garage brand uit.... :nooo:

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door raymon, 24 okt 2008.

1. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    hm als ik een schatting moet maken aan hoeveel waarde er in mijn kamer ligt. en dan woon ik nog thuis.

Audio installatie: 1500
    TV: 150
    Laptops 3x: 1200
    Telefoons: 800
    Printers: 500
    Server: 250

Elektronica hobby:
    Fluke 83: 400
    Fluke 177: 300
    Scope: 200
    Onderdelen & kasten: 2000

Gereedschap algemeen: 2500 euro

Modelbouw:
    Truck 1: 1000
    Truck 2: 450
    Truck 3: 300
    Zenders: 450
    Elektronica: 600
    overige: 500

Totaal som van: €13100,-

en in de schuur van raymon stond aan modelbouw spullen toch nog wel een hoop meer. dus ik hoop ook voor hem dat 15000 euro puur voor de modelbouwspullen is.

2. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008

het nadeel alleen... verzekeringen kijken alleen naar dagwaarde, niet nieuw-waarde :(

3. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    uhm is dagwaarde zo'n beetje een fluke schrijft geen 100 euro af in een jaar.

truck 1: is een wedico met chassisnummer. welke veel geld waard is (kijk maar op ebay.de)
    truck 2: is een 1/8 scania torpedo alleen body nog geen maand in bezit.
    truck 3: is een scania tamiya van een week oud.
    zenders: robbe f-14 hageltjenieuw. en mx-16s nog amper 2 maanden oud

dus nee is wel dagwaarde allemaal ;)

4. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Ik was meer naar de Tv en laptops etc aan het kijken. ;)

5. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Je kunt ook tegen nieuwwaarde verzekeren bij veel verzekeraars, kost alleen wat meer premie;)

Grt.

6. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    uhm kan je ook krijgen hoor :p

audio installatie...
    JBL Northridge E90 a 600 euro p/st 2x
    JBL northridge E30 a 300 euro p/st 2x

maar dat is nu niet ter zake ;)

laptops waaronder 1 van 2 maanden oud. a 900 euro... en 1 van 1,5 jaar oud en een van 2 jaar oud...

EDIT: ok zie dat de prijzen aardig gedaalt zijn bij de webshops. ik heb hem nu bijna 2 jaar in bezit.

Laatst bewerkt: 28 okt 2008
  7. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    niet lullig bedoelt.. maar heb je nu 1800 euro aan speakers aangesloten op die versterker/cd speler bovenaan. :s

edit: nevermind... deze hele topic is al lullig genoeg, zonder dat wij hem hier al vervuilen (sorry voor dat)
    Ik heb zelf wel een 40MHz FM zender liggen die je zou mogen lenen. (is een 4 kanaals Futaba zender (7-kanaals ontvanger), met knoppen voor landingsgestel, airbrakes en flaps er bij op)

Vergeleken met de mensen die met vliegtuigen bezig zijn zal het alleen wel prehistorisch lijken denk ik, dus ik kan begrijpen als je er helemaal geen interesse in hebt. :)

laat in ieder geval weten wat er met de verzekering uit komt.

8. raymon

raymon Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2003
    er stonden 40 vliegtuigen waarvan 30 vliegklaar..
    Dan kom je wel op 15.000
    We gaan het allemaal wel zien ben nu op me stage en als ik thuis kom is alles bijna schoon als het goed is.

grt

9. classicracer

classicracer

Lid geworden:
    2 sep 2005
    Ik weet niet of er enig verband is maar hier enkele foto's van een brandje tijdens het laden van Rhino's in Slovenië:

10. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Zonder oorzaak erbij heb je er niets aan....

11. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    hallo
    tja slovenie,wel fotoos maar geen tekst,was dan toch niet te begrijpen,
    mvg markioo

12. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    hallo raymon.

de kosten zijn dus toch puur alleen voor de modelbouwspullen?

15000 / 40 = 400 euro de stuk. mja denk niet dat de verzekering meer zal uitkeren dan inderdaad.

het blijft toch ook emotionele schade en daar kan geen enkel bedrag tegen op.

13. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Bij mij was de de hobby niet los opgenomen in de verzekering.
    Pc (2jaar) printer(3) en dat soort dingen Kreeg ik best weinig voor. De gloednieuwe onderdelen in de pc wel het volle bedrag (2 weken oud) En het bed kreeg ik genoeg voor een nieuw bed, ondanks dat het wel 7 jaar oud was.

Ik koop bijna niks in winkels waar ik heen ga, bijna alles online, daar heb ik dus ook de bonnen online van, maar hij heeft ze niet gezien. Was er eigenlijk wel erg makkelijk mee.
    Ik kreeg iets over de 10.000 en ik had minder hobby spul/gereedschap dan Raymon met zijn pa. Dat geld is erg snel op hoor.

