Gezocht (mede) Bouwers VolvoOceanracer

  • Topicstarter Topicstarter frank hillenaar
  • Startdatum Startdatum
waarop bazeer je de berekening van het gewicht?
ook met de schaal of zit er iets meer wiskunde achter?

Groeten Halmar
 
Het gewicht is een berekening zoals dit op het werkschepen forum al een paar keer is uitgelegd. Je deelt het gewicht (displacement) door de schaal tot de derde macht oftwel bij 1 op 15: 13800 / (15 * 15 * 15) = ongeveer 4 kilo.

Bij de grootte van een micromagic kom je dus helaas op een gewicht van iets meer dan 3 ons.

Ik vind dit niet zo vreemd als je ziet hoe weinig van de boot in het water ligt....

Groeten Nico.
 
ik heb een poll gemaakt over de lengte van de volvo 70 de geintresseerde in het bouwen van de boot even antwoorden alstublieft.

mvg Robert
 
Hi all, I'm Francesco Bussi
I read an e-mail that advise me my plan of ericcson are on your forum (the boat on page 5), and I'm happy of it.
If you like to know more about or simply you want to see the latest photos i will answer all your question...you simply e-mail me at francescobussi@yahoo.it
The latest plans version will be avaliable before christmas at www.velarc.it at plans page....now i'm designing a new version of this boat because a german friend send me some designs...
Regards
Francesco Bussi....

P.s. the canting keel system is not represented in plans due to costs problems but i think the right method is with an elicopter gyro......
 
Dat mailje had ik dus geschreven aan onze Italiaanse vriend. Zijn naam stond onder de tekeningen die ik van Jeroen en Robert had gekregen. Ik kreeg het volgende antwoord:

Hi Steven,
The plans you have are mine, i sended plans to Jeroen and Robert H. and I know is the first worldwide Rc Volvo 70' model.
First of all thanks for the compliment, i tried to make designs more possible accurate...actually i'm designing a new version of the boat based on original plans views.
The boat is actually on buiding, i think will be in water for the first days of February or March, accordingly with my study progress (I'm a student in aeronautical engineering in Rome).
At the moment I try in water the master of the hull (i built molded hulls) until 4.8 kg maximum weight....i suggest maximum 4.5 kg....the boat is planned using some programs like maxsurf to calculate hydrostatics and so on....in the last week i try the hull in water with lake waves of 40 cm.
If you decided to built the boat i'd like you send me some photos, and make the mast movable of 1 cm in starboard and 1 cm in freeboard.
The last plan version, with some add, will be free at www.velarc.it at plans page before Christmas, I've receveid this mornig the links from webmaster.
I send you some photos...and if you have some question e-mail me and i answer as soon as possible.....ah...in the photos you will see the hull nose height on water..remember that there wasn't keel and bulb and the master weights only 1.3 kg in that case.
Thanks Alot
Francesco


Zoals je leest zijn de tekeningen ook aan veranderingen onderhevig. En hij adviseert om de mast verplaatsbaar te maken. De master die hij gemaakt heeft weegt 1.3 kg. Vandaar dat ie nog een beetje hoog op het water ligt. Wat betekent "master" eigenlijk? Dat hij eerst nog een negatief maakt voordat de echte positieve romp wordt gemaakt?
Ik heb hem ook nog wat fotootjes ontfutseld:
http://www.stevenenfenna.nl/images/ericsson_052.jpg
http://www.stevenenfenna.nl/images/ericsson_060.jpg
http://www.stevenenfenna.nl/images/ericsson_072.jpg
http://www.stevenenfenna.nl/images/ericsson_078.jpg
http://www.stevenenfenna.nl/images/ericsson_080.jpg

Ik heb nog wat fotootjes gevraagd van de bouwfase. Vind ik altijd leuk om te zien.

Ik word steeds enthousiaster. Nu nog tijd..
 
Hi all.......
look...the master is 1.3 kg....more light is the complete hull...more lead you can put on bulb...this is why i will build the hull with carbon fibre...
Hi

Francesco
 
Heey guys,

In english for our frend.

I don't think this hull is an exact copy of the Erricson. It's clearly to see that the erricson 1:1 has a knik line over almost the whole length of the boat. I don't see this back in your model. But further I think it's a real nice boat!!!! And it really looks like the original.

En aan onze nederlandse vrienden. Die kantel kiel moet echt wel mogelijk zijn. Ik zou voor de wormwiel optie gaan ivm het stroom verbruik. Maar denk nog wel even heel goed na over het waterdicht maken van het gebeuren. (dit is waar het 1:1 bij de piraten ook fout ging)

Ik blijf jullie draadje wel even met belangstelling volgen maar blijf voorlopig nog bij mijn eigen model. (die ook wel iets van VO70 weg heeft) Zie de foto. Ik ben van plan om hem 1 meter te maken ivm mijn oude model en recycling van de mast + zeilen ik wil er 2 roeren achterhangen. Verder ben ik nog niet gekomen.

Gr Remco

model.jpg
 
Hi ,
Thank you for your observation and for your compliments
The knik line is only on abn hull...i've collected over 350 MB of Ericsson high resolution photos before design the hull....the two diffrences that i've noted are:
-the bow exactly vertical...on my hull is lightly rotate...
-the stern of the scale boat must be 3 cm more large
-the front hull (from deck view) is not exactly linear but is lightly convex.
At the moment i found top and lateral design of the real boat and i have almost finished the new version (obviously very similar - i'll post some images on week)......i make a version too of abn amro for my duch friends (i like very much the two colour scheme).....and then i put design on site.....
Notice that when i designed the boat (early october) thera aren't so much photos or documentation avaliable.....

