Goede LiPo's voor Stampede VXL

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Okan, 29 apr 2010.

1. superboe

superboe

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    bij mij net niet maar als je de accu of het chassis aanpast past het wel (hij zit perfect vast)

2. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    @ Okan, lees de fora er maar op na. Je zult genoeg goede reacties/recencies vinden over Turnigy.
    Soldeerbout kopen, je zult er toch een moeten hebben.

@ superboe, typo, ik fix het even. Verder inderdaad mee eens.

@ Wishiej, lol van de kettingzaag :) Die vorm is wel ideaal, dan heof je ook niet die mod uit te voeren omdat de kabels er gewoon aan de buitenkant uit komen. Als ik enkel een Rustler zou hebben zou ik daar ook voor kiezen.

3. Wishiej

Wishiej

Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Ik moet die mod ook nog uitvoeren maar ik ga toch netjes met m`n dremel aan de gang

Het oog wil ook wat ;)

4. Okan

Okan

Lid geworden:
    25 apr 2010
    OKe!
    Dus we zullen je lipo's wel zien, hopelijk presteren ze geweldig, maar kun je ook iets vertellen dan over de;
    levertijd,
    verzendkosten,
    garantie etc.???
    Thanks!
    PS ik heb van mijn vriend gehoord dat je wel een stevige soldeerbout moet hebben, weet iemand of daar een soort bepaalde 'rating' voor is, want die traxxas kabels zijn echt dik.

5. Byte

Byte

Lid geworden:
    20 dec 2007
    Rond de 100Watt zit je goed, en het hoeft ook geen dure te zijn, gewoon eentje van 15 euro bij de Praxis.

6. Okan

Okan

Lid geworden:
    25 apr 2010
    Thanks, ik ga waarschijnlijk vandaag nog naar de Praxis (?), maar heb ook een andere vraag over Lipo-laders;
    Mijn vriend heeft aan zijn lader een laptop-charger gesoldeerd, en hij zegt dat goed genoeg is, iemand enig idee over voedingen voor die lipo-laders (of heb je het helemaal niet nodig; :n00b: , geen idee, heb thuis 2 ongebruikte laptopladers)

7. superboe

superboe

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    laptop lader kan maar dan moet je zeker weten dat hij goed genoeg is. een normale voeding kost ook maar €15 ofzo. je hebt ook laders met een ingebouwde voeding.
    het fijnste (vind ik persoonlijk) zijn soldeerpistolen van 100w http://static.marktplaza.be/images/1/14/2841614.jpg

garantie: is er wel maar het terugsturen is net zo duur als een nieuwe lipo bestellen dus je hebt er niks aan
    verzendkosten: ff in je mandje leggen en je weet het (is niet zo duur hoor)
    levertijd: 1 a 2 weken

8. Okan

Okan

Lid geworden:
    25 apr 2010
    Dank je wel voor de info;);
    Ik zou zelf wel voor zoiets als de IMAX B6-AC Pro of de Fusion LX60B gaan, alleen kosten ze nieuw 100 euro, dus ben ik blij dat een Lipo en die soldeerbout wel goedkoop zijn... Ze hebben wel een ingebouwde voeding en balancer, dus dat zit wel snor :thumbsup:
    Ja, eigenlijk eenmaal uit Hong Kong is het of goed, of de prullenbak in...
    Bedankt alvorens, nu hopen dat de mensen wat ervaringen met hun nieuwe Lipo's posten:D

9. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    hoeveel mensen wil je hebben te posten ,ik denk dat je beter zelf kunt gaan zoeken ?
    Het hele forum staat strak van de zippies en turnegy lipo,s .

10. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    @ Okan,
    Levertijd : wanneer op voorraad binnen 2 weken
    Verzenden : Maak account, voeg ze toe aan winkel mandje en kijk maar
    Garantie : slecht, maar voor de prijs mag je niet klagen
    Soldeerbout : ~50W, neem niet te veel en niet te weinig. 50W is genoeg voor 10 AWG kabels.

11. Okan

Okan

Lid geworden:
    25 apr 2010
    @ Nard Cox Oke, dus niet de 100W 'magische soldeerpistolen'???

En ja, hier had iemand gepost zijn bevindingen over de lipo te delen, vandaar dat ik dat vroeg;).

12. superboe

superboe

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    ze zijn niet magisch;) maar het is wel lekker als je niet eerst 5min moet gaan wachten tot de soldeerbout warm is. knopje indrukken en hij is gelijk heet

13. Byte

Byte

Lid geworden:
    20 dec 2007
    Het zal zelfs met een van 30Watt lukken, alleen gaat het dan ontzettend lang duren. Ik zou gewoon voor een +- 100Watt soldeerbout gaan, die is tamelijk snel heet, en solderen gaat heerlijk snel. Tevens is het prijsverschil tussen een 50Watt en 100Watt er klein.

