Funjet meeting bij mvcb

@alex-dan weet ik niet wat er bij jou mis is, ik trek ongeveer 100A (grond) op 6s met een 7x6 (camprop graupner). als je maar 50A trekt heb je niet het volle vermogen lijkt me (te kleine prop?). 6x3.7Vx50A=1110 Watt .... hmmm????

Heej Pieter, is niks mis, in tegendeel: ik kan met 50A 4 minuten vliegen en hij loopt alsnog loeihard:) Ik vlieg met een 6x4 propje, en het bevalt me wel eigenlijk...

wat heb jij voor setup ?

ik heb ook een 6s setup en de versnelling is echt bizar alleen ja het geluid is wel een issue.
ik heb een 7x8 prop er op gehad maar dat koste mijn regelaar.

heb nu een 7x7 en dat blijft heel, vlieg tijd gemiddeld 3 min en dan is de power er echt uit.

Pieter heeft vandaag de 270 km/u gehaald met de 6 cellen setup.. ik moet er wel dichtbij staan om te meten..hihi..

Laatst bewerkt:
ja die motor heb ik ook voor mijn ultra,
alleen wel een 100A regelaar er voor,
ik kan vliegen op 5s of 6s dat zal wel heel snel gaan dan.
mijn gewone Funjet heeft ook de optie 5s of 6s en dat is echt al een beest :)
alleen heeft hij deze motor HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 500 H3126 Brushless outrunner 1600KV

bij mij deed hij 80A

Deze op 6s3000 met 6x4 prop;

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 3648 Brushless Motor 1450kv

Doet 50A, alles blijft handwarm met 4 minuten vliegtijd. Geluid is wel oorverdovend. Tijdens een vergelijkende vlucht met clubgenoot Frans bleek in ieder geval dat mijn Ultra ruiiiiiiiiiiiim over de 250 loopt, want ik kwam hem rap voorbij:p

Laatst bewerkt:
wat heb jij voor setup ?

ik heb ook een 6s setup en de versnelling is echt bizar alleen ja het geluid is wel een issue.
ik heb een 7x8 prop er op gehad maar dat koste mijn regelaar.

heb nu een 7x7 en dat blijft heel, vlieg tijd gemiddeld 3 min en dan is de power er echt uit.
een 3648/1450kv (aan buitenkant gemonteerd ivm koeling) van turnigy met een 7x6 graupner camprop, verder een 110A regelaar met koeling aan de buitenkant, lipo is 2450mA bij 6s .... succes. snelheid van 270 is gemeten op een recht stuk, dus niet in duikvlucht, dan zou het nog harder kunnen.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Heren (en misschien dames, je weet het nooit) ..... nog 17 dagen en dan is het zover. Met nu in totaal 18 inschrijvingen en vele FunJets.
In elk geval nog genoeg tijd om enkele FunJets in elkaar te lijmen, haha .... Een paar reserve is geen overbodige luxe.
Geef je wel even op dat je komt, mits je dat nog niet gedaan hebt, zodat we ongeveer weten hoeveel er komen, in ieder geval .... Tot dan.

Nog maar 10 dagen en dan begint de eerste FunJet meeting van de Benelux. (wat klinkt dat leuk ....). Het is maar stil op dit draadje, niemand meer iets meegemaakt of nuttige tips. Ik heb voor mezelf toch maar een lanceerinrichting gebouwd om het afschieten te vergemakkelijken, werkt super ....

Nou, het leek er even op dat het 'm voor mij niet ging worden op 9 april, omdat zondag de motor van de Ultra er mee kapte. Achteraf bleek een stekkertje tussen motor en regelaar een slecht contact te maken. Deze heb ik vervolgens vervangen en alles werkte weer, dus we gaan vlammen op 6s:p De gewone Funjet is afgelopen weekend na 2 midairs wel een beetje gehavend geraakt, maar vliegt er niet minder om:mrgreen:

Ik had me opgegeven maar kan helaas toch niet komen en moet dus met spijt een dagje lekker knallen missen. Misschien dat een leuk filmpje de pijn wat kan verzachten...

Laatst bewerkt:
@Jippieeeeeeeeeee: Jammer, maar volgende keer beter .... toch?
@Jan: Kun je deze van de deelnemerslijst afhalen om het weer kloppend te maken.

Als ik alles bij elkaar optel, hebben we er nu 17.

De route er naartoe staat op www.mvcb.nl

PS Mochten jullie nog vragen hebben stuur maar een pb of zet het hier neer.

Ik heb besloten om toch nog een Funjet te gaan halen en hopen dat ie zaterdag 9 april klaar kan zijn.
Het zal krap worden maar ik ga het proberen, nu snel in de auto en 200 km rijden om het ding op te halen....

GJ

Back