geen hobbyisten in dordrecht

ook in dordecht is nog steeds een modelbouwclub actief

alleen loopt het leden aantal terug
dit gebeurd omdat de meeste leden een heel hoge leeftijd hebben berijkt
niet dat ze dan stoppen met de hobby maar om het in club verband te doen word dan moeilijker .

enige jaren geleden lid geworden bij deze club toen was het bestand nog een beetje in evenwicht ,schepen bouwers en aardig wat stoom mensen ook de hout bouw was flink vertegenwoordigt .nu enige jaren later en enkele nieuwe leden verder is de overhand stoom
nog wat auto en scheeps bouw.

weet dat er aardig wat mensen de omligende clubs hebben gevonden en niet onterecht want ook dat zijn echte blik vangers op diverse demonstraties

ook de club uit dordrecht probeerd het nog steeds vol te houden en mist echt de invloed van nieuwe leden ,zie op diverse plekken wel mensen met autos rijden boten varen etc

tot deze mensen zijn jullie allemaal thuis bouwers en nooit het idee om bij een leuke club te komen en mischien in club verband iets te doen .
1 x per maand een praat avond waar de modelen besproken worden adviezen worden gegeven en ervaringen worden gedeeld
en soms worden de modelen tentoon gesteld op b.v. dordt in stoom

lijkt dit je wat neem maar contact op

we hopen nog wat opleving te krijgen want er is zat in de regio maar of de mensen ook het club gevoel hebben dat blijft de vraag

voor mensen die thuis bouwen veel plezier met de hobby en mensen die er idee in hebben jullie zijn welkom

groetjes modelbouw club dordrecht

hm, hier een jonge hobbyist uit Dordrecht. Alleen een die vliegtuigjes bouwt, dus daar heb je weinig aan.

hallo

ik denk dat hier meer verenigingen mee tobben
ik ben lid van modelbouwver.flakkee bij ons is het ook een kleine ver. geworden dus zijn er nog modelbouwers op flakkee bezoek onze website
eens en kom ons versterken www.modelbouwflakkee.nl

groet Jan

hoi jitze en jan

ja weet dat er een leuke vlieg club zit in dordrecht hoe groot geen idee wil er wel een keer gaan kijken vind het al leuk om de ervaringen te zien ook al vlieg ik zelf nog niet mischien komt dat nog eens en jan mooie site complimenten
maar zie daar al aardig wat leden hoor
ja hier word het hellaas steeds minder de stoom groep word echt te oud om met hun zware modelen te gaan slepen .
maar schepen trekken de meeste mensen wel aan althans mij van jongs afaan al hoor
mischien uit wijken naar een club in de omgeving weet dat alblasserdam en papendrecht grote verenigingen zijn en veel schepen autos etc hebben
maar heb zo iets van dordrecht heeft gewoon een club nodig lijkt mij dan
dus we blijven even hopen mischien trekt het weer aan

wens iedereen wel veel plezier met de hobby en wie weet komen we elkar eens tegen op een demo dag

vriendelijke groetjes
henk

modelbouwclub dordrecht

he henk
hier ook een hobyist uit dordrecht
ben zelf lid geweest van modelbouwvereniging in papendrecht en heb ook nog wat bootjes staan op de zolder
op dit moment trekken vliegtuigen en helicopters mij meer dus het bootje bouwen is eigelijk wel gestopt

eigelijk vind ik het wel jammer dat er bij een modelbouwclub alles kan behalve vliegen,snap wel dat je snel het probleem hebt van een veld maar het blijft modelbouw dus het bouwen van een model
dan zou het toch niet uit moeten maken wat voor model,ook het bouwen van een vliegtuig is iets wat voor een aantal vliegers de voorang heeft en het vliegen komt dan op de 2e plek (dit zie je ook vaak bij bootjes bouwers

jammer dat veel modelbouwverenigingen hier niet zo tegenaan kijken

groet john

hoi jho

ja het probleem is inderdaat het veld en volgens mij ook de toestemming om er te mogen vliegen .onze club is en was zeer verschillend hoor van papier bouw tot stoom schepen autos alles was aanwezig ,probleem zoals menige vereeniging is dat er een ruimte gehuurd moet worden zodat er geen werkplaats voor handen is .op het moment doen we de vergaderingen 1 x per maand bij 1 van de leden thuis opkomst is wat mager .
vergadering houd in samen komen en praten en laten zien van modelen .
ook problemen cq advies gaat onderling prima ,het bouwen moet inderdaat thuis gebeuren
voor sommige is dat juist niet de bedoeling maarja een kleine club kan hellaas niet anders mischien als we de 100 leden halen dat gemeente dordrecht dan ergens een mooi clubhuis voor ons heeft ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, lol

we proberen wel de demo's waar we worden uitgenodigt met zn alle te bezoeken

is dus geen hoogdravende club mischien maakt dat de drempel voor sommige mensen wat lager

veel plezier met de hobby
henk

als vliegclub hebben we helaas ook geen bouwruimte. Ik zelf zou wel geinteresseerd zijn in een wekelijkse bouwavond ergens in een ruimte om de simpelere modellen te maken of om groepsprojecten te doen.
Dit zou voor de verschillende takken van sport goed te combineren zijn.

het is een mogelijkheid dat jij nagaat wie van jullie leden hierin geinteresseerd is en er daadwerkelijk stappen in wil ondernemen. Als we dat dan ook bij de vliegclub doen is er misschien wat te combineren.