14. BMW318TI

BMW318TI

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Team Orionheeft genoeg voor Traxxas en kwaliteit!!!
    Ik heb ook Hobbyking en Teamlosi.
    Hobbyking is de mindere, maarja voor die prijs 10USD tegenover 60USD:D

15. Okan

Okan

Lid geworden:
    25 apr 2010
    Na wat berekeningen kom ik wel op het volgende uit, sorry voor de mensen die spullen uit Hong Kong aanraden, maar als ik mijn spullen bestel uit Engeland (modelsport.co.uk) komt het even duur uit als spullen uit Hong Kong, terwijl je daar wel een hard case Lipo vanBionic Batteries krijgt. Ik ga dus toch voor het Engelse spul, halen uit Hong Kong etc. is wat teveel gedoe eigenlijk...
    Weet iemand of zo'n hard case lipo in de batterijhouder van de Stampede (of Rustler of Bandit) past???
    Sorry als ik mensen die pro-Hong Kong zijn heb teleurgesteld:(
    ;)Toch bedankt

16. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Heb je wat links om dat allemaal te staven??
    Ben toch wel benieuwd waarom wij allemaal de dingen uit HK blijven halen als UK net zo goed / cheap is niet.

17. Okan

Okan

Lid geworden:
    25 apr 2010
    Ja hoor;
    modelsport.co.uk
    Ga maar na, een lader hier in NL is 100 euro, daar met verzending 80.
    Hier is een 2s 30c 3000mah Bionic batterij 90 euro, daar is een batterij met stekker van Traxxas met verzendkosten 60 euro.
    Verder heb je garantie, service en kun je ze simpel terugsturen, ze hebbn forum etc. Uit Hong Kong is het ~60$ (stekker, verzendkosten bla bla), dan moet er ook nog gesoldeerd worden, en als hij slecht blijkt te zijn...heb ik en 2 weken voor niks gewacht en toch betaald!
    Plus allen in orginele doos (uit UK), jullie halen dingen uit Hong Kong om ~20/30 euro te besparen, maar jullie verliezen daarin (naar mijn mening) veel tijd en moeten veel gedoe doorstaan.
    Plus is zo'n Car series Bionic Batterij ook nog makkelijker te plaatsen, want bij die Turnigy Lipos moet je een deel vd batterijhouder eruit halen of de lipo past niet:(.
    Maar wel respect voor de mensen die het voor lief nemen om batterijen uit Hong Kong te halen en solderen etc!

18. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Solderen zul je vroeg of laat toch moeten, deel van de hobby.

Turnigy 2S 30C : $28
    Shipping : $12
    Connector : $3
    $53 totaal = 40 euro

Ik bespaar me graag 33% van de prijs hoor :). Ik weet niet hoe die Bionics presteren maar van de Turnigy weet ik dat ze goed zijn. Als je haast hebt is HK niet ideaal, maar dat is gewoon een kwestie van plannen.

Nja, je weet wat de meeste hier doen. Wat jij doet is je eigen keuze, hoop dat je goede Lipo's krijgt en dat je veel plezier hebt van je Stampede ;)

ps. gedoe? Binnen 2 minuten bestellen en dan binnen 5 minuten een nieuwe connector erop solderen, valt wel mee toch?

19. Okan

Okan

Lid geworden:
    25 apr 2010
    Ja, ik dank je voor je aardigheid en begrip;) (nee, echt)
    Maar wat voor jou misschien een gedoe is van 10 moet ik echt een tijdje voor vrij nemen, klaarzetten, dingen halen, liever niet iemand erbij etc. etc.
    Ben nogal onhandig als ik niet de ruimte heb.
    Maar goed van die Bionic Batteries weet ik zeker dat ze het goed doen, toch!? Hoe dan ook, erg bedankt voor jullie hulp en meningen, sowieso vond ik Hong Kong wel aantrekkelijk eerlijk gezegd (miss kan ik een lader van 55 dollar daaruit halen met een Lipo safebag, die zijn daar echt goedkoop! Maar de batterij wordt echt een Engelse, en je hebt gelijk, ik moet sowieso solderen want zo'n Engelse stekker pas niet hier in NL (ook gedaan met mijn Stampede en zijn lader, soldeerbout van mijn vriend gebruikt toen), zowel als ik van UK als van Hong Kong koop.
    Dank jullie wel jongens, jullie hebben wel wat vertrouwen aan me gegeven over King Kong. Eeh, Hong Hobbies bedoel ik. Nee? Hoe heette de plaats nou? Kong Hobbies???:rolleyes:

20. superboe

superboe

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    hobbyking
    je kan bij hobbyking ook de warehouse kopen die zijn in de opgeslagen kost minder verzenden en is er zo

Deel Deze Pagina