Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Vincenzo, 12 apr 2010.

1. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Dat is toch ook een prachtige prijs ? waarom nog goedkoper willen...?

2. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Meende me te herinneren dat het goedkoper uit Duitsland kon? Maar zal wel niet dan.

3. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Je kan heeeeell miscien met heeel veel geluk een vinden die rond de 70 euro kost...

Meeste goedkope zijn met acties geweest, toen kon je er 1 voor 45 euro ofzo kopen. maar zon actie heb ik al ff niet meer voorbij zien komen.

4. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
  5. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Vandaag mijn eerste FPV Maiden met de Funjet Ultra gedaan wat toch wel spannend was. Geen spotter aanwezig en ook geen OSD dus ik ging niet al te ver. Eerst een test vlucht gedaan zonder bril maar wel met alle fpv gear in/op de funjet. Beetje moeten trimmen en vervolgens klaar voor de echte fpv maiden. Moment van gooien met de bril op was echt eng maar het ging super! Het vliegen met een Funjet geeft al een kick maar dit is echt nog beter!:
    Setup

Maiden

NS trein achtervolging

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Valentino

Valentino

Lid geworden:
    30 dec 2008
    Kabels buitenom

IK heb niet het hele forum doorgelezen; dus weet niet of het al ergend genoemd is.

aangezien ik een redelijk 'dikke'Gens ace wil monteren op 5S, is er in de romp niet (meer) voldoende ruimte om ook de kabels door de romp naar voren te doen.

Kun je de kabels naar de regelaar het eerste stuk buiten de romp voeren?

7. Minicoopert

Minicoopert

Lid geworden:
    25 nov 2009
    geen probleem met de accu (past zelfs 6s/3000mA in), je zult wel een beetje piepschuim uit moeten frezen/breken.
    de kabels kun je gewoon buiten de romp laten steken, zeker als je motor daardoor in de weg zit (ingebouwd in de romp).

8. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Hallo,

Na het lezen van dit topic ook gebeten door het funjetvirus dus maar een funjet ultra opgepikt, wel een witte maar hij lijkt me stevig :p Uitknippen van al die stikkers duurde wel even lang als het bouwen zelf maar na een uurtje of 2 was hij toch klaar op de servo's en motor klaar.

Omdat mijn snelste vliegtuig een habu 2 is op 4s (haalt zo'n 130km/h) leek het me goed om rustig te beginnen en eerst eens te testen op 3s, ook om de torquerol bij het opgooien wat te leren beheersen want tot nu toe waren al mijn vliegtuigen op wieltjes :p Maar nu volgende vraag, welke motor is denken jullie een goede voor de funjet ultra op 3s? En met welke prop erachter? Wat ik nog liggen heb:
    -Dr mad trhust 3000kv 1300Watt 29mm inrunner + zelfde versie maar 3300kv
    - NTM prop Drive 28-36 3000kv outrunner
    -Turnigy 2350kv brushless outrunner
    Volgende props heb ik ook nog liggen: 5x5 / 4.75 x 4.75 / 6 x 5.5
    Welke combinatie lijkt jullie het beste?
    Indien mogelijk zou ik er graag een Turnigy plush 60A aanhangen dus de stromen moeten toch klein beetje binnen de perken blijven. Ik heb een meter liggen voor alles vooraf eens te meten :)
    Verder had ik aan deze servo's gedacht: HobbyKing 939MG Metal Gear Servo 2.5kg/ 12.5g/ 0.14sec (NL Warehouse)
    Heb er zo ook nog 3 liggen dus zou handig zijn als deze goed waren voor de funjet ultra!

Laat maar horen wat jullie ervan denken! Alle meningen zijn welkom!

Groeten,

Roy

9. Jelleeee

Jelleeee

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Hallo,

Ikzelf heb een 2900kv icm 4,7x4,7 prop en deze gaat een mooi tempo, alleszins goed om erin te komen (ongeveer 150km/h schat ik)
    5,5x5,5 moet misschien ook nog net lukken voor die esc.. alhoewel het denk ik aan de krappe kant gaat zitten. Hoger als 3000kv zou ik niet gaan.

Die servo's lijken me goed, kan zijn dat je een heel klein beetje moet uitsnijden.. Mijn hs65MG passen perfect en die zijn 24 x 12 x 24mm (die van jou: 22.5X11.5X24.6mm)

Succes verder!

