Goede LiPo lader gezocht, hoge capaciteit

Nou het is dus bovenstaande lader geworden: Fusion L702B Pro

Heb hem nu een paar dagen in huis, en moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de kwaliteit en quantiteit van de lader :)

Heb probleemloos mijn accus op 2C kunnen laden.. 2 tegelijk :)

Ik gebruik nu 2 tractie accu's van 12v/70a is serie (scootmobiel accu's ;) )

Ook zit ik er aan te denken om een goede voeding aan te schaffen, die genoeg power kan leveren.
Toen moest ik gelijk denken aan een leverancier waar ik wel vaker spullen bestel voor mijn andere hobby "zendamateur" zie nick ;)

Mooie lichte schakelende voedingen met een flink vermogen tot 30v
Power Supply Units

Hallo Björn,

Ben je nog steeds tevreden met de Fusion L702B Pro lader? Ik zit eraan te denken om m ook te kopen, met een 750W voeding uit de link die je had geplaatst (ik zou dan de 27V/28A versie nemen).

Hoor het graag van je

Patriek

PS Anderen die m ook hebben mogen ook graag reageren ;)

Hoi Patriek

Ik ben nog steeds helemaal happy met de lader :)

Ik gebruik nu 2 Tractie accu's in serie om 24V te krijgen.
Kan mijn perfect 2 packs van 6s 5000mah 4C laden, max capaciteit van de lader.
Ook het display is zeeeeer overzichtelijk, alles belangrijke data in 1 oogopslag zichtbaar.

I am a happy camper :)

Mede dankzij dit topic heb ik sinds afgelopen weekend ook de Fusion Emperor L702B 2x 300W lader, als voeding gebruik ik een Meanwell SP-750-24 (750W bij 24V input)

Tot nog toe zonder problemen twee 6S 5Ah lipo’s op 2C gelijktijdig kunnen laden. Diplays zijn inderdaad zeer logisch en overzichtelijk ingedeeld.

Ben benieuwd hoe goed deze setup blijft werken. Lees verder weinig over deze lader.

Patriek

Zijn er al (ont-)laders die de PowerCube (2005) van Lomcovak overtreffen. Laden en ontladen met maximaal 10 ampere, vermogen 300 watt. Gedurende de ontladingscyclus wordt de loodaccu opgeladen. Slechts een zeer klein deel van het vermogen gaat daarbij verloren in de vorm van warmte gedissipeerd via het koellichaam.

Zijn er al (ont-)laders die de PowerCube (2005) van Lomcovak overtreffen. Laden en ontladen met maximaal 10 ampere, vermogen 300 watt. Gedurende de ontladingscyclus wordt de loodaccu opgeladen. Slechts een zeer klein deel van het vermogen gaat daarbij verloren in de vorm van warmte gedissipeerd via het koellichaam.

Ja de nieuwe FMA Powerlab 8

PowerLab 8 Specifications:

For Battery types: Lithium Polymer (1s to 8s balanced, 1s to 2s unbalanced), Lithium Ion (1s to 8s balanced, 1s to 2s unbalanced), Lithium Manganese (1s to 8s balanced, 1s to 2s unbalanced), A123 (LiFePO4) (1s to 8s balanced, 1s to 9s unbalanced), NiCd (1s to 21s), NiMH (1s to 21s), 6v, 12v, 24v Lead Acid batteries (Flooded, Gel, AGM, SLA)

Pack capacity: 20 mAh to 360Ah

Input voltage: 10-32VDC, reverse polarity protected

Input current: 1A to 50A, software limited

Power conversion: Synchronous DC/DC converter, supports multiple switcher frequencies of 31.25 kHz, 62.5 kHz, 125 kHz; user selectable by preset, 85% to 93% efficiency depending on output current

Output battery charge current: Adjustable range 10mA to 30A, limited by 50A input current*

Output battery discharge current: Internal discharge 10mA to 10A, 100W max
Regenerative discharge 10mA to 30A, 1000W max**

Continuous max output power: 516W @ +12VDC input, 1008W @ +24VDC

• Environmentally friendly, industry first, regenerative discharge capability of up to 1000w. Unlike traditional methods of discharge, which deplete the output battery’s energy in the form of heat across a transistor, regenerative discharge takes most of that energy and puts it back into the input battery. In other words, when you discharge your LiPo for storage, you will be re-charging your Lead Acid input battery. The total amount of power that you can achieve is limited only by the amount of current that your input battery can accept, or 1000W, whichever is lower.
• PowerLab 8 is also equipped with a traditional, 100W internal discharge capability which is non-regenerative.

Nou eindelijk zijn mij 2 FMA Cellpro PowerLab 8 onder weg, werd tijd na dat
ik ze al op 18 april had besteld, eens kijken hoe lang ze er over doen :-)

Bart,

Back