garage brand uit.... :nooo:

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door raymon, 24 okt 2008.

1. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ook een goede lader met de nieuwste software kan iets fout doen, heb ik ook al vaker gezien.

Het zou best eens kunnen dat er door een fout (software, hardware) ergens in de lader een kortsluiting in de uitgang ontstond en daardoor de lipo is gesloopt. Ik had laatst ook spontaan een interne korsluiting in een lader, gelukkig niet in de uitgang. Dit kwam door een spannings piek op het lichtnet.

Oorzaak kan dus best van buitenaf komen, lipo of lader hoefen dus niets fout te hebben gedaan.

2. stephan_eggy

stephan_eggy

Lid geworden:
    29 apr 2008
    Poe, verschikkelijk om te lezen dit, Sterkte!

Ik ben er iedergeval bewust van geworden en heb nu een Lipo Sack gekocht waar ik 4 2s 5000mah lipo's in bewaar. En nu laad ik ECHT niet meer zonder weg te gaan (ging ook wel eens douchen bv tijdens laden).

Wat denken jullie 1 Lipo Sack genoeg om 4 lipos te bewaren of gewoon een extra aanschaffen?

3. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    raymon we (ik) zijn erg benieuwd naar hoe het gegaan is met de schade expert.

4. raymon

raymon Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2003
    naja de hele garage is bijna leeg,
    ik zal aan robbert vragen of het miss wat is om een opbouw verslag te beginnen. miss wel leuk.
    Maar we krijgen niet meer als 15.000 van de verzekering,
    Daar moet ook het gereedschap e.d. van gehaald worden..

Mvg

5. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Bouwvrslag garage, leuk!

En de belastingen gaan er ook weer vanaf..

6. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    15000 is toch niet verkeerd lijkt me, of had je veel duur gereedschap? (de modellen die ik zie hangen op de foto's waren ook niet de duurste) Het werk wat in de modellen zit krijg je niet meer terug, maar van 15000 euro kun je toch leuke dingen kopen.

Opknapverslag van de schuur is altijd leuk, ben wel benieuwd hoe ze dat aanpakken na een brandschade:)

Grt.

7. cessna66

cessna66 Guest

hallo

zou ja van €15.000,00 alles kunnen betalen?

8. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    €15.000,- voor het herstel aan de garage *rookschade etc? en de modellen? hmm zoveel is dat niet want waarschijnlijk moet er in de garage zelf al een hoop vernieuwd worden door rook, brand en waterschade. krijg je nog een volledige berekening van de verzekering? Hoe ze tot het bedrag zijn gekomen?

raymon mocht je elektronica hebben dat alleen rook of waterschade heeft is het vaak nog wel te redden ik heb een busje met een wonder middel staan dat de raarste vervuiling van elektronica af krijgt. is een soort contact reiniger met een hard plastic borsteltje erop.

Laatst bewerkt: 27 okt 2008
  9. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Die 15000 zal wel los van de garage-heropbouw zijn?

10. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    ben bang van niet.. meestal krijg je een totaal bedrag. maar dat zal raymon vast wel weten.

11. cessna66

cessna66 Guest

hallo

dit lijkt me tog sterk €15.000,00 voor alles??
    is dat niet een beetje te weinig.
    al het houd,gereedschap,schroeven etc.

12. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Raymond, dat Salvage bedrijf hebben die spullen meegenomen? Zoja, dan krijg je die schoongemaakt terug. De electronica die hun meenemen wordt schoongemaakt en eventueel herstelt. Andere spullen worden schoongemaakt en zijn dan bijna net als nieuw.

Om dit soort "lage" vergoedingen te voorkomen heb ik op de boedelverzekering laten opnemen een bedrag van 20.000 euro voor mijn modelbouwspullen en daarnaast een bedrag van 5000 euro aan gereedschappen. Dit soort spullen dien je apart te laten opnemen in je polis, zo heb ik ook enkele zeldzame verzamelingen van boeken laten opnemen tegen de nieuwprijs.

13. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    hallo
    als je garage total loss is zeg maar en je krijgt maar 15000euries,
    dan hou je er niks aan over,ja een nieuwe lege garage,
    maar zoals je zegt aanvullende extra verzekering van 20,000 en 5,000,
    dan moet je dat toch vangen,en je hebt alle bonnetjes/aankoopbewijzen dus kan je zelf optellen hoeveel het totaal is,
    als je het er niet mee eens bent een second opinion eisen,
    het gaat toch om geld,en zij willen zo min mogelijk uitkeren,
    en anders moet je de garage door een aannemer in de originele staat terug laten bouwen op de kosten van de verzekering,
    ik weet niet hoe het is met het dak en of het 1 garagebox is of meerdere bij elkaar,als het een eigen garage op eigen erf is zou je als het dak ook helemaal verloren is de hele boel plat gooien en er een houten blokhut op zetten,dat heb je in div maten en types ook garages en zet je vrij makkelijk/snel neer,
    enkel als het dus eigen is wat er nu staat/stond,
    mvg markioo

14. Aaalie

Aaalie Guest

Idem, en mijn gereedschappen nog eens een tikje hoger. Even als de fotoapperatuur. Zo duur is zo'n extra verzekering niet.
    Ik vind het rot voor je Raymon, maar vooral erg rot voor je vader. Hij is alles kwijt, en heeft er totaal géén aandeel in. Gelukkig zijn er geen gewonden of erger gevallen!
    Wat is nu het eerste modelbouwgerelateerde artikeltje dat je gaat kopen ;) ?

