garage brand uit.... :nooo:

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door raymon, 24 okt 2008.

1. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    oei, oei, ook IK lees dit nu pas. Inderdaad heel erg vervelend als je dit overkomt zeg.

Geluk bij een ongeluk dat de garage niet aan de woning vast zit, dan hadden er zich ook persoonlijke ongelukken voor kunnen doen.

Mijn garage zit namelijk aan de woning vast. Ik moet er niet aan denken dat er bij mij brand uitbreekt terwijl er daarboven 2 kleine kindertjes liggen te slapen .....
    Aangezien ik toch al de laadtafel wilde vergroten neem ik gelijk de brandpreventie hierin mee.

Succes , het ziet er al heel mooi uit in elk geval

Bas

2. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Brandpreventie; rookdetector en automagische poederblusser?

3. hezik

hezik Guest

Moet toch minimaal een halon installatie worden.. :p

4. Guus

Guus

Lid geworden:
    19 sep 2003
    @ Marco

Ik heb me wel een tijdje K$T gevoelt maar ben er nu wel overheen
    We hebben een boel positieve reaties gehad en dat doet wel goed

Halon mag niet meer gebruikt worden (regeltjes)en maakt ook zo`n rotzooi Net als een poederblusser

@Bertus
    Jou laptop doet het nog goed genoeg want ik was ineens een stuk armer toe we bij je geweest waren;)
    Misschien dit weekend de lucht in met de Husky als het goed weer is
    (we hebben vorig weekend 4 modellen in onze auto gehad inclusief de hushy):p:p

Maar we hebben al wel weer wat nieuws en 2e hands gekocht
    en hebben ook het hel huis beveiligt met ROOK melders wandt waar rook is is vuur

En ook op het heli forum hebben ze een inzameling gehouden en daar zijn we ze ook dankbaar voor
    Er bestaan toch nog goede mensen:cool:

De garage was niet helmaal afgebrand alleen de binnenkant
    Morgen komen ze nog 3 ramen plaatsen en dan moet er nog een kozijn met 2 deuren geplaatst worden en dan de rest nog afmaken

Ik moet nog wel opzoek naar een nieuwe zender

5. marco bosch

marco bosch

Lid geworden:
    13 jan 2004
    hezik ik weet heel goed wat hallon is het is funest voor elektro en het is inderdaad verboden voor gebruik ergens anders dan in de luchtvaart omdat er nog niet iets is dat beter blust maar minder schade doet. halon is namelijk een negatieve catilisator bij brand. net zo als poeder maar bijde maken elk systeem wat aanstaat naar de kloten. de enige manier om na brand een pc die uit stond te redden bij die blusmiddelen is door zeer omzichtig al het middel te verwijdern. bij c2o blusers hoefd dat niet daar mag het zelfs bij aan staan. hezik ik heb een opleiding gevolgt voor beveiligings medewerker daar word je uitgebreid geinformeert over alle brandblusmiddelen. hallon is niet goed voor elektronica maar is wel goed om bij zulke branden te gebruiken. alles anders dan schuim en water is dan beter.

guus
    ben blij te horen dat jij en raymon al weer aardig op weg bent.
    die zender komt ook wel gewoon goed kijken wat er is te krijgen.
    en ja die stelletje modelbouw gekken hier heb je veel aan als er dit soort dingen gebeuren.

6. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    a

Laatst bewerkt: 17 sep 2015
  7. hezik

hezik Guest

Goed, het onderwerp brandblussen is nu voldoende afgehandeld, ik vermoed dat Fam. Fraters zelf al gezorgd heeft voor afdoende maatregelen om deze mooie hobbyruimte te behouden. Vanaf nu dus aub geen verhalen meer over brandblussers.

Wat betreft deze klusruimte, ik hoop toch dat er inmiddels wat stof en depronsnippers verspreidt zijn zo langzamerhand?

8. hezik

hezik Guest

Omdat de discussie toch voortgezet werd, ondanks mijn verzoek dat niet te doen, heb ik de hele discussie over brandblussers enzovoort, afgesplitst naar een eigen topic. Die kun je hier vinden:
    brandblussers-installaties-enzovoort

nog niet alle berichten zijn over naar die nieuwe discussie, het forum doet een beetje vaag met 1 groep berichten.. even geduld nog aub, er zijn geen berichten verwijderd, alleen verplaatst :)

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  9. Aaalie

Aaalie Guest

Toch mis ik een behoorlijk aantal postjes... en het brandblusserverhaal vond ik, buiten dat het amusant WAS, ook nog eens nuttig. Zelf heb ik een andere blusser op de hobbykamer gezet (of eigenlijk in de gangkast ernaast) en de electronica verwoestende blusser zit nu in de auto ;) . (Was het opsplitsen de wens van de TS? )

Gr.A.

sorry... iets te snel gereageerd...

Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2009
  10. hezik

hezik Guest

Er zijn nu nog een stuk of 7 postings die niet zichtbaar zijn door een fout in de forum software. Dit is reeds aan Robert gemeld.

De TS heeft in deze niet geklaagd, maar anderen wel, en de hele discussie is wel degelijk offtopic hier. Omdat het wel een interessante en nuttige discussie is of kan zijn, heb ik er een apart topic voor aangemaakt. Dat leek mij een nuttige oplossing.

Eventueel verdere opmerkingen over dit onderwerp graag via PB en niet in dit topic, laten we hier weer terug gaan naar dit onderwerp! :)

Deel Deze Pagina