glow driver seidel st7-70

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Sukhoi, 1 nov 2009.

1. Sukhoi

Sukhoi

Lid geworden:
    15 nov 2008
    hmmm, de accu's zijn aan het opladen, morgen maar weer eens proberen. De redelijk dunne kabels van het accupack naar de gloei kabelboom kunnen mss een oorzaak zijn, worden echt enorm warm als ik de accu aansluit, vrees dat die een hele hoop energie vragen, en dat de plugen daarom mss niet voorzien worden van de nodige power, kan dit?

2. nico v kooten

nico v kooten

Lid geworden:
    2 nov 2003
    denk dat je daar de oorzaak al hebt...
    lekker dikke kabels gebruiken, 1.2 volt is al aan de lage kant, dan nog 0.2 of meer verlies in de kabels, en hij start nooit.

Zoals Mad monster al schreef, heb je al gekeken of de pluggen mooi helder gloeien?
    Succes, met deze wel erg mooie motor!

gr, Nico

3. Sukhoi

Sukhoi

Lid geworden:
    15 nov 2008
    dat heb ik vanaag eens bekeken van die pluggen, er eentje uitgedraaid,en die lichte amper op, terwijl de kabels bijna smolten :) . Heb nu 3x dikkere kabel genomen , dus dat moet normaal schelen hé. tegen morgen middag weet ik het :)

4. Mad Monster

Mad Monster

Lid geworden:
    5 jun 2006
    Tja, bij 20+ Amp heb je wel een paar stevige (en niet te lange = max 30 cm of zo) kabels nodig.....

5. Sukhoi

Sukhoi

Lid geworden:
    15 nov 2008
    kabels van de accu tot aan de kabelboom is 20cm, dus dat zit wel goed . Hopelijk krijg ik hem morgen aan de praat. zal ook eerst eens 5cc braandstof in carburator doen vooraleer ik hem probeer te starten. alvast allemaal bedankt voor de vele tips :)

6. Mad Monster

Mad Monster

Lid geworden:
    5 jun 2006
    Dat inspuiten van brandstof is gewoon een alternatief voor het aanzuigen met "vinger op de carb". Bv als je -na inbouw- niet meer aan je carb kunt komen. Je monteerd dan een klein buisje (bv zo'n brandstof buisje van een benzinetank) zodanig dat het uiteinde net voor de carb opening zit (en er recht in wijst). Op het andere uiteinde van dat buisje zet je een slangetje dat naar een gemakkelijk bereikbare plek loopt (bv net onder de kap uitkomt). Om te primen zet je de carb vol open en spuit dan met behulp van een flinke injectie spuit, een 5cc brandstof in het slangetje en dus in de carb/motor. Dan nog een 2x de prop ronddraaien, niet vergeten carb weer terugzetten op stationair, gloeier erop en starten maar.
    Ik zag deze oplossing op de Seidel van Jacques en ga 'm zelf ook toepassen op mijn Seidel/Gee Bee.
    Grtz, Hans

7. Sukhoi

Sukhoi

Lid geworden:
    15 nov 2008
    Heb nu een 2 volt lood accu, en ... Hij draait :D . Maakt machtig lawaai,en ben er versteld van hoe maklijk hij nu start, primen, prop paar keer ronddraaien, accu erop,en altijd bij de eerste zwier starten . Heb er al 0,5 liter doorgestookt. Heb wel de indruk dat hij redelijk wat verbruikt ;)

8. cajo

cajo

Lid geworden:
    30 nov 2008
    Mooi dat alles nu wel werkt lijkt mij een geweldig geluid met 7-cilindersen die volgens mij een wel soepel draaien.
    Succes met het vliegen.

9. Sandy Groen

Sandy Groen

Lid geworden:
    1 dec 2007
    Minimaal 750 cc tank monteren,dan weet je tenminste zeker dat je 10 min kan vliegen,ik heb voor mijn geebee een 950 cc tank klaar liggen van dubro,past met enige aanpassingen prima.

10. Sukhoi

Sukhoi

Lid geworden:
    15 nov 2008
    Die grote tank zal ik zeker onthouden, had 1 liggen van 0.5liter, maar zal veel te snel op zijn ;) . oja, ik denk dat hij op een stearman zal komen, weet een deels gebouwde kit liggen met 2.2meter span . . Zou dit goed uitkomen? weet niet echt welke spanwijdte er de limiet is, gewicht zegt seidel max 14kg

11. jessedejong

jessedejong

Lid geworden:
    2 nov 2007
    filmpje filmpje filmpje:D:D:D

12. Sukhoi

Sukhoi

Lid geworden:
    15 nov 2008
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Ella de Wildt

Ella de Wildt

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Heren,

Die Sport Gee-Bee die Seidel aanbood met hun motoren, waar komt die kist vandaan?
    Is dat model nog ergens te koop?

14. jessedejong

jessedejong

Lid geworden:
    2 nov 2007
    met zo'n motor is het niet zo'n kunst om er 5 liter methanol door te vliegen op een dagje ofwel?
    ik vind het prachtig mooi, alleen hoe hou je de kosten nog een beetje in de hand met zulke motoren?

MVG jesse

15. jetpropdlx

jetpropdlx

Lid geworden:
    10 jun 2004
    Daarom zou ik eerder een benzine motor kopen.
    Maar van de Seidel 7-250 (perol) lees je niet veel , maar de moki 250 daar in tegen wel.
    maar het blijven mooie motoren

16. Mad Monster

Mad Monster

Lid geworden:
    5 jun 2006
    Volgens een medwerker van Seidel die ook een ST7-70 gevlogen heeft, is het verbruik ongeveer 500 a 600 ml op een vlucht van +/- 15 minuten bij een "pittige" vliegstijl. Dat zou dan zelfs behoorlijk zuinig zijn voor een 70cc methanol motor.
    Om een 5 liter weg te stoken zou je al +/- 150 minuten moeten vliegen op een middag.....:rolleyes:
    Aangezien de brandstof slechts methanol met 5,5% olie en geen nitro hoeft te bevatten zijn de kosten zeer laag (+/- 11 euro voor 5 liter) (vergelijkbaar of zelfs lager dan benzine + olie!).
    Op de proefstand gebruiken de meeste motoren zowieso meer dan in de "vliegpraktijk". Plus dat de afstelling waarschijnlijk nog aan de rijke kant staat.
    Grtz, Hans

17. Mad Monster

Mad Monster

Lid geworden:
    5 jun 2006
    Vliegtuig komt van Wild Technik (www.wild-technik.de)
    Grtz, hans

Deel Deze Pagina