Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Die website... een drama. Kan mijn nieuwe zender niet geregistreerd krijgen dus ook geen updates. Nu maar gaan mailen etc.etc. Ik heb hem toch gewoon gekocht, volgens de website bestaat deze zender niet.
Inderdaad is de versie 5.0 software erg gemakkelijk te downloaden. Maar die 5.0 versie willen we juist niet! Dat is een beetje het punt. De 5.0 versie heeft problemen met merkvreemde FASST ontvangers, en verschillende mensen lees ik hebben zelfs problemen met de genuine Futaba FASST ontvangers. Ieder wacht op reacties van de fabrikanten/Futaba. Mensen die terug willen naar versie 4.1 zouden dat weer graag downloaden bij Futaba/Robbe en dat lijkt niet mogelijk.
Het had trouwens wel Futaba gesierd als men gewaarschuwd had via fora, servicepunten en via de changelog van de software die daar bij hoort te zitten. Natuurlijk vallen de merkvreemde ontvangers buiten hun verantwoordelijkheid... maar ik ben van mening dat er ongelukken hadden kunnen gebeuren. Kortom we zijn dit niet gewend van een degelijk bekend staand bedrijf als Futaba/Robbe.
Wie 4.0 en of 4.1 wil hebben ik heb deze, doe een pb en mail adres stuur ik ze.
Deze zijn wel van Robbe.
Men moet de USA importeur van Futaba niet verwarren met Futaba zelf.
N.P.S. waarschuwde al ergens, dat je moet oppassen met de updates, die je van de Amerikaanse site haalt. Hobbico, de USA importeur is namelijk uitsluitend verantwoordelijk voor haar eigen markt. De Europese importeurs hebben hun eigen update sites, vandaar dat Hobbico naar Robbe of Ripmax verwijst. Dit zijn de twee grootste EU importeurs.
Als men problemen ervaart met de USA updates is er maar één advies: ga terug naar de vorige software versie. Zenders, die onder de huidige wettelijke eisen zijn goedgekeurd behoeven namelijk ook in de toekomst niet aan de nieuwe norm te voldoen.
Robbe heeft een update server, waarop je je uitsluitend kunt registreren als je een Robbe product hebt. Als er met zo'n update wat mis is, is Robbe daarvoor verantwoordelijk en hoor ik het graag. Tot nu toe heb ik echter nog geen meldingen gekregen van Robbe of van eindgebruikers. Ik zal eens navraag doen.
Uiteraard zullen problemen met vreemd-fabrikaat ontvangers worden verwezen naar de desbetreffende fabrikant. Daarvoor is Robbe of Futaba niet verantwoordelijk.
Ik snap je, dat is zeker niet fancy.
Laat ik nou net een achtergrond in de Ict hebben.
Jullie wilden versie 4.0?
Probeer deze link eens ( een simpele 1+1 =2 )
http://downloads.hobbico.com/software/fut/T14SG_FX22_Ver_4_0_ENG.zip
Open dir
Futaba Software Instructions
Zo te zien staat de 5_0 en de 4_0 er niet bij, vreemd waarschijnlijk verborgen files.
Je kunt proberen te variëren in de versie nummers. 4.0 werkt, no thanks![]()