Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Vincenzo, 12 apr 2010.

1. e-speed buff

e-speed buff

Lid geworden:
    12 jul 2010
    Hi boerjan

Op 5s zou ik een 7x8 of 7x9APC sport gebruiken, een lekker stille maar snelle combinatie.
    Alleen wordt het starten moeilijker want deze props zijn overtrokken tijdens de start.

Grtz Rene

2. imre43

imre43

Lid geworden:
    21 jan 2006
    Kan jij dan op je display van je zender kijken als je funjet vlieg met 200+

3. robertboxhoorn

robertboxhoorn

Lid geworden:
    10 sep 2009
    nee maar je kan wel je max. snelheid die je gehaald hebt zien na de vlucht en je zender alarm laten slaan als je motor boven een bepaalde temperatuur komt
    ook zien dat de accu leeg is is erg handig

4. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Nja, ik ben niet iemand van de hele aparte dingen e.d. Ik vlieg nu 3 jaar, en heb toch al wel e.e.a. aan verschillende kisten gehad,maar ik heb dat hele telemtry gedoe gemist hoor ?

Enne, je motor uitschakelen als die te heet word ? dan moet je dus niet die telemetry op je funje zetten, want dan kun je er niet eens mee vliegen XD die motor kun je niet meer aanraken :p

5. robertboxhoorn

robertboxhoorn

Lid geworden:
    10 sep 2009
    veel mensen hebben me verteld dat een snel model snel verveeld klopt dat ook en kan een funjet ook een beetje loops en rolls en lekker veel g trekken?

6. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Waarom zou een funjet dat niet kunnen?

7. robertboxhoorn

robertboxhoorn

Lid geworden:
    10 sep 2009
    dat lijkt me een ja :D

8. boerjan

boerjan

Lid geworden:
    10 dec 2009
  9. robertboxhoorn

robertboxhoorn

Lid geworden:
    10 sep 2009
  10. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

@Jan.

Ik gebruik geen BEC (vanuit je regelaar) meer wanneer ik meer dan 3S lipo's vlieg, slechte ervaringen mee, anderen misschien niet maar ik wel, zodoende een aparte 4 cels AAA of een goede UBEC.
    Uiteraard wanneer je een aparte externe U-BEC gebruikt moet je de rode draad van je drie aderige servolead uit de regelaar doorknippen anders gaan de BEC van de regelaar en de aparte UBEC vechten met elkaar.

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy dlux 100A SBEC Brushless Speed Controller

Trouwens deze regelaar doet het ook wonderbaarlijk goed met de 1600KV motor, wordt niet eens warmer dan +/- 50 graden, alleen heb ik hiermee nog niet zoveel vluchten gemaakt, denk zo'n 30 vluchten.

Groet Ger.

Laatst bewerkt door een moderator: 6 dec 2011
  11. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Jazeker kan dat, als je een regelaar hebt met bec, en je wilt deze niet gebruiken. Pak je het kabeltje wat je in je ontvanger stopt, en daar trek je dan de rode draad van los. Zo heb je dus alleen de witte en zwarte over die je in je ontvanger inplugd. Nu werkt je bec niet ;)

12. r.marijnissen

r.marijnissen

Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Weet iemand op welke plek je het beste een haakje kunt bevestigen op de funjet voor een bunjee?
    Dacht zelf aan onder begin accu.

13. robertboxhoorn

robertboxhoorn

Lid geworden:
    10 sep 2009
    gaat het gooien dan niet goed?

14. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Gooien is idd, lastig maar het gaat wel. Je kan ze als je het goed doet zelfs alleen opgooien, maar dit doe ik na een aantal keer misgaan toch maar niet meer.

Haakje maken maakt opzich niks uit, als het maar VOOR je zwaartepunt is zodat ie em trekt ipv duwt.

Zou er wel over vrijwel de gehele lengte van de funjet een gleuf maken en daar een stevig balkje in lijmen, en in dt balkje je haakje maken. Anders trek je het haakje zo uit het schuim.

Zorg er wel voor dat als die af is geschoten je pas NA het loskomen RUSTIG gaat gas geven, anders klapt ie nog om ivm je koppel :p

15. Minicoopert

Minicoopert

Lid geworden:
    25 nov 2009
    waar de voorkant vleugel eindigt (waar de vleugel de romp in gaat), hmmmmmmmm, beetje krom getypt, hoop dat je het snapt, wat ik bedoel ....

16. Adop

Adop

Lid geworden:
    22 jun 2007
    weggooien is niet eens nodig je pakt hem voor je met je hand net achter het cockpit kapje , dus je kijkt tegen de bovenkant en houd hem schuin rechtomhoog, bijna verticaal,dan geef je half gas en loslaten , gaat geweldig goed, mocht hij iets draaien door het koppel kun je makkelijk bijsturen omdat hij toch verticaal bijna gaat probeer maar eens,
    trouwens weet iemand waar je de 7x8 of 7x9 props kunt kopen?

gr Andre

Laatst bewerkt: 8 dec 2011
  17. aws1

aws1

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    JA Adop
    dat doen wij altijd wel zo makkelijk, maar dan moet je wel voldoende vermogen hebben.
    ik denk niet dat er veel zullen zijn die dat aandurven
    bij ons gaat het altijd wel goed, maar wij zijn ook wel een beetje eigenwijs.

eigenlijk een tip aan jullie allen hier
    het kan echt wat adop hier zegt
    probeer het anders eens met een medevlieger
    je zal zien dat je funjet het heel goed doet
    wij vonden het gooien lastiger dan het verticaal loslaten(hoe raar dat ook klinkt)
    succes

18. robertboxhoorn

robertboxhoorn

Lid geworden:
    10 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. e-speed buff

e-speed buff

Lid geworden:
    12 jul 2010
    Hi Andre

7x8 en 7x9 en 7x10 zijn van de APC sport series, geen andere gebruiken!
    Verkrijgbaar bij rcaircraftworld.

Grtz Rene

20. Adop

Adop

Lid geworden:
    22 jun 2007
    Ja na 300 of meer vluchten gaat het wel wennen zo op te gooien, en deze Aws1 hebben power zat om zo op te gooien , maar zoals op het filmpje ging het niet , ik kan het ook niet vinden op youtube, maar zoek wel even verder, bedankt voor de propsite Rene , zijn ze ook nog dichter bij huis te vinden? en heeft iemand al ervaring met de clone van de Funjet deze HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking Radjet 800 EPO 800mm w/Motor (ARF)

hij lijkt smaller en gestroomlijnder en is misschien ook wel sneller te maken met minder
    vermogen zelfs

gr Andre

Laatst bewerkt: 8 dec 2011

Deel Deze Pagina