Futaba T14SG software V5.0 probleem

Voor de migratie naar de nieuwe Robbe site had ik mijn T14SG met product code F8081 (dit is de set met 2 ontvangers) geregistreerd. Na de migratie kon ik mijn registratie niet meer zien of beheren maar kreeg op deze pagina een "fatal error". Wel kon ik nog steeds de T14SG bestanden downloaden.
Na wat heen en weer mailen met Robbe over mijn bevindingen inclusief details over de foutmelding zijn er wat aanpassingen op robbe.de gedaan. De situatie is nu dat ik geen "fatal error" meer krijg, mijn product registratie verdwenen lijkt te zijn en ik ook niet meer kan downloaden.
Als verklaring kreeg ik dat er op dit moment geen 'landing page' voor de F8081 is en zonder dit kan het product niet geregistreerd worden. Afsluitend ontving ik nog een vraag of ik een specifieke download behoefte heb waarbij eventueel met een link geholpen kon worden en de toezegging dat alles volgend jaar opgelost gaat worden omdat op dit moment de ontwikkelaar van vrije tijd geniet.

Al met al heb ik de indruk dat bij de migratie niet alles goed gegaan is en dat ze nog wat tijd nodig gaan hebben om de fouten te vinden en op te lossen.
De response op de door mij in detail gerapporteerde problemen was snel en behulpzaam. Helaas blijven enkele problemen tot volgend jaar liggen; dit begint gelukkig al over enkele dagen waarbij ik niet hoop dat ze het hele jaar ervoor gaan nemen:).

Die website... een drama. Kan mijn nieuwe zender niet geregistreerd krijgen dus ook geen updates. Nu maar gaan mailen etc.etc. Ik heb hem toch gewoon gekocht, volgens de website bestaat deze zender niet.

Krijg deze zender binnenkort ook.
Je moet je dus aanmelden voor updates ( firmware?) en deze zijn niet vrij te downloaden? Wat een rare praktijk. Natuurlijk niet erg als je vervolgens je toestel ook kunt registreren maar als dit ook niet lukt dan zou ik zeggen neem het heft in eigen hand.

Er is vast iemand die de firmware wel heeft en deze wil delen met de rest, even uploaden naar mega upload en voorzien van een wachtwoord, en vervolgens de linkjes delen via PM. Geen haai die ernaar kraait lijkt me.
Ik zag overigens onder "downloads" vandaag wel de optie om downloads te doen van firmware. Zo kon ik downloaden: T14SG_FX22_Ver_5_0_ENG
Die staan dus hier: Futaba® Software Downloads/Updates

Of refereerden jullie naar andere downloads? Kijk erg uit om deze zender te ontvangen. Weet iemand van jullie of je de Telemetry gegevens ook kunt opslaan? En later downloaden naar je computer ( bij voorkeur in een open bestandsformaat met ook voor Apple een applicatie om grafieken etc in te zien? )

Mogelijk interessant.
http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=6917984&d=1404935748

Ik kwam al deze futuba CSV -> KML tool tegen
http://www.developitbest.com/telelogs/

En dat is dus *exact* wat ik zocht, naast gewoon een hoogte grafiek
Schijnbaar kun je telemetry dus opslaan als CSV met de SG-14?

Inderdaad is de versie 5.0 software erg gemakkelijk te downloaden. Maar die 5.0 versie willen we juist niet! Dat is een beetje het punt. De 5.0 versie heeft problemen met merkvreemde FASST ontvangers, en verschillende mensen lees ik hebben zelfs problemen met de genuine Futaba FASST ontvangers. Ieder wacht op reacties van de fabrikanten/Futaba. Mensen die terug willen naar versie 4.1 zouden dat weer graag downloaden bij Futaba/Robbe en dat lijkt niet mogelijk.

Het had trouwens wel Futaba gesierd als men gewaarschuwd had via fora, servicepunten en via de changelog van de software die daar bij hoort te zitten. Natuurlijk vallen de merkvreemde ontvangers buiten hun verantwoordelijkheid... maar ik ben van mening dat er ongelukken hadden kunnen gebeuren. Kortom we zijn dit niet gewend van een degelijk bekend staand bedrijf als Futaba/Robbe.

Het registreren van een zender en het downloaden van updates heeft bij Robbe altijd probleemloos gewerkt. Robbe heeft de website vernieuwd en alles werkt blijkbaar nog niet zoals het hoort. Dat zal allemaal best in orde komen, maar veel mensen zijn in deze periode vrij. Het werk staat dan op een laag pitje. Zal bij Robbe niet anders zijn. Even geduld hebben, en het komt vast voor elkaar...

