lessons learned.
    Ik zal zeker terughoudend zijn in het vervolg met updates en lezen.
    Komt goed.
    En functionaliteit dat mis ik niet kan ik zeggen. Meer overbodige features die je eigenlijk niet gebruikt met vliegen maar wel handig lijken.
    En dat is weer erg persoonlijk.
    Op de club is niet iedereen gecharmeerd van mijn "Throttle Armed" melding. Weet niet precies of dat ligt aan mijn zoet gevooiste stem? Maar het werkt wel.

6. AHoogendijk

AHoogendijk PH-SAM

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Die stemmen kan je ook aanpassen hoor, zelfs je eigen stem als het moet.

Gr
    Arie

Deel Deze Pagina