Dat zou dus, zoals jij het stelt, inhouden dat elke motor die een low speed mixture schroef mist niet stationair lopen kan......vreemd, die ervaring heb ik niet.....bovendien zou het je verbazen hoeveel beginners toch moeite hebben met het goed afstellen van een 2-naalds carburateur, simpelweg omdat ze er geen zin in hebben of de verkeerde volgorde aanhouden waardoor sommigen het zelfs presteren het motortje binnen de kortste keren aan pulp te draaien. Je hebt wel gelijk maar dat zijn dan meestal de ietwat gevorderden die overstappen op een beter blokje met 2-naalds carbo, die hebben dat geduld en de extra tijd er wel voor over. Verder niks aan de hand, zo'n plek om je meningen uit te wisselen is toch prachtig, en we leren er allemaal wat van!! :wink:
ik zeg niet dat de motor niet stationar kan lopen, maar dat hij niet stationair BLIJFT lopen :twisted: dat is een ander verhaal. Voor de rest ben ik het wel eens, beetje discussie is wel leuk
Een motor hoeft niet stationair te blijven lopen, in de racerij in ieder geval niet. Als die meer dan 10sec stationair kan blijven lopen is dat meer dan genoeg. Probleem is dat je de motor in het laag toerengebied rijk wilt hebben om de motor goed op te laten pakken bij bv. een bocht uit wanner je daarvoor even het gas hebt losgelaten. Zo loopt de motor even een beetje vol en heeft dan extra brandstof (zonder te kort te komen) om goed op te trekkken. Loopt ie te lang stationair zal de motor echt vol lopen en afslaan.
wat roelof zegt, stationair loopt mijn motortje wel redelijk goed, maar dat ligt er maar net aan of 'k zin heb om dat ook even bij te stellen e.d.... vaak rij je gewoon door en slaat ie niet af in de stukken waar je even gas los hebt... en is stationair niet zo belangrijk
Het is wel waar wat je zegt Roelof, maar ik bedoel eigenlijk de motoren met maar een naald op de carburateur. Deze zijn vaak zo afgesteld dat deze bij stationairloop langzaam 'vol lopen' omdat hij eigenlijk te stationair vet draait. De auto komt dan pruttelend op gang en trekt niet meteen lekker weg. In het begin heb je hier misschien niet zo veel last van, maar naarmate de motor slijt wordt het heel vervelend. De motor staat stationair dus eigenlijk te vet.
Ik heb zelf een hpi en ben er zeer tevreden mee. Ik heb een tamiya gehad en moet zeggen dat mijn ervaring is dat de hpi een stuk steviger is. Ik weet niet welke de beste techniek heeft maar weet wel dat wanneer je een keer een stoepje pakt ofzo :? ( Dit willen we natuurlijk niet maar het gebeurt wel eens :evil: ) de hpi minder snel stuk is. Ik heb ook ondervonden dat je voor hpi onderdelen vaak niet hoeft te bestellen en Tamiya wel. Ik moet wel zeggen dat ik nu een Hpi heb en die tamiya al een jaar of tien geleden had. Dus misschien klopt er niets van mijn verhaal (misschien kan je nu net zo makkelijk aan tamiya onderdelen komen als voor hpi) maar dit zijn wel mijn bevindingen.
Dat hoef je met een Schumacher Nitro fusion niet te doen, denk trouwens ook niet met een Serpent. Deze modellen gaan toch al gauw over de 100km/h en zijn net als in de racerij van hoogwaardig materiaal, maar kunnen niets hebben (geen beginners auto dus), en daar zit 'm dus ook het verschil in duurte en kwaliteit.