Tussen Futaba software en Robbe-Futaba software kan verschil zitten. Het gebruik van Futaba software voor een Robbe-Futaba zender wordt niet aangeraden.

Hetzelfde geldt voor het illegaal verspreiden van software, niet handig.

Gewoon even geduld hebben, al is dat soms moeilijk. Met de meegeleverde software werkt de zender ook...

Telemetriegegevens kunnen worden opgeslagen op een SD kaart en worden middels een hulpprogramma, de zender werkt niet met standaard DOS op de SD kaart, verwerkt op een PC. Voor zo ver ik weet is er niets beschikbaardat werkt op een Apple. Maar Apple heeft toch een optie om Windows software uit te voeren?

Er is een conversieprogramma dat de bestanden op de SD kaart omzet naar Excel en/of bestanden die door b.v. Google Earth kunnen worden verwerkt. Er is ook nog het programma Logview v2 dat bestanden kan inlezen en als grafieken en tabellen weergeven LogView V2 | LogView

Dubbeposten wort niet op prijs gesteld, informatie raakt zo versnipperd, daarom ga ik hier in op je andere vragen telemetry-uitlees-tool-voor-apple-osx en futaba-sg14

Standaard Gps heeft overal een nauwkeurigheid van ca. 10 meter, wat betreft de locatie. Hoogte en snelheid zijn een leuke extra, maar vertonen veel afwijkingen. Barometrische hoogtemeting is veel nauwkeuriger. Als je het vliegtuig niet meer ziet, zal de nauwkeurigheid van de Gps niet veranderen.

Je hebt wel een ander probleem. Alle 2.4 GHz systemen werken alleen als de antennes elkaar kunnen zien. Line of sight. Is dat niet het geval dan werkt de besturing niet en krijg je via het retourkanaal geen telemetrie informatie.

Laatst bewerkt door een moderator:
> Het werk staat dan op een laag pitje. Zal bij Robbe niet anders zijn. Even
> geduld hebben, en het komt vast voor elkaar...

Ja, en dan ga je net voor die periode of in die periode een nieuwe web site introduceren zonder hem goed te testen, ik hoop niet dat ze dit ook met hun software updates voor hun producten doen. Mijn sg14 blijft lekker op een oude werkende versie zitten. Al dat geupdate kan alleen maar ellende brengen, als alles goed werkt

Bart,

Inderdaad is de versie 5.0 software erg gemakkelijk te downloaden. Maar die 5.0 versie willen we juist niet! Dat is een beetje het punt. De 5.0 versie heeft problemen met merkvreemde FASST ontvangers, en verschillende mensen lees ik hebben zelfs problemen met de genuine Futaba FASST ontvangers. Ieder wacht op reacties van de fabrikanten/Futaba. Mensen die terug willen naar versie 4.1 zouden dat weer graag downloaden bij Futaba/Robbe en dat lijkt niet mogelijk.

Het had trouwens wel Futaba gesierd als men gewaarschuwd had via fora, servicepunten en via de changelog van de software die daar bij hoort te zitten. Natuurlijk vallen de merkvreemde ontvangers buiten hun verantwoordelijkheid... maar ik ben van mening dat er ongelukken hadden kunnen gebeuren. Kortom we zijn dit niet gewend van een degelijk bekend staand bedrijf als Futaba/Robbe.

Ik snap je, dat is zeker niet fancy.

Laat ik nou net een achtergrond in de Ict hebben.

Jullie wilden versie 4.0?

Probeer deze link eens ( een simpele 1+1 =2 )

http://downloads.hobbico.com/software/fut/T14SG_FX22_Ver_4_0_ENG.zip

Open dir
Futaba Software Instructions

Zo te zien staat de 5_0 en de 4_0 er niet bij, vreemd waarschijnlijk verborgen files.

Je kunt proberen te variëren in de versie nummers. 4.0 werkt, no thanks ;)

Wie 4.0 en of 4.1 wil hebben ik heb deze, doe een pb en mail adres stuur ik ze.
Deze zijn wel van Robbe.

Wat is nu eigenlijk het verschil dan? De zender is toch van futaba, dan download je toch de firmware van futaba ook? wat heeft Robbe hier dan mee te maken

Zie dit bericht van Corrien. Hij voert de service uit voor vele merken waaronder Robbe. Hij spreekt met gezag:

Men moet de USA importeur van Futaba niet verwarren met Futaba zelf.

