Bouwverslag Gerard_NL Go-Mini Fpv - Mini Quadcopter

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door QuadRon, 4 jul 2014.

1. Wishjuh

Wishjuh

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Het heeft een aardige tijd geduurd, maar zojuist even de maiden hover gedaan. En hier dus ook wat foto's van mijn Go-mini.

Motoren even erop en GoPro erin

Een hoesje om de draden van de motoren

Weer even passen

Esc's aansluiten met een kabelboompje (en een rommeltje ervan maken)

Nog wat draaien en de Naze32 erop + Immersion 600mw + frsky d4r II

En dan nog wat shots van vanavond

Voor hoge resolutie foto's en nog een paar meer zie het album op Flickr

Heb nog wel wat vraagjes, hoe kan ik de GoPro het beste vast zetten?
    En waar kan ik m3 dempingsrubbers krijgen?

Binnenkort de maiden als het weer het toelaat, en dan misschien ook gelijk mijn eerste keer FPV :)

2. JaZzMaN251

JaZzMaN251

Lid geworden:
    25 dec 2005
    Mooi gebouwd! Veel plezier!

3. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013
    ja .. ziet er Heel netjes uit .. vooral met die geele hoesjes om de Kabels !!!

Mooi man:)

4. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    nice and clean.

zou alleen die spironet antenne via een pigtailtje doen.
    mocht je nu een klapper avec radslag maken heb je kans dat je je vtx sloopt omdat de antenne eraf geript word.

been there done that many times ....

5. Wishjuh

Wishjuh

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Dank jullie. En bedankt voor het advies Gerard. Heb je misschien een linkje waar ik zoiets kan krijgen? Zat ook te denken aan een "rolcage" zoals Danny die vaak heeft. Misschien een linkje naar zoiets, een koolstof buisje? (zoals jullie merken is mijn netwerk kwa dealers nog niet al te groot)

Ga van de week de boel even wat netter maken, de kabelboom vervangen met een PDB zodat ik ook wat makkelijker ledjes kan aansluiten en heb een mini fpv binnen die kan er dan ook gelijk op.

Dus nog even wachten op de maiden, maar dat zit er met dit weer toch niet in. Als het slecht weer blijft misschien de maiden in een parkeergarage hehe.

6. FPV

FPV

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Mooi frame! Is het mogelijk om nog een beschermlensje over de GoPro lens te plaatsen zonder dat de GoPro scheeft komt te staan?

7. Wishjuh

Wishjuh

Lid geworden:
    29 jul 2014

PDB van abusemark, had ik eerder moeten doen. Morgen even testen of alles werkt.
    Is het met zo'n pdb nodig om alles af te dichten met hotglue of misschien rubber seal van Bizon? Heeft iemand daar ervaring mee, dat rubber seal?

@FPV: Ik heb een beschermlens van GoPro deze zit alleen over de lens. Er zitten wel twee sleuven waar eventueel een smalle strap van een beschermlens door kan. De GoPro steekt dan wel een klein stukje uit aan de zijkant.

Laatst bewerkt: 18 dec 2014
  8. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    "Is het met zo'n pdb nodig om alles af te dichten met hotglue of misschien rubber seal van Bizon?"
    Als je verwacht dat het nat kan worden wel. Met 12v heb je misschien nog niet zo gauw problemen, behalve op elektronica waar een kleine stroom al funest kan zijn.
    Ik ken dat product van bizon niet maar het lijkt wel wat op liquid tape en plasti dip. Als dat zo is, wel handig want wellicht op meer plaatsen te koop en misschien een goede oplossing voor over de naze32.

Overigens wel veel gelijkenissen met de blackout 330 :rolleyes: Ik heb hier dan nog wel een suggestie voor een eenvoudige pdb met twee plaatjes waar je alles op soldeert:

9. Wishjuh

Wishjuh

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Dat is precies wat ik me ook afvraag, of dit hetzelfde zal werken als plastidip. Enige wat me een beetje tegenhoud om het te kopen en overal op te smeren is dit stukje op de site:
    Is dit ook het geval met plastidip, of kan je dat er gewoon af halen met wat alcohol?

10. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Misschien kan dat wel maar van wat ik eens in een video zag is het een kwestie van een stukje lospeuteren en dan het geheel er af trekken. Van wat ik zo kan vinden is het prijzig en slechts bij enkele winkels te koop itt dat product van bizon. Ik denk dat ik dat zelf maar eens ga proberen want met al die nattigheid en straks misschien sneeuw is het wel goed om elektronica wat te isoleren tegen water.

11. Wishjuh

Wishjuh

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ik ga even kijken of ze hier bij de Halfords plasti dip hebben, anders denk ik dat het ook een pot van Bison wordt.

Is ook allemaal wat netter dan de hotglue.

12. Wishjuh

Wishjuh

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Gister pot van Bison gehaald en denk dat de kans klein is dat ik het daadwerkelijk ga gebruiken. Heb even wat testjes uitgesmeerd en lijkt erop dat het toch aardig permanent vast blijft zitten. Het is ook op waterbasis, wat met niet handig lijkt met stroom. Maar kan natuurlijk zijn dat dit eruit trekt bij het uitharden.

Voor de vergelijking ook maar een pot plasti dip besteld.

13. Wishjuh

Wishjuh

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Hmz...Bison troep zou ik niet gebruiken als ik jullie was. Lijkt in de verste verte niet op plasti dip.

Kleine update van de go-mini

Wat meer ruimte gemaakt door de naze naar boven te verplaatsen en mijn d4r-ii naar achteren. Zo kan de lipo achterin, mijn voorkeur, of bovenop.
    En wat leds aangesloten, wit voor en rood achter.

Missen nog 2 dingen, Vtx ligt nog los en fpv cam is onderweg + extention kabel zodat deze aan de voorkant eruit kan komen.

En als dan de wind wat gaat liggen en het wat mooier weer is kan in cleanflight gaan testen met de autotune.

14. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Go-mini ziet er vet uit!
    Ga binnenkort de Versie frezen met 2mm platen en 6 inch armen.
    Komen dan 2000Kv cobras op :D

15. JaZzMaN251

JaZzMaN251

Lid geworden:
    25 dec 2005
    Mooi! Ziet er netjes uit.
    Veel plezier ermee! ;)

16. Gerard_nl

Lid geworden:
    7 sep 2002
    heb je je ontvanger tussen accu en bovendek zitten ??

en welke accu gebruik je dan ?

17. Wishjuh

Wishjuh

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Yes, ontvanger zit er net tussen.
    Past een 3s Zippy 2200 Flightmax (25C) van 25mm dik. Dan zit er een millimeter of 2/3 ruimte tussen.

Een 4s Zippy 2200 compact past net niet, 29mm.

18. Gerard_nl

Lid geworden:
    7 sep 2002
    ik wou al zeggen. een 4s pakket zit er klem tussen...

19. Wishjuh

Wishjuh

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Net nog even door mijn collectie lipos gelopen omdat hij niet erg lekker van de grond komt met een 3s, wat erg jammer is want ik wou 3s gaan vliegen. Maar een Zippy compact 1800 4s past er tussen, is net zo dik als een 2200 3s flightmax.

Dus denk dat ik hier eens mee ga testen hoe lang de mini kan vliegen. En ook nog een beetje zoeken naar een lipo die niet te dik is. Anders toch maar boven op als de 1800 niet lang genoeg mee gaat.

20. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    1960kv motoren moet je op 4s vliegen , of op 3s met 6inch props..
    Een quad zoals de Gomini is toch echt een 4 machientje ;)

Deel Deze Pagina