Gaui NX 4

Hallo,

mooi weer in L'dam,
en de Gaui wat ingevlogen,
hij was 60 minuten in de lucht
en de motor loopt steeds wat beter,

ik moest wel de naald iets armer draaien, anders krijg ik de motor niet warm,
naald staat nu op 1 slag open, dat zou nu ook eerst maar de grens zijn.

Aan het eind van de vliegdag mocht hij ook nog een looping maken,
was wel 'n beetje eng, maar alles totaal onder controle,
super snel die vogel.

Trouwens vliegt Bobby ook met 425 (423) mm EDGE bladen,
die koopt ik later.

groetjes van Heli-Uwe
 
Het lijkt, dat de Gaui NX4 ingevlogen is,
alles werkt prima, de motor loopt rond en rookt goed,
geen wiebel en wobel, alles super strak,
allen moet je bij de motor geen super power elektro motor zoeken,
maar een nitro vlieger weet wat hij kan verwachten:

governor werkt perfect,
met een nog rijke instelling vlieg ik 7 - 9 minuten,
het tankje is dan niet rand vol
en na het vliegen ook niet helemaal leeg,
dus rond 200 cc voor rond 8 minuten.

Sneller vogel, en luistert perfect, ook bij veel wind !!

Ben tevreden, Heli-Uwe
 
Goed te horen dat de invliegperiode achter de rug is.
Nu kun je voorzichtig op zoek gaan naar de optimale afstelling, maximaal vermogen bij veilige rookpluim.

Veel plezier!

Groet, Bert
 
Dank je Bert,

vandaag nog een keer buiten geweest,
ook de looping voor over gaat goed.

Er zit nog steeds wat onverbrand olie in de uitlaat,
eigenlijk een teken, dat de motor niet warm genoeg woord,
maar armer wil ik hem niet zetten,
hij draait nu bij 1,0 tot 1,1 slag naald open,
verbruik is 200 ml voor 8 minuten.

Heli zit nu met 3 uren in mijn checklijst (logboek),
en de motor loopt elke keer iets beter,
was ook bij mijn OS55 zo, dat hij pas naar 5 liter
brandstof zo maar goed liep.

bedankt, en groetjes, Heli-Uwe
 
Ik heb er vandaag eentje opgebouwd zien staan in een hobbyshop. Het is echt een kleine heli om nitro te zijn.

Leuk om horen dat je nx4 lekker loopt :thumbsup:
 
Er zit nog steeds wat onverbrand olie in de uitlaat,
eigenlijk een teken, dat de motor niet warm genoeg woord,
maar armer wil ik hem niet zetten,
hij draait nu bij 1,0 tot 1,1 slag naald open,
verbruik is 200 ml voor 8 minuten.

Heli zit nu met 3 uren in mijn checklijst (logboek),
en de motor loopt elke keer iets beter,
was ook bij mijn OS55 zo, dat hij pas naar 5 liter
brandstof zo maar goed liep.

bedankt, en groetjes, Heli-Uwe

Nou, dat er olie uit je uitlaat komt is normaal, en dat die olie onverbrand is ook. Pas als die olie gaat verbranden, dan staat ie VEEL te mager. Dus daar moet je niet teveel naar kijken.
Als hij regelmatig loopt en krachtig is, staat hij niet te rijk.... Da's veel belangrijker....

Groet, Bert
 
Thanks Bert,

het is ook niet, dat 50 % van de tank uit de uitlaat loopt,
het zijn maar zo 20 druppels of zo
nu woord de motor ook meer gevorderd en iets warmer,
dus het is niet meer zo erg,

rookt goed, 1 tankje 8 minuten, dus richttijden zijn ook o.k.

vandaag tatarataaaaa EDGE bladen bestelt.

Hoi @Niki85:
ja ja, maar die gaat goed die Gaui en passt bijna in de rugtas, ha ha

groetjes van Heli-Uwe
 
Edge bladen

En binnen,

EDGE bladen 425 mm

zij zijn met 66,62 gr. iets zwaarder dan die Gaui bladen,
en zij voelen breder en zwaarder aan,
mooi mooi gezicht moet ik zeggen,
mijn eerste EDGE bladen,
morgen gaat die de lucht in !!

groetjes van Heli-Uwe
 
brandstofslang

Zo als in de laatste foto te zien, is de brandstoffslang
nog niet helemaal goed !!

kijk: oud

full


verandert in: nieuw

full


en nog een foto van het oog, ha ha

full


groetjes van Heli-Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tip: 4RC ( For Radio Control modelbouw)

Ik heb er meestal 2 in de leiding tussen de tank en carb zitten, aan beide zijden van de 3 weg.
Kun je tanken, en kun je de 2e klem erop zetten om de motor aan het eind van de dag leeg te laten draaien

Ook hoef je niet iedere keer dat schuifding over de slang te duwen. scheelt lekkages
 
Ik heb nog een 3-wege vulsysteem liggen,
misschien bouw ik die nog ergens in,
ik heb die in de 600er en in de Varios,
mooi en geen probleem.

Mijn oplossing was nodig, omdat de slang erg trilde.

groetjes van Uwe
 
hoeft op zich geen probleem te zijn, maar als het zo beter zit dan moet je het zo laten ;-)

Bij mij is hij dus wel langer, gewoon om een beetje ruimte in het geheel te houden.
Heb wel s gehad dat ie iets te strak zat, toen scheurde de slang af op de nippel van de carb
randje sneed m precies door
Ochtend aan het rommelen geweest, omdat het kreng niet lekker liep.
Nergens lucht te zien, tot ik het slangetje even los wilde trekken, toen bleef er een stuk hangen..
 
Ik heb voor het eerst tie-rips gebruikt,
zit wel vast, maar je ziet scheurtjes in de slang niet goed,
toch maar wat meer oefenen aan auto-rotation, pphhhh

groetjes van Uwe
 
Gouden tip van een ex-brandstofvlieger: Doe een extra stukje slang over het gedeelte waar die over nippels zit. Op deze manier is de kans op afscheuren een heel stuk kleiner.
 
Hoi Laurens,
heb ik ook aan gedacht,
met de benzine slang
van de Trainer buiten omhen
bedankt voor de goede tip
groetjes van Uwe
vanuit Portugal
 
En toch nog wat geknutseld,
en die slang iets losser gemaakt,
en de filter met een breedte tie-rip fixeert:

full
full


groetjes van Heli-Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heli klaar voor Venlo

.>>. Benzine - slang en full-systeem werken nu goed,

.>>. EDGE-bladen vliegen prima,
geen vibraties, geen bladspinning,
enig: het geluid van de bladen is niet zo sterk te horen,
behalve je vliegt echt hard

.>>. Motor loopt super,
na 2 weken vakantie loopt die bij de eerste start,
wat soms raar is, dat de heli met de ene tank 7 minuten vliegt,
en met een andere 10 minuten,

volgens mij heeft het te maken met de temperatuur van de motor,
als die te koud is, verbrand de motor niet goed en de vliegtijd is korter!

groetjes van Heli-Uwe :bye:
 
Jup...
Edges zijn gewoon goede bladen..

Als je blade farts hoort bij edges, weet je dat diegene werkelijk het uiterste vraagt :mrgreen:
Met align bladen lukte het mij ook om te farten..
 
Back
Top