Gens ACE Support Forum

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door xyz, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rolf92

Rolf92

Lid geworden:
    5 okt 2010
  2. Mad Monster

Mad Monster

Lid geworden:
    5 jun 2006
    net zo snel? aan de vorige reakties te horen duurde het regelmatig toch wat langer...
    dezelfde prijs? voor het produkt wel maar de verzendkosten zijn duidelijk lager....
    Dat "er weer 1 tussen zit" maakt ons dan toch verder niets uit?
    Grtz, Hans

3. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    I was the one that asked for the 10/12s sticks... made a post about it earlier, but its hidden somewhere...

Here it is again:
    The packs i mean would be like 10 and 12S sticks, ranging from 3000/3300 4000, 4400/4500 and 5000/5300. Those are the most common packs for Mikado logo's, the Trex 600PRO, (and other 600 sizes that are becoming much more popular on HV setups), and popular 700 size electric helicopters like the Trex 700, Synergy E6/7 Series, the New Goblin series, and even helicopters like Henseleit's.
    Im sure they will be a wanted item.

A splitpack is better than a 12s yes, because that way, people dont have to buy a 10+ cell charger.. since there is already an alu plate on top of the cells, you could extend that plate to protect the whole stick and give it strength.

If you need someone to test them.... shoot me a PM.

4. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Please start making 6S Hardcase packs :x-mas::x-mas:
    Greetings

5. lovage

lovage

Lid geworden:
    28 sep 2011
    6s hard case

What scale car need 6S hard case?
    Any size request for such pack?
    Pls give me information.

Pamela :tank:

6. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    1/8 Truggy, same size as buggies.

Also 1/8 buggies can run 6S when using low Kv motors. Take into account the weight for such a pack. It should not be much more then 600 - 700 gram. Personally I run a 1/8 buggy with 6S sometimes. Preferred weight not more then 600 gram.

Laatst bewerkt: 1 nov 2011
  7. struggleforlife

struggleforlife

Lid geworden:
    19 feb 2011
    I heb zojuist een paar 3s 2600 25c batterijen besteld. Ben benieuwd.
    (de 55c durfde ik vanwege de matige beoordeling niet te nemen).

8. hanskez

hanskez

Lid geworden:
    13 sep 2004
    hoi

Kan je mij vertellen welke matige beoordeling?

mvg Hans

9. struggleforlife

struggleforlife

Lid geworden:
    19 feb 2011
  10. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    6S hardcase

Yeah i think there are some guys with certain 1/8 monster trucks or other bigger RCs that could use them also. Im sure its not the most sought after battery type, but there should be some demand..
    And only a few manufacturers make them. And they are a ripoff (maxamps orion off the top of my head are the only ones pretty much)
    Greetings

11. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    In the US more and more buggy racers switch to Low KV motors with High voltage Lipo. 1100-1400 KV with 6S lipo is popular because of the smooth powerband and the low heat. Most people use a big 5000 mah 6S. Personally I prefer 4S because the packs are lighter. However you could go for a light 6S pack but I have no experience in how big it should be exactly to make a full race. Thatis because I don't race.
    I have a 6S that is light but still gives enough power:

Turnigy nano-tech 3300mah 6S 45~90C Lipo Pack
    Capacity: 3300mAh
    Voltage: 6S1P / 6S Cell / 22.2V
    Discharge: 45C Constant / 90C Burst
    Weight: 565g (including wire, plug & case)
    Dimensions: 135x45x44mm

so continous power is 3.3x45=148,5 A

12. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Yeah it really looks that way and like u said Truggys even more probably.
    Also about the weight a lot of people are trying to both have lower temps and more happy electronics aswell as save weight.
    Personally i wouldnt even mind if it would weigh a little more, lets say 4000mah 6s packs around that, a nice number between 3k and 5k^^.

But if its lighter aswell that would just be a double bonus then :D

In the vast majority of these cases people are pretty much forced to run Softcase, simply because there really arent any reasonable hardcase 6S lipos available.
    Some might continue to run softcase just because they really are all about the weight, but a lot wont mind for a few gramms extra i think.

13. hanskez

hanskez

Lid geworden:
    13 sep 2004
    in nederland word alleen 6 cellen gebruikt voor de hobby rijder, in wedstrijd vorm word dat volgens mij niet gebruikt, en als het gebruikt word is het met 2x 3 cellen .

ik heb ook nog nooit gehoord van een 6 cell hardcase.

mvg Hans

14. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    En mensen gebruiken dan vaak ook 2x3s simpelweg omdat ze hardcase willen, en er voor zover ik weet aleen maxamps en orion 6s harcases maken (en das gwn een ripoff met onzin ratings en extreme prijzen)

Bij no-nitro races mag het zowieso is mij verteld, als mensen maar zorgen dat ze hun wagens wel goed er voor afstemmen, dus dan inderdaad wat lager KV motoren.