Francesco
 
wow, that sounds great! I really like the ABN ONE.
I'm thinking to start this monday to build the mould.

@Francescobussi: What is the LOA of your model? is it the 131cm?

Ik heb een test opstelling van mijn kantelsysteem.
ik zal straks wat foto's plaatsen.

mvg Robert
 
hallo,

ik hier zijn wat foto's van de proefopstelling voor een kantelkiel, let op PROEF opstelling dus let niet op de kiel enzo :D

@francescobussi: this is my open 60 i have desinged it by meself but i drawed it with pensel.

http://foto.modelbouwforum.nl/displayimage.php?pos=-10823
http://foto.modelbouwforum.nl/displayimage.php?pos=-10825
http://foto.modelbouwforum.nl/displayimage.php?pos=-10824
http://foto.modelbouwforum.nl/displayimage.php?pos=-10827
http://foto.modelbouwforum.nl/displayimage.php?pos=-10826

ik moet alleen nog iets vinden om het goed waterdicht te maken.
hij kan de kiel nu in een hoek van 40° kantelen met een beetje moeite , ik neem aan dat dit in het water geen probleem is. tips zijn altijd welkom!

mvg Robert
 
displayimage.php


Heey guys,

I sorry but I don't agree with the perfecr roud hull. On this picture you can see the knik! Our is it something else I see??

Gr Remco
 
het is een hitec hs-725BB sailwinch, ik gebruik deze normaal voor de verstelling van de zeilen. Het kantelen van stuurboord naar volledig bakboord duurt iets van 8/9seconden.

mvg Robert
 
@Rjj: The line is a reflex...go to ericsson website..register as press for web and take a look at the hight resolution photos....there is one from back and you see wath i mean...

@Robert: Loa is the maximom lenght including fittings (in this case pole)..how much weight in the bulb of your canting keel?and the lenght of the keel
And.....can you give me some information on your boat (lenght, wide,weight,....and so on...looks great)

@all...guys...two thinks....thank you a lot to speek in english....
and i prepared two new Volvo 70' hulls (one with the characteristic of ericsson and one of abn)...are at the first stage but if someone want to take a look.....i try this week to put on forum some shots....the plans this time are made by original plans deck and side view.....
Regards Francesco
 
Remco,
Onze Italiaanse vriend heeft er volgens mij wel een redelijke studie van gemaakt (350 Mb aan foto's verzameld!). Een knikje zou hij niet vergeten zijn. Hij zegt dat "onze" Black Betty (ABN AMRO) wel een knik heeft. Zoals je ook kan zien op zowel de abnamro 1 (zwart) als 2 (wit):

www.stevenenfenna.nl/images/abnamro_1.jpg
www.stevenenfenna.nl/images/abnamro_2.jpg

En nog wat meer kleine verschilletjes. Als ik dus één ga bouwen wil ik eigenlijk wel "onze" boot nabouwen. Het zou helemaal super zijn wanneer hij de tekeningen aanpast naar de ABNAMRO.... je moet het jezelf ten slotte wel een beetje makkelijk maken :D
 
@Francesco,
You did a real great job with the drawings of the Ericson. :thumbsup: And I can hardly wait to see the drawings of the ABN Boat!
Keep up the good work!

Regards
Jeroen
 
Hi Guys,
I got new pictures of our Italian friend. This time of the early building fase. But never the less nice to see:
www.stevenenfenna.nl/images/ericsson_005.jpg
www.stevenenfenna.nl/images/ericsson_007.jpg
www.stevenenfenna.nl/images/ericsson_009.jpg
www.stevenenfenna.nl/images/ericsson_017.jpg
www.stevenenfenna.nl/images/ericsson_020.jpg
www.stevenenfenna.nl/images/ericsson_028.jpg
www.stevenenfenna.nl/images/ericsson_031.jpg
www.stevenenfenna.nl/images/ericsson_037.jpg

Francesco say's that he has put the sections 10 cm a part so there can fit exactly 2 blocks of foam of 5 cm in between. But when the sections are 0.5 cm thick the hull will be 6 cm (12*0.5) to long. Or am I wrong?
 
Ikzelf ga niet voor de kantelkiel denk ik. Gaan diegene die dat wel overwegen ook de zwaarden aan bak- en stuurboord maken die afhankelijk van over welke boeg er gevaren wordt op- of neergelaten moeten worden? Dat betekent weer 2 extra kanalen want je mag er niet vanuit gaan dat er altijd een zwaard naar beneden is. Bij voor de windse rakken zijn beide zwaarden omhoog. Dus minstens 5 maar liefst 6 kanalen:
- roer
- grootzeil
- voorzeil
- kantelkiel
- zwaard bakboord
- zwaard stuurboord
Gaat mij een beetje te ver, maar ben wel benieuwd naar de mening van een ieder...
 
En onder het motto "niet geschoten is altijd mis" heb ik ook maar even de stoute schoenen aangetrokken en een mailtje naar het promotie team van ABN AMRO gestuurd:

My hobby is sailing. In real boats and with radio controlled boats. This "sport" is developing very quickly now in Holland. I'm thinking about building a model of the ABNAMRO VOR70. Wouldn't it be nice to see several "Black Betties" matching on a lake? Or better: in the Rotterdam harbour during the in port leg in june 2006?

But building a model costs a lot of money: about 300-400 euro (without the electronic equipment).
Is ABN AMRO willing to think about sponsoring? I'm thinking about providing free nice triradial cut main and head sails (in ABNAMRO style of cource)for builders who can prove they have build a VOR70. Or paying the building costs for the sailors who come perform their act in Rotterdam during the in port race? Nice promotion for ABN AMRO i think.

Hope to hear from you.

Kind regards,
Steven Snoep
(Holland)
 
Back
Top