Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Vincenzo, 12 apr 2010.

1. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Mjah, die 125A hangt dan weer van je prop af, ik draai er nog geen 65A mee met een 6x4 prop:) Overigens heb je ook goedkope regelaars boven de 100A. Zelf neem ik wel goede servo's van A-merken, maar ik zie ook mensen met veel succes goedkope 9 grammertjes gebruiken...

2. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    idd heb je gelijk in, vooral goede servo's vind ik ERRUG belangrijk in zo'n kist... wil niet dat mn gear stript als ik met 250 langskom....

Voor regelaar moet je eens kijken bij rctechnics.eu Daar heb ik de GX200 van en dan de Opto... Aangezien bij deze kissies de regelaar nog wel eens door wil branden heb ik bewust gekozen voor een apparte bec, zodat mn kist altijd nog bestuurbaar blijft als dit gebeurd :p

3. robertboxhoorn

robertboxhoorn

Lid geworden:
    10 sep 2009
    maar wat is nouw beter in een fun jet een inrunner of outrunner?

4. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ik gebruik deze altijd, ze kunnen pieken van 100A aan;

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Brushless ESC 85A w/ 5A SBEC

5A SBEC, die gaat niet de geest geven:) Voor 'n Funjet vind ik het ook teveel moeite om 2 accu's te gebruiken, ik hou van lekker simpel:p

5. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    haha nee klopt, maar met mijn prop kom ik dan te kort met een piek van 100A.

En die Sbec zal de geest niet geven, maar als je je regelaar uitfikt om welke reden dan ook, doet ie niks meer he :p

En 2 accu's ? ik heb gewoon dat 6s pakketje erin hoor :p heb gewoon een extra kabeltje gesoldeerd dat naar de Bec gaat :p

Enne, robert: als je een ultra koopt gewoon de turnigy 3648-1450 erop

6. boerjan

boerjan

Lid geworden:
    10 dec 2009
    waar haal jij die 125a + regelaar ,ook bij hk ?

7. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    nee, zoals ik een paar berichtjes terug heb geplaatst, zie je dat ik een GX200 bij RCTechnics heb besteld.....

8. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
  9. boerjan

boerjan

Lid geworden:
    10 dec 2009
    owke ,tnx

10. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

HobbyKing R/C Hobby Store : TURNIGY K-Force 100A Brushless ESC

Dit is echt een bullitproof regelaar, trekt echt wat de adver verteld.

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 3648 Brushless Motor 1450kv

De meest hufterproof motor die je kunt kopen voor een schijntje, alleen de uitgaande stroomdraden zekeren met epoxy zodat deze niet kunnen doorslijten aan het motorhuis.
    Draai hiermee de 6.5X6.5 Graupner camspeed propeller naar de 95 ampere's of een 7X7 APS sport naar de 110 ampere's.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11181

Of deze, deze wil nog wel eens vloeken met een el cheapo regelaar maar werkt heel goed met de regelaar hierboven.
    Gaat ietsjes sneller maar is ook sneller afgefakkeld als je net iets te lang aan het gas blijft hangen.

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy MG90S Metal Gear Servo 1.8kg / 13.4g / 0.10sec

Deze zuivere en precies passende servo's gebruik ik nadat ik 3 HTX90 afgefakkeld had, en blijven heel.

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 2650mAh 6S 40C Lipo Pack

Deze lipo's blijven wel heel na behoorlijk mishandelen, heb slechte ervaringen met de nano serie, deze doen het zeer goed.

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy HV SBEC 5A Switch Regulator (8-42V input)

Heel betrouwbare stroomvoorziening voor de ontvanger en servo's, of gewoon een 4cellen AAA packje erin, werkt ook perfect en is niet al te zwaar.

Nu nog een Funjet Ultra die nu gemiddeld 89 euro kost bij MRhobby en nog minder op de Dortmund beurs, kost daar gemiddeld 75 euro.

Reken zelf maar uit, maar dan heb je wel een monstertje waar je echt geen seconde je aandacht moet laten verslappen, want dan heb je geheid een hoopje elapor.

Groet Ger.

Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2011
  11. Minicoopert

Minicoopert

Lid geworden:
    25 nov 2009
    @ger ..... alleen de uitgaande stroomdraden zekeren met epoxy zodat deze niet kunnen doorslijten aan het motorhuis.

begrijp ik dan goed dat je er wat epoxy in laat lopen? (met beleid natuurlijk).
    ik heb idd een aantal motors opgeblazen hierdoor, wikkeling bij het motorhuis ingesleten, waardoor wikkeling in de motor in rook op gaat ....

12. jvenant

jvenant

Lid geworden:
    14 jan 2007
    ja klopt,

alle beetjes helpen zeker wel
    een klein voor beeld:

Een 747 gebruikt een 0,5% minder brandstof als hij schoon is.

13. robertboxhoorn

robertboxhoorn

Lid geworden:
    10 sep 2009
    volgens mij bedoeld hij gewoon goed vastlijmen zodat hij de buitenkant niet raakt ;-)

A30-10 L V2 | Hacker A30 | Motoren
    dit lijkt me ook wel een net torretje om op een funjet te gebruiken heb er zelf ook een op mn angel maar die dingen lopen super strak veel beter als die el chepo motoren 8)

20.000 rpm is de max zal dat genoeg zijn ;-)

ach zie later nog wel eens als winterproject zal het hem niet worden ;-)

14. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Juist dan betaal je 90 euro voor een torreke waar je mischien net over de 200 mee haalt ? dat loont zich toch niet ?

Een funjet moet vol voor de fun zijn, dus ik zou het gewoon lekker goedkoop op hongkong manier aanpakken. Meer als de helft van de Ultra's in NL vliegen met de motor zoals ik al eerder had aangegeven, dus denk wel dat ze zich toch best al wel bewezen hebben, anders was iedereen allang overgestapt op een betere...

Maargoed al met al, tis jou geld :p dus niet huilen als je dadelijk 300 euro hebt neergeteld voor je funjetje en we je nog snoeihard voorbij komen he :p haha ;)

15. robertboxhoorn

robertboxhoorn

Lid geworden:
    10 sep 2009
    haha daar heb je wel gelijk in ja ach ik zie wel als ik het geld er voor heb ;-)

het thuis trouwens al een 6s 2600 35c hyperion pakket liggen zou die er in passen?

16. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Zeker weten! heb je de spullen nou nog niet besteld ? :p

17. robertboxhoorn

robertboxhoorn

Lid geworden:
    10 sep 2009
    ga er maar van uit dat het nog wel even duurt om dat de SALy en de dx-7s voor gaan ;-)

18. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    haha nou Dx7 is zo geregeld. Eric (Ultimate) heeft een mooie te koop ;)

19. boerjan

boerjan

Lid geworden:
    10 dec 2009
    die 1450 kv motor vlieg ik nu op 5s met een 7x6 prop, dan trekt ie 68 ampere.

ik lees dat jullie die met een 6s vliegen,

stel ik doe er een 8x7 of 9x7 prop op met 5s ,bereik ik dan het zelvde resultaat ?

20. robertboxhoorn

robertboxhoorn

Lid geworden:
    10 sep 2009
    ook een dx-7s ;-)
    telemetrie is veel leuker op de funjet weet je ook hoe warm je motor is en hoe vol je accu is en hoe snel je gaat 8)

Deel Deze Pagina