Met 2 3S packs klungelen kan.. maar gezien vrijwel alle wagens hun accu tray op 1 plek hebben zitten, en daar ofwel 1 ofwel 2 packs op dezelfde plaats zitten
    Dus 2 packs is dan extra gedoe, extra gewicht, extra kabels en nog wat dingen die ik vergeet..

Er is daar wel publiek voor, maar onder de nederlandse Racers zijn het er dan waarschijnlijk nog niet zoveel, hopelijk worden het er meer want het heeft een hoop voordelen in sommige applicaties.
    Ach en de meeste rijders zijn hobby rijders toch?

Dus voor mensen als mij is het hopen dat een mooi merk als Gens Ace deze zou gaan maken.
    Zoals ik al de indruk krijg zijn er dus mensen die min of meer noodgedwongen softcase gebruiken, of met 2 packs werken om deze redenen.
    Grts

15. hanskez

hanskez

Lid geworden:
    13 sep 2004
    ik ken Pamela van gensace vrij goed en heb redelijk veel contact met haar. zij zegt dat het heel ongewoon is om 6c hardcase te produceren en er heel weinig vraag naar is. ook in amerika is daar weinig vraag naar.

ik rij zelf een omgebouwde kyosho 777 sp2 met mmm 2200kv 6 cell tenergy, het is ongelofelijk rap en veel power.

staat te koop overgens op mbf

16. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Ja dat geloof ik best,.. heb jou auto ook even opgezocht en dan heb je dus wel een hele brede auto met veel gewicht aan de uiterste zijdes.. volgens mij is dat zeker niet ideaal.. verre van eerder, maar het zal zeker mooi gaan daar niet van
    Maar ik zei al in mijn eerdere post dat ik ook dacht dat het zeker niet een van de meest gezochte of verkochte soort lipos is..

Maar geloof mij er zijn toch enorm veel mensen die 6s softcases gebruiken. Waaronder ikzelf en echt vele vele anderen.
    Hoeveel vraag er naar is kan je aan maxamps of orion vragen.. volgens mij verkoopt niemand anders ze.. aleen hun prijzen zijn zo hoog dat je waarschijnlijk niet echt een reeel beeld ervan zal krijgen.
    Denk dat er een heel stuk meer vraag of animo voor zal zijn als je zo zou kunnen inschatten.

Ik gebruik namelijk zonder problemen, angst of klagen mijn softcases.. greep hier aleen even mn kans om het eens te vragen :p
    Maar wie weet zien we er ooit 1 verschijnen..
    Grts

17. hanskez

hanskez

Lid geworden:
    13 sep 2004
    als er veel vraag naar komt zal dat zeker wel zo zijn.

gewicht zo breed mogelijk in net fijn veel stabieler vind ik, je buggie gaat dan niet zo snel om.

18. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Nog een kleine add.. gezien er dus maar 2 merken (correct me if im wrong) die dingen maken.. is het zon beetje een gat in de markt.
    Al helemaal om dat deze 2 merken toevallig 200~ euro voor die dingen vragen en liegen over hun ratings..
    Maar nee het populairste type lipo zal het nooit worden

Mn bericht was tegelijk met die van jou, maar volgens mij wil je het gewicht zo laag mogelijk en zoveel mogelijk naar het midden.. waar de wagen liefst smal is. denk dat je daarmee echt veel beter rijgedrag krijgt
    Maar ik weet eigenlijk niet hoe dat nou precies zit :S maar zal toch een common sense verklaring voor zijn denkik toch..
    Het voordeel wat jij wel hebt is dat je de packs plat neer kunt leggen waardoor het gewicht laag zit. Maar dat voordeel verlies je wer omdat het zo aan de zijkant hangt denkik...
    Grts

Laatst bewerkt: 1 nov 2011
  19. Rolf92

Rolf92

Lid geworden:
    5 okt 2010
    Ik vind die 4s hardcase ook wel interessant voor de Ve8, ik heb nu 2 Turnigy's waarvan 1 al na de eerste rit kapot was :(

20. hanskez

hanskez

Lid geworden:
    13 sep 2004
    turnigy heeft gewoon een concurrent erbij die goede lipo's leverd.
    en ze wel op voorraad heeft.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina