Hey Jongens ,
ik heb al een poos de 14SG in mijn bezit maar ik ben toch een beetje op de sukkel met deze zender . ( ik vaar FSR V en dit voor al 19 jaar , vele jaren met graupner gevaren en nu naar futaba )
De 14SG geeft een biep als hij kortelings het signaal verliest met de ontvanger wat ik dus ondervind , op verscheidene momenten tijdens het varen ( bij bochten) beept de zender en stuurt de boot een fractie later . In mijn geval is dit een aantal meter dat de boot later draait , tijdens een training is dit nog geen drama maar tijdens een wedstrijd is dit faliekant natuurlijk ....
Ik heb al geprobeerd : 90° met de antennes , naast elkaar , bij mekaar , elk aan een kant aan de boot , etc etc niks helpt . Laatst kwam er iemand met de opmerking dat we mss de servo rechtstreeks moeten voeden van de batterij omdat de ontvanger niet genoeg kan geven . In dit geval gaat het over een Graupner 8811 die max 3.5 amps kan vragen . Hebben we geprobeerd en dit leek in het begin inderdaad te helpen maar tijdens de laatste trainingen had ik het weer . ( of viel ik er weer over dat ik het nog heb ...)
Wat gebruik ik dus : ontvanger 7008 ( zit in de set ) stuurservo graupner 8811 , throttle/gas servo Savox SC-1256TG , nog een drietal hitecs 645MG . Batterij is graupner life 6.6 V 2900 Mah , 40 cm (originele ) antennes .
Iemand enig idee wat er fout loopt ? Opmerking hierbij is dat alles werkte met een graupner mx 22 met de weatronic module en een smart 8 ontvanger .
Volgend probleem is de gps module , deze werkt te traag om de snelheid weer te geven . Al verschillende settings geprobeerd maar niks lijkt te helpen . ( hoogte enzo heb ik niet nodig daar ik vaar

) Wat mis ik om deze goed te laten werken ? In de wagen werkt hij wel naar behoren maar ja , mijn wagen gaat ook niet van 20 km/h naar 80km/h in 30 meter
Alvast bedankt voor alle hulp !
Groeten,
Bart