goeie starters set

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Binkey01, 22 dec 2010.

1. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Qua ontvangst maakt het weinig uit, anders dan dat die duurdere beter aansluit op de kanalen van de 10mW zender van bevrc.
    Ik zou gewoon voor BEV 2.4GHz 8CH Pocket Size High Sensitivity Receiver [2.4GHz 8CH RX]- US$34.99 - BIRD'S EYE VIEW gaan, die heeft ook 2 outputs, en dat is super handig, kan je er 1 naar je bril doen, en de ander naar je opnameapparaat.

Klopt.

Disclaimer: 2,4GHz 10mW; 5,8GHz 25mW

Laatst bewerkt: 1 jan 2011
  2. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ik zit alleen een beetje met het feit dat dat uitgangsvermogen zo hoog licht, ben je eerder de lul denk ik... wat zou het bereik zijn met dat setje en de standaard omni's?

@ baggus, ok top. ik zie alleen dat die kleine een sensitivity van -90 heeft, en die 707 van -97. is dat nog een merkbaar verschil?

3. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    specs kloppen volgensmij niet

4. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    waarom denk je dat?

5. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Omdat die andere ontvanger dan een paar keer meer bereik zou moeten verzorgen, en dat is simpelweg niet mogelijk.

6. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ok. meer sensitivity betekent dus theoretisch meer bereik? is ook wel een beetje raar dat ze die betere ontvanger dan niet bij de 500 mw set doen...

7. u4eake

u4eake

Lid geworden:
    16 aug 2006
    meer sensitivity betekent meer gevoeligheid voor je signaal, maar ook voor stoorsignalen. Zoals gewoonlijk is het een mes dat aan 2 kanten snijdt.

Chinese specs zijn zoals reclame voor waspoeder : allemaal keihard de waarheid tot je 't spul in huis haalt en zelf probeert :)

Ik heb die kleine ontvanger met 2 uitgangen. Met de bijhorende 500mW BEVRC zender en omni antennes ben ik vorig weekend nog 850m ver geweest zonder noemenswaardige storing. Mijn 35Mhz rc begon wel in failsafe te gaan, dus ik ben maar terug gekeerd, maar de videozender kon best nog wat meer hebben (ik ben er al 1km ver mee geweest ook)

8. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ok, dan moet dat dé optie zijn. ik wil namelijk voorlopig nog niet met patch antennes hannes worsten, dus 1 km met omni's is dan top. denk dat ik nog wel een keertje dat 50 mw cameratje ga proberen, maar zal dan meer voor op mijn autotje zijn. ik zat ook nog even voor een cameratje te kijken. nou leek mij de volgende wel mooi, en zeker niet duur.:
    New FPV Sony Video Camera for RC Plane First Pers View - eBay (item 380303409004 end time Jan-08-11 10:18:58 PST)
    zou dat wat zijn?

wat is trouwens het gewicht van de video zender met antenne, en wekl voltage voor de cam geeft deze uit?

9. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    LOL als je goed kijkt zie je het hobbyking watermerk er nog doorheen op de afbeelding. Die CCD cams van HK zijn trouwens prima om mee te beginnen, maar voor het betere werk kan je beter deze pakken:
    BOARD CAMERA SECURITE 540TVL SONY CCD CHIPSET COULEUR - eBay, Caméras de vidéosurveillance, Caméscopes, Caméras, Photo, Caméscopes. (Eindtijd 17-jan-11 08:18:29 CET)

10. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    (ja watermerk was me inderdaad ook al opgevallen;))
    is het verschil heel groot tussen die en die van hk??
    heb namelijk een filmpje van die van hk gezien, zag er best goed uit. heb je misschien een referentie filmpje?

wat me trouwens wel opvalt is dat die van jou 2,5 keer zo zwaar is als die van hk...

11. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
  12. u4eake

u4eake

Lid geworden:
    16 aug 2006
    Die BEVRC 500mw tx geeft 12V naar de camera, maar als ik opnieuw moest beginnen zou ik een 5V camera nemen en een bec om de camera te voeden. Anders als je batterij naar 8.5V zakt dan houdt je camera ermee op. Met een bec op 5V blijf je beeld houden.

13. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    maar als je batterij onder de 8.5 volt is, is je batterij toch al veel te leeg? en een 5 volt cam kan je toch ook gewoon op de ontvanger aansluiten?

14. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    hoe zit het trouwens met invoeren. ik weet dat het kan zijn dat ik btw moet betalen, meer kan het ingenomen worden vanwegen het zendvermogen? en hoe groot zou de kans voor douane zijn?

17. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    In Nederland zenders ingenomen door de douane, ik heb het nog niet meegemaakt.

18. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ik dacht dat ik zoiets een keer had gelezen met een 2,4 ghz stickzender van hk, die werd ingenomen. en 500 mw is dan natuurlijk nog wel een slagje meer...

19. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    In België.

20. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ok dan was dat het. wat betreft die osd. dat is inderdaad een mooi dingetje, maar eigenlijk zou ik nog wel als enige een home pijltje en afstand willen hebben. is er misschien een andere goedkope osd die dat kan?

Deel Deze Pagina