Funjet meeting bij mvcb

Discussie in 'Vliegmeetings' gestart door Jan scholten, 22 jan 2011.

1. Jan scholten

Jan scholten

Lid geworden:
    8 sep 2002
    ik heb er ook maar besteld....kon het niet laten.

2. 3w_flyer

3w_flyer Guest

mijne heeft china op 2 februari verlaten maar is nog niet toegekomen.

3. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Jazeker, hij is al binnen. 6s3000 heb ik ook al liggen, maar ik wil eerst nog even kijken hoe hij op 4s vliegt, met de Tgy 2700Kv, dat gaat vandaag en/of morgen gebeuren....

4. MrBean

MrBean

Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Jan,

ik wil toch even zeker zijn zodat ik niet voor niks naar jullie club rijdt. Je had al gezegd dat ik mocht komen met de Funjet met turbine. Deze maakt natuurlijk ook wat meer geluid dan de "standaard" electro. Ik hoop dat dit geen problemen geeft ?

Groetjes,

Davy

5. Jippieee

Jippieee

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Hops, de 6s erin en gaaaaaan!

Als ik kan lijkt mij dit ook een leuke meeting, neem ik ook mijn FJ ultra mee!

6. Minicoopert

Minicoopert

Lid geworden:
    25 nov 2009
    @jippieeeeee, weer een funjetter erbij, gewoon aanmelden en lekker komen vliegen, tevens extra nog een update van de funjet (dit staat ook in het andere draadje over de funjet ultra)

nog wat ideeetjes voor iedereen .... alex, hier zie je ook mijn nieuwe grondplaat (precies passend). tevens een moerbevestiging gemaakt voor het neuskapje, nu kunnen eindelijk de elastieken eraf. vanmiddag uitgeprobeerd >225 km en heb het kapje nog steeds, zit keivast op deze manier. Hier zie je ook nog het verschil tussen de servo stangetjes (originele ligt er los bij), heel snel vervangen voor dikker stangetje (2,5 mm)

[​IMG]Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 800x600 en 45KB.[​IMG]

[​IMG]Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 800x600 en 51KB.[​IMG]

[​IMG]Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 800x600 en 57KB.[​IMG]

[​IMG]Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 800x600 en 57KB.[​IMG]

[​IMG]Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 800x600 en 54KB.[​IMG]

[​IMG]Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 800x600 en 80KB.[​IMG]

[​IMG]Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 800x600 en 48KB.[​IMG]

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Heej,

Bedankt voor de foto's, maar het lijkt mij qua koeling beter om de originele motormount geheel weg te laten, en het op dezelfde manier te doen als René, alleen heb ik daar nog geen duidelijke detailfoto's van gezien....

8. Minicoopert

Minicoopert

Lid geworden:
    25 nov 2009
    het originele motormount was alleen gebruikt voor de maat. de motor komt aan de buitenkant (net als bij rene) rechtstreeks op de grondplaat. hier komen nog wel wat koelgaten in te zitten, maar ik zit op de motors te wachten (voor de maatvoering).

9. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ah ok, op de foto leek het iets anders. Ik ga het namelijk identiek aan die van René maken, dus ook zonder die hele plastic rommel. Gewoon dus een schotje in het schuim lijmen (en versterken) zodat ik de 1450Kv gewoon met het kruis kan monteren en dat hij dus 100% in de buitenlucht zit.

Volgens mij ga ik met 4s nu al dik over de 200km/uur, want ik hield Frans met zijn Albatros makkelijk bij vandaag.....

10. Minicoopert

Minicoopert

Lid geworden:
    25 nov 2009
    plastic kokertje gebruik je toch wel, hoop ik, voor het gezicht?
    @rene, als je foto's hebt ... zet het er maar op svp, ben erg benieuwd hoe jij het doet.
    ik heb mijn FJ (heel de tunnel + de plastic koker) in de glasmat gezet, is erg stijf geworden, ivm torch van de motor.

11. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Nope, geen kokertje....

12. e-speed buff

e-speed buff

Lid geworden:
    12 jul 2010
    Met glasvezelversterking in de romp past de 3648 turnigy niet meer in de romp!

Vrg René

13. Minicoopert

Minicoopert

Lid geworden:
    25 nov 2009
    jawel, zie hier, het is krap, maar het gaat ....

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. Jippieee

Jippieee

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Rare vraag, maar waarom extra versterking?

15. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Pieter; zou het qua koeling wel genoeg zijn denk je? (dan kan ik in mijn oude Ultra al gaan testen met die motor)

16. Minicoopert

Minicoopert

Lid geworden:
    25 nov 2009
    ja hoor, maar ik vlieg deze momenteel op 5s .... helaas. maar wordt veranderd.

17. Minicoopert

Minicoopert

Lid geworden:
    25 nov 2009
    romp wordt veel stijver ... echt. anders tordeert de romp als je de motor aanzet. maar deze zou het zonder ook aan moeten kunnen.

18. Richard Huizer

Richard Huizer

Lid geworden:
    29 aug 2004
    6s

op 6s is echt niet normaal !net n raket haha!hebben t gister geprobeerd! gr rich

19. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    En dat was nog niet eens de Ultra, kun je nagaan:D

20. jvenant

jvenant

Lid geworden:
    14 jan 2007
    uuuuhhhmmm

Dat was idd een gewone, en geluid is nu echt een issue LOL

Ja 6s is echt geen kinderspel meer.......

Deel Deze Pagina