Succes, greetz,
    Aldert

Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2008
  15. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    hmm second opinion laten doen door een onpartijdige partij. dus niet door de verzekering.

zeker aangezien je alle bonnetjes nog heb moet je toch nog wel een redelijk deel vergoed krijgen. als ze zeggen dat 15.000 alleen inboedel is dan betekent het dat het dak daar niet onder valt.

Welke kostbare zaken zijn verzekerd en tegen welke waarde?
    Bij de Inboedelverzekering is audiovisuele apparatuur standaard maximaal verzekerd tot een bedrag van € 12.000. Voor lijfsieraden geldt standaard maximaal verzekerd bedrag van € 6.000. Bijzondere bezittingen als kunst en antiek zijn standaard meeverzekerd tot 15.000. De bedragen kunt u verhogen. Zie de aanvraagprocedure of bel 0900-0565 (lokaal tarief).

Bij de Inboedelverzekering is audiovisuele apparatuur standaard maximaal verzekerd tot een bedrag van € 12.000. Voor lijfsieraden geldt standaard maximaal verzekerd bedrag van € 6.000. Bijzondere bezittingen als kunst en antiek zijn standaard meeverzekerd tot 15.000. De bedragen kunt u verhogen. Zie de aanvraagprocedure of bel 0900-0565 (lokaal tarief).

even van een willekeurige verzekeraar.
    zoals het daar staat houdt het in dat je tot 15.000 krijgt voor je inboedel. en nog eens tot 12.000 euro voor audio/video apparatuur (computer etc). echter kom ik er niet achter of schade aan woning ook onder die maximale vergoeding valt.

16. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Hoe staat het met mn 3.2 model wat bij jou in de garage stond als opslag?

En ff serieus, ik heb op zich wel een shocky staan die je kan lenen deze winter. Helaas geen zender.

17. Daniël

Daniël

Lid geworden:
    9 nov 2003
    Dit is het ergste wat een modelbouwer kan gebeuren sterkte ermee voor jouw en je vader.
    Ik moet zeggen dat ik er nooit bij blijf tijdens het laden maar dat moet maar niet weer denk ik. Je hoort allemaal van die verhalen maar dat is eigenlijk altijd ver van je bed show nu dus niet meer. Ik zit altijd op zolder aan het bouwen en laden, ik moet me niet voorstellen als dat in de fik gaat dan kan me wel het hele huis kosten, toch maar gauw zo een lipozak kopen.

Mvg,

18. Pendelaar

Pendelaar

Lid geworden:
    3 feb 2005
    Vaak zie je de experts snel een rekensommetje maken en komen dan met een bedrag wat de gemiddelde Nederlander in zijn garage heeft liggen.
    Hij zal je toch uitgenodigd hebben om een overzicht samen te stellen wat er allemaal aan waarde is verbrand. ?
    Voor 15.000 euro alleen de garage, lijkt mij een beetje overdreven (ik heb ook brand gehad in de garage en daar zit echt geen 15.000 euro in om alleen de garage op te knappen.

Dus ik zou maar eens een overzicht maken met alle prijzen (hoeft niet al te nauwkeurig)
    Maar dat zal ook wel weer schelen per expert.
    Mijn overzicht werd klakkeloos overgenomen. Het moet uiteraard niet uit de klauwen gaan lopen, ze hebben snel in de gaten als je de boel wilt flessen.
    Als je spullen niet meer vertrouwd, in de kliko en op het lijstje noteren.
    Schoon laten maken is leuk maar of dat goed gaat met electronica.

Mijn steeksleutels waren afgekeurd na de brand dus kreeg ik vergoed.
    Woorden expert: even zelf schoonmaken en weer gebruiken............in de brand, uit de brand.

Succes

19. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Als je maar voor iets van 10.000 aan hobby spul bent verzekerd krijg je niet meer. Je betaald immer maar premie voor 10.000. Ik ben dus ook benieuwd of die 15.000 voor de hobby is of ook voor de schuur edg.

Ik heb ook eens zitten rekeken en denk dat ik mijn verzekering ook maar eens ga verhogen. Bonnetjes heb je vaak niet en al heb je die dan verbranden die ook vaak (als alles in huis ligt)

20. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Inderdaad, en in mijn geval zelfs in de hobbykamer......

Deel Deze Pagina