leuke reactie ,
zal het er eens overhebben op de club avond
het idee vind ik zelf heel leuk al zie ik we wat problemen opkomen ,bedoel een ruimte zal gehuurd moeten worden en als je daar wat wil gaan doen zal je ook voor materiaal opslag etc moeten zorgen als je daar wat wil lijmen is het niet mogelijk dat mee naar huis te nemen dus zou een permanente ruimte moeten zijn
veel van onze leden lijmen draaien frezen etc thuis op zolder of in de schuur
zoiets zou ik club verband leuk en handig zijn zo kun je ook ervaring door geven
wat voor model bouw toch een deel van de hobby is lijkt mij

maar goed zal eens een balletje opgooien en reageer ik hier weer kan even duren dit i.v.m. werkzaam heden maar kom er zeker op terug

bedankt voor je reactie

groeten henk

hellaas nog erg druk met de werkzaam heden

probeer wel hier zo af en toe even langs te komen
bericht zal nog even moeten wachten
nog geen tijd om de maandelijkse vergadring te bezoeken

weet het klinkt raar maar hoop snel weer tijd te krijgen om de hobby weer op te pakken

groetjes henk

allereerst wil ik iedereen een heel gelukkig en productief jaar toe wensen

heb vanavond voor het eerst sinds maanden weer de mogelijkheid gehad om een vergadering bij te wonen gezien het weer werkzaam heden etc waren er maar een paar leden aan wezig .heb even gekeken of er behoefte was aan een bouwlokatie

en het is zo dat alle leden thuis hun projecten aan het bewerken zijn ,hiervan nemen ze een gedeelte of afgebouwd oroject mee naar de vergader avond waar we het geheel bespreken en bewonderen .club projecten zijn nog niet aan de orde geweest

denk dat het gezien het aantal leden niet rendabel zal zijn een permanete lokatie te hebben .
dit omdat de leden de modelen ,werkstukken toch mee naar huis nemen .

het idee van een werkplaats is al eens voorbij gekomen ,dit om gebruik van machines maar het schijnt dat als er iemand de machiene wil gebruiken is een ander lid er al bezig en zou je dat moeten gaan plannen ,komt nog bij dat bij ons de meeste leden zelf de meeste machines en als het nodig is word er geholpen dus ook niet een reden om een permanente ruimte te hebben

mischien als de club groter word dat we dat idee nog eens gaan herzien

mocht u na dit gelezen te hebben eens zin te hebben een vereenigings avond bij te wonen kunt u altijd via dit forum contact op nemen

ook ideen zijn altijd welkom

groeten modelbouwclub dordrecht

henk

geen hobbyisten in dordrecht ??

Hallo Henk,

Er zijn voldoende modelbouwers in Dordrecht, wij, de Modelbouw Vereniging Alblasserdam (MBVA) hebben diverse leden uit Dordrecht.
Als club moet je wel wat ondernemen naar buiten toe om leden te werven.
Een club moet duidelijkheid bieden, op welk gebied ze actief zijn.
Modelbouw vereniging Alblasserdam is een modelbouw vereniging in algemene zin van het woord, maar wij zijn uitsluitend met modelboten actief. Wij geven ongeveer 14 modelvaardemo's in de regio per jaar.
Wij zijn in het gelukkige bezit van een eigen clubonderkomen met een werkplaats en diverse machines.
Elke dinsdag avond is het een gezellig samenzijn met een hapje en drankje en wordt er over van alles en nogwat gesproken, zelfs over modelbouw.
Op zaterdagmiddag wordt er in de zomermaanden gevaren op MBVA demo's of vrij gevaren bij het Baggermuseum. In de wintermaanden kan er op zaterdag middag gebouwd worden in de werkplaats of een gezellig samen zijn.
"Vergaderingen" klinkt mij niet gezellig in de oren en doet aan je werk denken.

Als jullie zin hebben, kom gerust langs op dinsdag avond. wij hebben geen drempel. Dus een ieder is welkom. www.mbva.nl

mvg Paul

hoi paul
ja wij hebben het er volgens mij al eens vaker over gehad als ik me niet vergis

het ligt ook nog steeds in de planning om eens langs te komen bij jullie
dat er geen drempel is was me al duidelijk bij de demo's die jullie varen
net als ons clubje een gezellige boel en altijd klaar met info en advies

het woord vergadere is er bij ons ingeslopen en ja krijg je er niet zo maar uit he
het is zeker niet hoog dravend bedoeld

we hadden alleen de hoop de club toch te kunnen uit breiden zodat we als colega's op bv dort in stoom staan b.v. en dat toch en grote stad als dort een eigen club heeft

gezien dat ons grootste deel stomers zijn heeft weer een binding met de stoom fanaten maarja die groep word steeds kleiner deels door het probleem dat de geest jong blijft maar het koper niet ligter word en dat het heen en weer sjouwen van zon instalatie toch wat kracht vergt ,ook komt de kennis van stoom voor een steeds kleiner wordende groep wel meer beschikbaar maar de opvolgende generatie heeft meer met de electronica van doen dan met stoom dat vind ik zelf niet raar maar daar moet een club wel mee mee groeien toch

op dort in stoom was best een aardige ruimte gevuld met zon beetje alle takken van modelbouw maar ook dat heeft niet tot geintereseerde geleid

gezien ik zelf een boten fan ben al heb ik er zelf nog geen klaar kom ik zeker eens langs
mischien kan ik nog wat leden mee nemen om eens te komen kijken

bedankt voor je reactie en wie weet tot snel

groeten henk

Back