Gm (FG) ontvanger/receiver??

ecfad81c431d6a922435369225977f84.jpg

Heb namelijk 2 van deze zenders en ik + vrouwtje vinden ze geweldig...

ba465921dffaae31f1e449d4f1530c27.jpg

Echter heb ik maar 1 goede ontvanger, want de andere is volgens mij stuk...

Ik zou dr graag stuk of 4-6 bij willen,
Iemand een id waar te vinden en prijs?

Dan heb je echt niet goed gezocht G60force. ;) Het kostte mij nog geen 5 minuten om te vinden wat dit is.
Voorop die handleiding staat met duidelijke letters een website. Daar ben ik naar toe gegaan. Daar blijkt dat dit van Graupner is. Kijk je bij Graupner dan vindt je al snel DEZE ontvanger. Je hebt dus Graupner bestelnummer 94002.1 nodig.
Zoeken op het bestelnummer (graupner empfänger 94002.1) gaf me een hele rij, voornamelijk Duitse, winkels waar je die ontvanger zo kan bestellen.
Op de ontvanger staat ook een nummer. 94000.1, dat is een ouder type welke blijkbaar alleen nog via e-bay (tweede hands?) te koop is.

Blijkbaar heb je nog het oude type XG6i.

De oude XG6i was een dsss zenderset, waarbij je de bijbehorende dsss ontvanger met bestelnr. 94000.1 nodig hebt.

De nieuwe uitvoering van de XG6i is een fhss zenderset met als bestelnr. 94002 (zonder display) of 94004 (met display). Hierbij hoort de ontvanger met bestelnr. 94002.1.

Van de 94000.1 heb ik nog wel een nieuw exemplaar liggen, bestemd voor omruil doeleinden. Je zult dan wel je defecte ontvanger moeten insturen. Mijn adresgegevens staan achterin de handleiding en op de Graupner/SJ site.

Ah ok :) top ik ben blijkbaar niet zo handig als ik dacht :/ Corien zou je denk je van mijn defecte ook weer hele kunnen maken... Want omruil lijkt me al een goede start, alleen heb ik er tocg echt meer nodig :)

Op e-bay, de Duitse!!!!, vindt je een hele rij ontvangers van het type 94002.1. Wat Jan vertelde wist ik niet, ik dacht echt dat die ontvanger ook gebruikt kon worden. Dat blijkt dus niet zo te zijn.
De 94000.1, de ontvanger die jij nodig hebt, is een wat lastiger te vinden. Maar toch heb ik door met google op "Graupner 94000.1" te zoeken DEZE webwinkel in Duitsland gevonden waar ze zeggen dat ze die ontvanger nog hebben.
Op e-bay (de Duitse dus) vond ik DEZE advertentie.
Verder vond ik DEZE winkel. En DEZE.
En er zullen er best nog meer zijn.

Hashstikkie bedankt :D

Maar jesus christus te paard!!
Wtf zijn dat voorn prijzen???

Ik ga echt niet meer dan 5-10 per stuk voor die krengen betalen pffff helaas dan gaat t feestje niet door :(

Nogmaals enorm bedankt voor de moeite mij lukte t egnie

ok helemaal uit t oog verloren dat ik ooit eens zelf eentje had aangemaakt :( excuses
ik zal je ff een PM sturen inmiddels heb ik 2 goed werkende en 1 defecte...
ik zou erg graag die defecte opsturen en een werkende terug ontvangen, kan dat nog?

bovendien stel ik hier nogmaals de vraag zijn er betaalbare alternatieve ontvangers die met deze zender samen werken?

Hashstikkie bedankt :D

Maar jesus christus te paard!!
Wtf zijn dat voorn prijzen???

Ik ga echt niet meer dan 5-10 per stuk voor die krengen betalen pffff helaas dan gaat t feestje niet door :(

Nogmaals enorm bedankt voor de moeite mij lukte t egnie

In plaats stad en land af te speuren voor goede ontvangers voor je zender misschien beter om gewoon een nieuwe zender te zoeken? Een GT3 en een paar euro kostende ontvangers past dan beter in je wensenlijst.

Dat is waar helaas maar ik vind ze heerlijk in de hand liggen, misschien moet ik ze maar tesamen verkopen als ik besluit een van mn FGs weg te doen :(

Laatst bewerkt door een moderator:
De FG kun je toch ook met een andere zender besturen?
De GT3B of GT3C zijn hele goede zenders voor de prijs, met zeer goedkope ontvangers.

De FG kun je toch ook met een andere zender besturen?

De GT3B of GT3C zijn hele goede zenders voor de prijs, met zeer goedkope ontvangers.

Dat ik zeker mogelijk hoor :)
Maar ben wel al beetje gehecht aan deze FG zenders en mn Spektrum
Zelfs mn Carson 2.4
Ik heb uiteraard ook 1x Modelcraft 2.4
Maar die heeft helemaal geen opslag geheugen :( kijk voor dat ding zijn de ontvangers oo supergoedkoop...
Maar dus geen opslag

Laatst bewerkt door een moderator:
Back