goeie starters set

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Binkey01, 22 dec 2010.

1. novada

novada

Lid geworden:
    12 mrt 2005
    Erg goede en mooie illustratie in die video, hier komen de belangrijkste aspecten van polarisatie en antenneleer mooi aan bod. :thumbsup:

Bedankt Hugy om deze link hier te plaatsen.:-D
    En inderdaad zoals je het zegt is het geen overbodige luxe om alles eens rustig door te nemen, en dit forum is al een goed begin vind ik.
    Het is eigenlijk erg belangrijk, zekerst als je met elektromagnetische golven gaat werken dat je goed weet waar je mee bezig bent. Dit is dan ook de reden waarom men erg beperkte wattages gaat toekennen voor gebruik zonder licenties. Tevens ook belangrijk als men goed weet waar men mee bezig is, je waarschijnlijk ook minder storingen zal veroorzaken aan derden, met in sommige gevallen ook ernstige gevolgen. Minder storingen veroorzaken betekend ook minder beperkingen die zullen opgelegd worden door de overheden.
    Ikzelf ben ook enorm geïnteresseerd in FPV vliegen, dit alles is voor mij ook allemaal nieuw en ben van plan om binnenkort een setje of zo te kopen. Wat weet ik nog niet, daarom ga ik eerst nog wat informatie opdoen, hier op dit prachtig forum, en elders.
    Misschien dat ik wel nog wat advies zal vragen hier vooraleer ik iets koop, suggesties zijn altijd welkom. Laat ons zeggen dat ik hier ( wil aan besteden) )een beginners budget heb van rond de 600 € . Het liefste zou ik graag deze kopen binnen europa, heb meer vertrouwen in Europese winkels en geen gedoe met douanes en zo. In hoeverre me dit hier kan helpen ben ik wel in het bezit van een radioamateur ON4-licentie.

Mvg

Marc

2. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Ik weet niet hoe dat in België geregeld is, maar misschien mag je dan gebruik maken van video op 1,2GHz, en in dat geval is dit misschien iets voor je:

Sunsky - 1.2GHz 400mW 8 Channel Digital Wireless AV transmitter & receiver

Denk trouwens niet dat dit spul gewoon in de winkel in België te koop is, dus dan moet het toch helaas langs de douane. Maar als jij het recht hebt dat spul te gebruiken, dan moet het geen probleem zijn.

Lees anders dit eens: http://rcexplorer.se/page14/FPV/FPV.html

3. novada

novada

Lid geworden:
    12 mrt 2005
    Bedankt Baggus, :D

ik ga die link eens doornemen, kan nooit geen kwaad om wat extra informatie op te doen.:teacher:
    Momenteel is het nog een beetje moeilijk om het kaf van het koren te scheiden.
    Om een beginnerset te kopen is het geen probleem, maar ik had graag ook iets waar ik kan op verder bouwen zonder dubbele ( zotte) kosten te moeten doen.
    Maar al bij al vind ik dit alles toch wel boeiend.
    Momenteel heb ik maar één toestel die zich kan lenen voor fpv en dat is een easy glider, maar dit is ook niet echt ideaal want de prop zit vooraan en kan wel voor beeldhinder zorgen denk ik.
    Zoals je ziet heb ik nog een lange ( kostelijke) lijdensweg af te leggen .:nosmile:

4. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Zie:
    GD5tfBre-fM[/media] - Beautiful virtual cockpit FPV flight.
    Ik vlieg mijn kisten met en zonder pusher. Zonder pusher is er ook prima te vliegen. Het maakt het allemaal nét wat realistischer:).
    Ofwel, gewoon een FPV setup op je EG knopen.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. novada

novada

Lid geworden:
    12 mrt 2005
    Ja realistischer kan het bijna niet he'! :wink:
    Leuk filmpje met dat motorgeluid en zo.

6. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
  7. u4eake

u4eake

Lid geworden:
    16 aug 2006
    Paar honderd meter.

8. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
  9. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Nee, video is analoog, er is nog geen (betaalbare) digitale variant, dus alles is nog gewoon analoog, netzoals vroeger met TV en een grote antenne op 't dak.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

10. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    dat verschilt nogal, 1 zegt Een tiental meters met de originele antenne's.

de ander enkele honderden meters.
    dit laatste staat ook bij de text erbij, maar wat is nu waar? volgens de website halen ze met die ontvanger met een 8db patch en 10 mw zender goed 1,5 km, dan moet met de omni en een cameratje met 50 mw toch wel minstens 200-300 m gehaald worden?

11. u4eake

u4eake

Lid geworden:
    16 aug 2006
    Vraag hoeveel zoutkorrels er in een snuifje zitten, de ene zal zeggen 10.000, een ander 1000.
    Ik heb geen ervaring met het specifieke setje, maar met 10mW en omni antennes haalde ik krap 100m, vandaar dat ik met 50mW gok op een paar honderd, sterk afhankelijk van omstandigheden natuurlijk.
    Misschien heeft Sander het setje ooit geprobeerd en heeft hij er slechte ervaring mee of weet hij dat de standaard antennes bagger zijn (heb ook wel eens een antenne van BEVRC gehad waarmee ik nauwelijks bereik had)

12. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Misschien onder perfecte omstandigheden als er niets tussen zit.

13. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
  14. u4eake

u4eake

Lid geworden:
    16 aug 2006
    Maar was dat met omni antennes ?

15. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    nee, dat niet. Het was met een 8 Dbi patch op een helm.
    Ben wel overtuigd van de kwaliteit van de ImmersionRC Tx...

16. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
  17. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    En je bent dan nog steeds met 2.4GHz aan het klooien. Veel plezier met het uiteindelijk toch kopen van een 1,3GHz/5.8GHz set.

18. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    2.4ghz is niks mis mee, Lekkere kleine antenne's en toch een veel beter bereik en penetratie vermogen dan 5.8ghz. Ook het beeld vind ik het best. Bij 5.8 en 1.3ghz is het of wel of geen beeld. Terwijl bij 2.4 zie je het eerst heel rustig minder worden en steeds meer ruis. Bij 5.8 en 1.3 heb ik gezien dat het gewoon opeens weg is.

19. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Overgebruikt: niet kunnen vliegen als er iemand anders met 2,4GHz RC aan het vliegen is.

5,8GHz valt iets sneller weg, maar 1,3GHz doet het naar mijn ervaring stukken beter dan 2,4GHz

20. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    hallo baggus,

ik weet dat jij geen fan bent van 2,4 ghz, maar er zijn een paar redenen waarom ik er toch naar kijk:
    -ik vlieg 35mhz, dus geen storing daarvan.
    -veel mensen hier vliegen ook met 35mhz en 2,4 video, heb ze nog niet horen klagen.
    -wat ik kan vinden is voor mijn gevoel 2,4 ghz meer gebruikt/verkrijgbaar.
    -ik woon in een omgeving met weinig huizen en heel veel bos en weilanden. dus denk dat veel 2,4 storing wel mee valt.
    -wat ik zie is 2,4 ghz ook nog wat goedkoper.

in welke mate heb je bevoorbeeld storing als er verderop iemand met een 2,4 ghz zender staat? is dit wat ruis. of zelfs met toestel in je hand amper bereik?

en zou iemand kunnen antwoorden op mijn vraag met betrekking tot de patch.

Deel Deze Pagina