En achteraf zijn er altijd dingen die je bent vergeten, bv mijn zonnebril op sterkte, toch weer een paar honderd die je niet vergoed krijgt.

14. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Nando,

Je hebt absoluut gelijk, ik wil geen doemdenker zijn maar de kans dat je alles compeet vergoed krijgt en het een win win situatie wordt is even groot als de kans dat je op de kop gaat gaan staan en wacht tot je kousen afvallen.

Je kunt het vergeten als je denkt dat ALLES zal vergoed worden en dat je er geen verlies bij inschiet. We kennen allemaal die verzekeringen en hun agentschappen, ze gaan echt wel niemand een plezier doen en zijn er vooral op uit om de nodige premies op te strijken. Waarom ik zo negatief doe? Heb het in een verleden allemaal zelf gezien en ondervonden........

Stevo

15. hezik

hezik Guest

Tsja, het blijft gewoon naadje, hoe je het ook wend of keert.

Enige voordeel is dat je nu wel alles nieuw kunt kopen en dan gelijk de laatste stand van techniek in huis hebt. Sowieso is 30 vliegklare toestellen voor 2 personen een beetje absurd, dus in plaats van heel veel oudere toestellen, kun je nu een paar mooie nieuwe neerzetten, met bijbehorende zenders etc.

Raymon, ik zou nu ook even heel serieus de afweging brandstof/electro gaan maken. Je hebt nu een uitgangspunt om in 1 keer over te stappen naar electro op 2.4Ghz..

16. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    hallo
    tja zonde hoor,
    en verzekeringen,praat me er niet van,
    mn achterklep van de auto deuk is er in gereden en dader bekent,
    schade getaxeerd door schadebedrijf 1000 euries,
    schade expert zegt 75 euries en daar moet nog 25 euries bij de garage afgeven ivm het gebruik van het terrein om te taxeren,
    dus ik krijg 50 euries voor mn schade,neen ik ben er mooi klaar mee,
    goeie verzekeringsmaatschappijen en zwarte ganzen
    zijn beide even zeldzaam,
    hoop dat je garage schoon gemaakt is,
    en moet het dak vernieuwd worden???
    als je zelf de verlichting wilt plaatsen moet je eens op marktplaats kijken onder gratis,daar heb ik onlangs nog zien staan gratis op te halen lichtbalken met zo n plastic kap over dubbele tl buis,
    ik zeg het maar,alles wat gratis is is mooi mee genomen,
    en ik neem aan dat je toch wel een lampie wil hebben,
    mvg markioo

17. hezik

hezik Guest

Ach het werkt twee kanten op. De verzekering tilt veel mensen, maar 'de nederlanders' gaan niet vrijuit, de verzekering wordt ook aan alle kanten teruggetild. Hoeveel mensen er hun 'dure zonnebril' kwijt zijn na een vakantie, wil je niet weten. Of hoeveel auto's er rondrijden met schade die wel vergoed is maar nooit gerepareerd..

18. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    @hezik,

30 vliegklare toestellen heb je nooit. Wat dacht je van oudere toestellen met alleen servo's en grote sentimentale waarde? je trainer waar je mee hebt gelest? Ik heb ook een grote stapel kisten waarvan een deel maar vliegklaar is. De meesten kan ik gewoon geen afstand van doen. Dat is het echte verlies, niet dat spul wat nog te koop is...... 30 kisten voor 2 personen is echt niet bijzonder....

Daarnaast kost nieuw spul altijd vele malen meer dan wat je krijgt voor je oude toestellen. Je mag al blij zijn als je 1/2 terug kan kopen. Het is wellicht een goed moment om wat op te ruimen, zo moet je het maar zien helaas.....

19. hezik

hezik Guest

@Tadango: Raymon schrijft heel duidelijk: 40 toestellen waarvan 30 vliegklaar.

En het eerste wat ik schrijf is: het blijft naadje, hoe je het ook wendt of keert ;)

20. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Hezik,

Neem daar alvast ook maar de Belgen bij zo ook ik. Ik betaal een veel te dure premie voor brand, water en stormschade, ik betaal een veel te dure premie voor men car annex auto, ik betaal een veel te dure levenverzekering, ik betaal een veel te dure schuldsaldoverzekering( in Belgie verplicht bij een hypotheek), ik betaal een veel te dure............... zo kan ik wel nog een einde doorgaan hoor. Ik zal NOOIT of te NIMMER schuldgevoelens hebben als ik de verzekeringsmaatschappij kan afzetten, noem het immoreel maar dat is nu net de aard van het Belgisch beestje:D

Stevo

Deel Deze Pagina