daar ben ik het niet mee eens. Ikzelf rijd met een Picco Speed en heb met een Picco Integra gereden allebei gaan ze over de 100 km/u en ik rijd bijna niets stuk. De modellen zijn van hoogwaardige materialen gebouwd en dat is dus echt wel sterk. De wagens zijn wel licht gebouwd, maar dit gaat niet per se ten koste van de sterkte van de wagen. Het gebruikte plastic bijvoorbeeld kan veel meer hebben dan het plastic wat HPI gebruikt (rijd zelf ook HPI, dus ik weet waar ik het over heb). Ook met wat zwaardere crashes heb ik eigenlijk nooit wat kapot. Soms een aandrijfas of een fusee, maar voor de rest nog nooit wat stuk gegaan. Ik denk trouwens niet dat de Fusion en de 1:10 en 1:8 wedstrijdauto's direct met elkaar zijn te vergelijken. De Fusion heeft een 3.5 cc funmotor en het is een 1:10 en is eigenlijk puur voor snelheid gebouwd. De wedstrijdauto's daarentegen zijn niet alleen super snel, de wegligging is ook nog eens heel erg goed en ze hebben racemotoren en dat samen maakt de auto's pas echt snel. Niet om de auto af te kraken, lijkt me een leuk wagentje hoor, maar ik dacht uit je reactie op te maken dat je de auto's als dezelfde klasse ziet.
Ik wel eens een crash gemaakt met de Fusion, niet echt super hard, maar toch. Daarna kreeg ik steeds van die kleine mankementjes, totdat mijn aandrijflager van het diff. huis vastliep ... nou dat wil je niet weten, wat een schade dat heeft veroorzaakt. Ik keek hier echt van op ... Schumacher zelf ook ... de service is perfect moet ik wel zeggen, kreeg ook alles vergoed, maar ik blijf het raar vinden. Ik heb hier niet zulke goede ervaringen mee. Dat het beter is dan b.v. een HPI dat geloof ik wel, deze lopen ook niet zo hard als een Serpent of Fusion en hebben hierdoor ook minder te lijden. Dat klopt, kijk alleen het prijsverschil maar. De Fusion is puur een fun auto, de heel hard gaat, met lekker veel "kabaal" om het zo maar te omschrijven. Bij wedstijdauto's gaat het meestal niet om de top, maar meer om de tractie en wegligging in bochten. Nee, uiteraard niet. Ik heb de fusion gekocht omdat ik van snelheid houd, en daar voldoet ie voor mij ruimvoldoende aan... en daar gaat het toch om
Even een klein vraagje nog.. een PROTECH VX-18 motor is dat een beetje een goeie motor, en hoe zit het met de snelheid van deze motor ?
jonge,, koop alstublief GEEN Tamiya, het is echt een bAGGER heel slecht merk!!! het is allemaal plastic! en die gare schroeven draaien veelste snel dol, alles is echt bagger, alleen de dure electrotouringcars kunnen een beetje rijden. dit merk denk veel te veel aan geld en maken producten met een lage kwaliteit, in tegenstelling tot andere merken zoals serpent, HPI, Xray en andere merken uit de westerse wereld, koop geen dingen uit het oosten, korea, china, japan, das allemaal bagger, het meeste dat ,, ga dus zekers voor de HPI, dies veel beter en volgens mij kun je veel makkelijker aan producten komen...
Ik weet niet hoor, maar HPI komt dus ook uit het oosten!! In Japan geloof ik, zit een grote fabriek..
HPI is oorspronkelijk Amerikaans. Ze zitten echter gevestigd in Amerika, Japan én Engeland. Ik geloof dat de fabriek waar de onderdelen zelf gemaakt worden in Japan staat, maar deze onderdelen worden bedacht in Amerka. Wat ik wel even wil zeggen: Japanse kwaliteit is iets anders dan 'Aziatische' kwaliteit, zoals iets uit Korea. Ik wil hiermee niet zeggen dat Tamiya echt goed is (rijdt zelf zéér tevreden HPI :lol: ), maar ken Tamiya vooral van de bouwpakketten die ze maken. Die zijn werkelijk fantastisch! Véél beter afgewerkt dan andere merken. Maarja, dit gaat offtopic.. Het grootste verschil tussen bijvoorbeeld HPI en Tamiya is het soort plastic wat gebruikt wordt. Het plastic van HPI is met geen mogelijkheid kapot te krijgen (omdat het heel flexibel is). Behave met een schaar of een moker dan... Tamiya's plastic is harder, en breekt daarom eerder dan dat van HPI. De delen bij HPI die een 'technische' functie hebben, dus bij de aandrijving horen, zijn weer zó uitgevoerd, dat hier geen flexibiliteit in zit, zodat de aandrijflijn zéér goed is. Deze delen kunnen in een crash niet makkelijk beschadigen. Greetzz, Robbert