Futaba T14SG gekocht:),

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Silvo2011, 11 jan 2013.

1. FransvH

FransvH

Lid geworden:
    4 dec 2011
    Cool!!:cool:

2. stephan1986

stephan1986

Lid geworden:
    30 sep 2008
    Na de update is mijn telemetrie scherm veranderd in een scherm met 2 rasters ipv vier..... Via het menu kom ik wel in het juiste scherm maar niet rechtstreeks door op de linker knop te drukken iemand een oplossing?

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. Silvo2011

Silvo2011

Lid geworden:
    11 jan 2012

Ja dit kun je heel gemakkelijk aanpassen, check even de handleiding die in de update zit. je kan ook gewoon voor 4 schermen kiezen.

Klik op home/exit knop, dan kom je in de telem.monitor. scrol naar ontvanger en ga naar display,
    Kies dan bij display 3, klik op RTN "enter" en kies bij de streepjes welke sensor je wilt hebben. en zo ook kun je ook display 4 toevoegen.

4. stephan1986

stephan1986

Lid geworden:
    30 sep 2008
    Heb weer het normale scherm
    Gesproken telemetrie werkt perfect. Echte aanrader

5. FransvH

FransvH

Lid geworden:
    4 dec 2011
    vandaag even een testvluchtje gedaan, idd de spaak en oortje werken perfect.
    Heb zelf de spraak onder de SH gezet, oortje op volume 1 is hard genoeg voor mij.
    Ik vind het super zoals het nu werkt.

6. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Ik kwam dit tegen, en wil vragen aan diegene die een 14sg hebben dit te kunnen testen en eventueel te bevestigen en liever te ontkrachten..

Als je je telemetry link in high rate set, laat zeggen 0.1s (100mS) dan gaan je servos jitteren.

Die 0.1s is best belangrijk voor je Vario updates.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. stephan1986

stephan1986

Lid geworden:
    30 sep 2008
    Wat wel erg vervelend is is dat het beste vrouwtje steeds warning warning roept bij een beweging van de vario

Kan dit aangepast worden?

8. FransvH

FransvH

Lid geworden:
    4 dec 2011
    High rate telemetrie vreet bandbreedte, en gaat dus ten koste van het signaal wat naar de ontvanger wordt verstuurd.

9. FransvH

FransvH

Lid geworden:
    4 dec 2011
    Ja, je kunt de warning op inh zetten, maar dan roept ze niets meer. Je kan ook de tresholds verruimen.

10. koelma

koelma

Lid geworden:
    17 mei 2008
    Spanning meten van de hoofdaccu (niet de spanning van de ontvanger)

Beste allemaal,
    Ik ben sinds gisteren ook een trotse bezitter van de T14SG :p en ik ben een beetje aan het grasduinen of ik hiermee mijn SkyAssistant variometer kan vervangen.
    Een variometer voor de hoogte kan ik bestellen maar wat ik ook graag zou willen is de spanning te meten van de hoofdaccu zodat ik weet hoelang ik nog kan vliegen. Dus niet het meten van de spanning van de ontvanger maar van de accu van de motor.

Bestaat dit? Ik zie niets op de site van Robbe wat daar op lijkt.

11. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
  12. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Die Corrien laat zien is een extra SBUS sensor, maar standaard zit er op je ontvanger ook een wit connectortje.
    Dat zit standaard op elke Fasstest ontvanger.. een aansluiting voor een "EXT Accu"
    Anschlusskabel Extra Voltage - Telemetrie - RC Fernsteuerungen

13. Superior

Superior

Lid geworden:
    6 sep 2003
    Ik heb gelezen dat je 2 ontvangers kan koppelen in een model. Bv 2 R7008SB ontvangers. Heeft iemand dit al gedaan en werkt dit naar behoren??
    Ben ook benieuwd of er al plannen zijn voor 14 kanaals ontvangers voor telemetry.
    Aangezien een schaalzwever al gauw 10 of meer servo's heeft lijkt het mij een dure aangelegenheid om 2 8 kan ontvangers aan te schaffen.

14. marcelvdwart

marcelvdwart

Lid geworden:
    12 sep 2009
    Schijnt idd mogelijk te zijn om 2 ontvangers aan elkaar te koppelen, hoe dat werkt weet ik niet. welke combinaties zijn mogelijk?
    • SBUS > SBUS
    • SBUS > SBUS 2
    • SBUS 2 > SBUS
    • SBUS 2 > SBUS 2
    een 14 kanaals telemetrie ontvanger gaat nooit komen, want Futaba zet zwaar in op SBUS. we hebben niet voor niets ook al alleen ontvangers met 4 SBUS 2 ingangen..

15. marcelvdwart

marcelvdwart

Lid geworden:
    12 sep 2009
    Vergeten te zeggen.

Ook ik heb inmiddels de software update van 1.4 naar 2.0 uitgevoerd en spraak toegevoegd (ENG) was een eitje.
    alles van de Futaba site gedownload:
    Futaba® Software Downloads/Updates

• 2 pakketten gedownload:
      1. 14SG software VER2.0
      2. 14SG speech function
    • een extra SD kaartje laten formatteren door de 14SG. via de 14SGupdateV2.0.exe de bestanden kopiëren naar SD. 14SG opstarten en installeren volgens de PDF.
    • SD kaart eruit, formatteren in PC, dan weer in 14SG, weer formatteren. dan via 14SG_speech.exe de bestanden naar SD. 14SG opstarten en installeren volgens de PDF.
    oh ja, ondanks dat ik mijn modellen op een andere SD had gezet, ben ik toch niets kwijt geraakt.. vreemd?

16. FransvH

FransvH

Lid geworden:
    4 dec 2011
    Eindelijk eens iets wat gewoon goed blijft werken na een update, na al de update ellende die je links en rechts leest zou je inderdaad gaan twijfelen. Maar.... alleen niet echt handig dat Futaba de manual w.b.t het tussentijds formateren niet beschrijft.....

Volgens de manual van de R7008SH, kun je 2 ontvangers tegelijk binden in dual mode. 1 van de 2 ontvangers moet in een mode C of D gezet worden.
    E.e.a staat omschreven in de manual onder Channel modes.

17. Superior

Superior

Lid geworden:
    6 sep 2003
    Ik heb het inmiddels ook al gevonden dat je 2 ontvangers kan koppelen.
    Ben je +/- 250 Euro kwijt aan 2 ontvangers om een schaalzwever te kunnen vliegen met telemetry . Dat is dan wel weer een beetje jammer.

18. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
  19. MarkyB

MarkyB

Lid geworden:
    30 aug 2009
    Vliegt iemand al met de SBS01-G ? Dit is de vario/gps sensor. Ik ben benieuwd hoe deze werkt en hoe dit in de praktijk werkt.

20. Maniac

Maniac

Lid geworden:
    13 feb 2012
    Heb ook een t14sg aangeschaft.
    Mooie zender.
    Nu heb ik een vraag aan de personen die al meer ervaring hebben met de menu instellingen.
    De zender staat op mode 2,In modeltype staat alles op normaal.
    Als ik een servo op kanaal 6 aansluit ,dan loop deze mee met kanaal 3 ,gas.
    Heb alle mix progamma`s doorlopen maar nog niet gevonden waar deze instelling staat om dit uit te zetten.
    gr Harry.

Deel Deze Pagina