De goblin is aardig op orde ondertussen. List from SAB: updates included in new Goblin 700 kits - HeliFreak Maar ze hebben wel wat problemen gehad. Volgens hun vooral bij het overschakelen van proto naar serie productie maar bepaalde dingen hadden voorkomen kunnen worden.
Ja sorry man ik had hem wel gelezen dat ik op me stretcher( 30 graden) lag in verwegiestan maar heb er niet meer aan gedacht.Als je wil komen passen mag dat altijd. Groeten Peter
canomod heeft nu ook X7 canopys; <p>GAUI X7</p> CanoMod.Com GAUI X7 Ik wacht liever op fusuno, zijn vaak goedkoper canomod had eigenlijk formula canopy moeten maken in andere kleuren. Ik heb voor me zelf blauw/groene formula canopy besteld.
Hierbij een service bulletin die gaat over het gebruik van de oneway assembly: Service Bulletin: Use of One Way Main Gear Set on the Gaui X7 « Ben je van het extreme 3D en heb je een dikke motor, dan moet je dus de upgrade hebben!
Bij post 3 heb ik een extra opsluitplaatje.... deze past ook precies op de gaten in het onderste bearing blok enig idee wat ik er mee moet? Op de tekening zie ik het extra opsluitplaatje niet terug.. wel de gaten in het onderste block
Ik kan het nu niet nakijken maar ik geloof dat ik maar 1 plaatje bij de kit had. voor het onderste lager heb ik die ook niet nodig omdat ik een kleine modificatie heb aangebracht: De ruimte tussen de vrijloopbus en het onderste lager heb opgevuld met twee ringen, het onderste lager kan dus nooit uit zijn zitting omhoog komen en zit onder voorspanning. Bovendien vangt het onderste lager nu belastingen op door negatieve pitch, voorheen moest het middelste lager zowel positief als negatief opvangen met risico op verticale speling. Met deze modificatie na 70 vluchten nog steeds 0 speling. Ik vraag me af of er wel ruimte is voor die extra sluitplaat omdat hij ook best wel dik is?
Ik heb hem weggelaten. De bouw gaat voorspoedig. Moet wel zeggen dat de staart super is.hij gaat idd erg soepel zonder enige speling.Verder vind ik dat er net ff beter over dingen nagedacht is als bij Align. Als het goed is komt morgen de upgrade maingear set binnen (toch nog wel een upgrade) en de langere motor as voor de 4525 is al binnen.
Bizar trouwens hoe snel de spullen van scorpion in Nederland zijn. 48 uur en het ligt op de mat. Super service van scorpion !!!!
ja is me ook opgevalen, volgens mij sturen ze met fedex, verzendkosten zijn hoog maar je hebt hem echt in 2 dagen!
vandaag lekker weer gevlogen na paar weken, was even wenen na de vakantie Meteen nieuwe canopy erop! Ding is een rocket met de 4530 motor van bert.
Echt een mooie kap Sam, top! Mijn oneway heeft het trouwens ook begeven: bij een inverted punch richting de grond zakte de heli door (oneway slipte) met een crash tot gevolg. De volgende vluchten zakte de motor enorm in bij punch-outs. Nu de nieuwe upgrade erin gezet en hij gaat weer als een speer. Fususo heeft nu ook een formula kap voor de X7, -kwijl-