Edit: een tipje voor de servo aansturing (ik weet niet of dit bij de ultra al opgelost is) maar bij de normale versie zijn deze nogal fragiel en kunnen wel eens loslaten in vlucht. Ik heb daarom zelf een servoaansturing ontworpen door materiaal die ik hier nog had liggen. Foto:

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Bedankt voor het snelle antwoord Jelle :)

Welke motor hang ik er dan aan? De outrunner 3000kv of de inrunner? De servo's had ik wel gedacht maar dat moet wel lukken! Gewoon beetje CA op en vastlijmen denk ik zeker?

Edit: Ik denk niet dat ik zoiets nog liggen heb.. Kan je zoiets ergens krijgen? Als je of iemand anders een linkje heeft naar de spullen die er nog nodig zijn voor de linkage, altijd welkom!

Groeten,

Roy

11. Jelleeee

Jelleeee

Lid geworden:
    27 jan 2011
    CA gaat niet grijpen op metaal vrees ik.

Zie foto vorige post, 2mm carbon staaf en paar ballinkjes. Krijg je echt niet los!

Kwa outrunner of inrunner .. Ik weet dat er vooral outrunners gebruikt worden op de ultra versie, en meer inrunners op de normale versie maar heb geen idee wat het verschil is in prestaties etc

edit: Verkeerd verstaan over die CA, om die servo's erin te kleven is het idd gewoon CA erop en erin doen ;)

12. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Alvast bedankt Jelle! Kleef ik de servo's er al in en dan nog meer eventjes wachten op iemand die wat meer weet over het verschil in prestaties tussen een outrunner en inrunner! Denk dat ik dan eens bij aerobertics zal langs gaan voor ballinks en wat M2 of M3 schroefdraad, zou dat zo ook niet werken?

Groeten,

Roy

13. Jelleeee

Jelleeee

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Als het maar stevig is.. ;)

14. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Dat moet denk ik wel tegen op zijn minst 150km/h :p

15. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Vandaag dan de maiden gedaan, of toch een poging want veel vliegen was er niet bij..
    Ik denk dat mijn gekozen setup niet de voldoende stuwkracht gaf:
    -Turnigy 2350 kv outrunner
    -3700 Mah 3s 35c Zippy compact (300g)
    - 6*5.5 prop
    De funjet ultra viel gewoon uit de lucht, barst in de neus als gevolg.. Gelijmd met wat CA.
    Zou ik voor een wat hogere kv moeten gaan? Denk dat daar de fout ligt..

Met vriendelijke groeten,

Roy Van De Sande

Laatst bewerkt: 20 mrt 2013
  16. Minicoopert

Minicoopert

Lid geworden:
    25 nov 2009
    accu is veel te zwaar voor de funjet en motor te wenig kv's voor een 3s, probeer accu van 2200mA of zoiets, dan zal het wel gaan, succes. betere motor is 2700kv.
    groet pieter

17. Minicoopert

Minicoopert

Lid geworden:
    25 nov 2009
    op 3s kun je gewoon de gewoon servolinkjes gebruiken (snelheid is toch niet zo hoog), deze is ook ontworpen voor 3s.

18. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Momenteel staan de normale servolinkjes er op :) Ik heb net alles eens gewogen en kwam uit op 890gram, lijkt me toch goed mee te vallen. heb juist dan maar de NTM 2700kv brushless outrunner bestelt, met een 6x4 zou dat 1.2 kg thrust moeten geven, hopelijk vliegt hij dan wel! Alvast bedankt voor de tips!

Edit: Als je het introfilmpje van de funjet ultra bekijkt vliegen ze die toch ook met een 3200Mah accu? Net even de specs nagekeken en die lipo weegt 295 gram. Zoveel te zwaar is de accu dan toch niet of vergis ik me? Zou het nog niet lukken met de 2700 kv motor en een 6x4 prop?

Groeten,

Roy

19. Jelleeee

Jelleeee

Lid geworden:
    27 jan 2011
    3700 mAh is idd veel te zwaar, de 2200mAh versie is 210g, gewichtstoename van ongeveer 15% dus das al redelijk veel
    2200mAh is eigenlijk al ongeveer de max aan gewicht dat meekan.

CoG is ook goed?

20. Roy Van De Sande

Roy Van De Sande

Lid geworden:
    10 mrt 2012
    Lag perfect op de 2 puntjes, eerst en vooral eens zien wat hij doet met de 2700kv motor en een 6*4 prop. Als dat niet gaat eens met wat lichtere accu's aanschaffen, op wat wordt er hier zoal gevlogen? Of wat zijn de aanraders?

Roy

Deel Deze Pagina