N.P.S. waarschuwde al ergens, dat je moet oppassen met de updates, die je van de Amerikaanse site haalt. Hobbico, de USA importeur is namelijk uitsluitend verantwoordelijk voor haar eigen markt. De Europese importeurs hebben hun eigen update sites, vandaar dat Hobbico naar Robbe of Ripmax verwijst. Dit zijn de twee grootste EU importeurs.
Als men problemen ervaart met de USA updates is er maar één advies: ga terug naar de vorige software versie. Zenders, die onder de huidige wettelijke eisen zijn goedgekeurd behoeven namelijk ook in de toekomst niet aan de nieuwe norm te voldoen.

Robbe heeft een update server, waarop je je uitsluitend kunt registreren als je een Robbe product hebt. Als er met zo'n update wat mis is, is Robbe daarvoor verantwoordelijk en hoor ik het graag. Tot nu toe heb ik echter nog geen meldingen gekregen van Robbe of van eindgebruikers. Ik zal eens navraag doen.

Uiteraard zullen problemen met vreemd-fabrikaat ontvangers worden verwezen naar de desbetreffende fabrikant. Daarvoor is Robbe of Futaba niet verantwoordelijk.

Robbe heeft een exclusieve verstandhouding met Futaba. Kijk maar eens naar de FX serie van zenders. Futaba voert die niet. Dit zijn Futaba zenders speciaal gemaakt voor Robbe. De verschillen zullen veelal in de software zitten en ja misschien zelfs de hardware. Een zender van Futaba geleverd door Robbe kan dus echt iets anders zijn. Daarom willen we de software van de Duitse Robbe site kunnen downloaden.

Ik snap je, dat is zeker niet fancy.

Laat ik nou net een achtergrond in de Ict hebben.

Jullie wilden versie 4.0?

Probeer deze link eens ( een simpele 1+1 =2 )

http://downloads.hobbico.com/software/fut/T14SG_FX22_Ver_4_0_ENG.zip

Open dir
Futaba Software Instructions

Zo te zien staat de 5_0 en de 4_0 er niet bij, vreemd waarschijnlijk verborgen files.

Je kunt proberen te variëren in de versie nummers. 4.0 werkt, no thanks ;)

Lukt niet zo er met die achtergrond:p:p

En wat betreft de downloads ik heb nog geen reactie gehad dus zo een storm loopt het ook niet.

Kwam ergens een plaatje tegen met een serie nummer...... nu werkt het wel :-) zowaar alle downloads beschikbaar.

Misschien wel niet helemaal eerlijk. Toch maar even wachten tot ze mijn serial toevoegen.

Laatst bewerkt:
Volg het draadje nu al dagen en het wordt wat duidelijker.
Maar blijft het wel vreemd vinden dat je geen registratie kan doen bij Robbe in dit geval.
Het is en blijft een Futuba zender, een europese zender gewoon.
Ik heb hem dan ook zonder de Robbe zegels,, uit den Haag.
Was me dan ook niet bekend dat dit dan grijze parallel import is ?

Aan Vliegman het verzoekje gedaan voor de firmware versie 4.0 en 4.1
De versie 4.1 kan ik zelf dan ook nergens terug vinden.
Ook niet bij ripmax.

Wacht dan ook maar af wat er evt gaat gebeuren met de versie 5.0 ,,, ben toch huiverig voor problemen met de niet Futuba ontvangers.

Registratie kan wel.... maar de nummers die met name bij de set zitten met 2 ontvangers zijn niet te registreren. Het zijn feestdagen bijna niemand werkt dus nog gewoon even afwachten is het devies. Hier staat de 4.0 update.

Met dank aan Vliegman de mijne in afwachting van geupdate naar 4.1. Toch wel zinvol. Bijvoorbeeld voor het werken met de Vario F1672 en de Roxxy Smart regelaar. Toevallig ga ik de beide gebruiken. De handleidingen maar weer even doorwerken :-)

Nu alle feestdagen weer voorbij zijn en als ik vanmiddag terug kom van het werk , dan zal ik alle update's even gaan installeren.
Iedereen bedankt voor het toesturen, als we elkaar helpen dan komt het wel goed.

Vliegman en Blaauwen,, thanks.

Andre

Puur slechte service. Mijn vraag over de registrering blijft onbehandeld. Dan maar even bellen met Robbe. In de wacht 13 minuten ik was de eerstvolgende, daarna doorverbonden met een automatische telefoonbeantwoorder 3 minuten later melding dat het erg druk is en dat ik op een later tijdstip moet terugbellen, alles door een telefoonbeantwoorder. Gewoon heel slecht is dit. Hoe slecht kun je een klant bedienen. :-( Morgen maar eens met mijn klacht bellen met Hobbyinn waar het spul vandaan komt. Hopelijk is de kwaliteit van de zender beter dan de kwaliteit van de support. Ik had zeker van Robbe beter verwacht.

Laatst bewerkt:
Back