Futaba S9650 als vleugelservo; go or no go?

Discussie in 'F3A' gestart door hezik, 29 aug 2007.

  1. hezik

    hezik Guest

    Klopt, futaba geeft inderdaad geen garanties als je 'm op 6v draait, maar als je rondzoekt op de diverse fora, zie je massa's mensen die het ding zonder problemen op 6v gebruiken..

    Dat de 9650 als elevator-servo gebruikt kon worden (per helft 1) wist ik, maar ik was juist geinteresseerd in de werking als aileronservo. Dat is dus duidelijk een no-go.

    De gemiddelde mening is: als het een electrokist zou worden, zou je het kunnen overwegen, op een brandstof zeker niet.

    Nu ben ik eigenwijs, maar als maar genoeg mensen zeggen dat het niet verstandig is, ga ik ze geloven :)
     
  2. michiel b

    michiel b

    Lid geworden:
    26 aug 2003
    Berichten:
    3.065
    Locatie:
    Eindhoven, Noord-Brabant
    Zoals je waarschijnlijk wel weet, zit er wel een verschil tussen 6V, en 5 cellen. Een vers geladen 5Nixx pakket kan makkelijk boven de 7V zitten.

    Dus het is wel verstandig om uit te zoeken of ze dan een BEC/regelaar gebruikt hebben, of gewoon direct op 5cellen gevlogen hebben.
     
  3. hezik

    hezik Guest

    In dit geval zullen dat lipo's zijn met een regelaar die het op max 6v houdt. Dat is gelijk ook de reden waarom ik er 6v op zou zetten.
     
  4. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.798
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Als je die regelaar kunt programmeren, zou ik op safe gaan en afregelen op 5.5V :idea:
    Dat doet de emcotec BIC ook, en dat zou de 9150 moeten kunnen hebben.
    5 cellen direct is volgens mij idd een beetje veel van het goede.... :?
     

Deel Deze Pagina