Goede beginners rc heli

in die situatie is een tas logisch..
persoonlijk heb ik liever geen tas, omdat je dan geneigd bent om eerder dingen erop te leggen of tegenaan.
zonder tas zie je de heli tenminste.

niet vergeten.. de opslag en transport is de grootste veroorzaker van schade.
linkje krom.. asje krom.. etc.

hallo,
Ik zat laatst eens te kijken op internet naar rc helicopters en de Align T-rex helicopters spraken mij erg aan. Nu wil ik graag een Align T-rex helicopter kopen, een nieuwe zender met ontvanger en een acculader. Welk formaat T-rex is het mooiste, ik vind zon grote wel mooi alleen ik heb het liefst wel 1 die een beetje handzaam is, ik heb geen auto en (nog) geen rijbewijs. Ik weet dat er een koffer wordt verkocht voor de T-rex 450. Nou vind ik de T-rex 470LM zelf wel een mooi formaat, alleen is die wel wat langer, 750mm. Nu zag ik op bol.com een weekendtas van Travelz met de afmetingen 102x42x55 cm. Zou hier eventueel een rc helicopter in kunnen voor transport? En wat is een goede zender? Ik heb een paar jaar geleden mijn spektrum dx6i weggedaan, ik zou wel eens een Graupner of een Futaba willen. Wat is een mooi formaat heli om mee te leren die ook nog wat uitbreidmogelijkheden heeft kwa stunts, als je wat meer wil dat je dan niet gelijk een nieuwe heli hoeft aan te schaffen. Ik vond de Align T-rex 500 of 550 ook mooi alleen zijn die aardig aan de maat, die zijn wat lastiger te transporteren. Ook zijn er verschillende versies, de Combo, de Super combo, de Top super combo. Ze verschillen erg in prijs en ik kan nauwelijks verschil zien. Ze hebben allemaal een brushless motor, een esc en servos. Er is voor alle modellen, een zender, een ontvanger, een accu en een pitch meter nodig.

Beste.

Wat mij het beste lijkt is nagaan wat bij jou club in de buurt de meest gebruikte stuur mode is.
Dan een vliegsimulator aanschaffen en daar mee gaan oefenen.
Kun je alles leren om te hoveren want met een druk op de spatie balk is de heli weer heel, lukt dat goed dan pas met een echte aan de slag.
En schaf een zo groot mogelijke heli aan.
Hoe groter de heli hoe makkelijker hij vliegt.

Henk.

Goede middag
Ik heb zo pas en helicopter gekocht een t rex 450 maar die is samen gesteld door iemand.ken er iemand iets van de aansluiting motor volgens mijn is da niet juist aangsloten

Bijlagen

• 20230618_115645.jpg
    20230618_115645.jpg
    318,6 KB · Weergaven: 257
Goedemiddag Patriek,

Kleurcombinatie is niet belangrijk. Regelaar maakt namelijk een 3 fase sturing voor de motor. Het gaat erom dat de motor de juiste kant opdraait. Als deze dus de verkeerde kant opdraait kan je de draairichting omkeren door 2 draden van de motor om te wisselen.

Makkelijk te testen door de motor even op zij te schuiven zodat deze niet meer tegen het hoofd tandwiel aan komt en dan kijken of deze de juiste richting op draait.

Heb je al met een cp heli gevlogen?

Stel, je hebt nog niet met zo'n ding gevlogen of er ooit aan geknutseld, behandel het ding met respect..

het is klein, maar de rotor op een 450 maat zit ergens tussen de 2500 en de 3500 RPM in.
echte 3d jongens gaan over de 4000 RPM (de jouwe kan dit in feite ook)
staart zit x7 of zoiets.

Zo'n ding gaat ook serieus hard van zijn plek. ga je er van uit dat je met zo'n intertoys dingetje te maken hebt, kan het wel eens een paar vingers kosten..

Op de foto zie ik ook heel wat gebroken plastik en krom aluminium. De motor draden kunnen inderdaad prima aangesloten zitten zo. Voor verdere tips hebben we echt meer info nodig.

Ondanks dat dit draadje zo'n 9 maanden heeft geslapen ben ik toch benieuwd hoe dit gaat/is afgelopen. Met name omdat ik denk op de foto de beroemde doorzichtig blauwe 9 grams servo van Towerpro, of een clone daarvan, te herkennen. Als ik het goed heb gezien hoop ik dat je bent weggekomen met deze servo's door heel rustig aan te doen.

Back