goeie starters set

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Binkey01, 22 dec 2010.

1. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Natuurlijk is het wat, maar hij geeft alleen text weer, en heeft geen ondersteuning voor antenne tracker. 'tis vooral klein en licht.

2. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    vinn...goedkoop is meestal duurkoop...je kan ook een eenvoudige setup op je shocky plaatsen en kijken of FPV wel wat voor je is. Wordt je er direct verslaafd aan dan pas zou ik na gaan denken over een osd enz.

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ik ga ook niet meteen met een dure osd, hooguit voor de 10 doller osd. maar het is meer dat ik het al leuk vind om naar te kijken, en zag dat hier enorm veel opties op zitten, en hij is inderdaad extreem licht. daarom leek het mij een ideale beginners osd.

4. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    niemand iets over deze osd?

5. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Wat wil je weten dan?

Je wilt gaan voor een 9 dollar OSD. Ga daar dan ook voor. Tegen de tijd dat je toe bent aan een andere OSD helpen we heel graag verder.

Er is genoeg info op 't net te vinden over de OSD. Ook Dadde van RCexplorer gebruikt hem met heel veel plezier.

Lees die site eens goed door, daar staat al enorm veel beschreven. ( die link is ook al vele malen voorbij gekomen in het FPV subforum).

6. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ok super, nee ik hoopte eigenlijk dat iemand hem hier zou hebben;) zal is op die site rondkijken, bedankt!

7. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Probleem met mensen is dat ze uiteindelijk langer bezig zijn met vooronderzoek en afwegen dan met vliegen.

Koop lekker een goedkoop setje om FPV te "proeven" dan kan je altijd door naar het duurdere spul als het je bevalt.

[nostalgie]
    Ik ben begonnen met een 10mW Elro spycam van de Gamma en een mini beeldbuis TV van de Blokker!
    [/nostalgie]

edit: maar als je op zoek bent naar een review http://rcexplorer.se/reviews/simpleosd/simpleosd.html
    op diezelfde site staat ook http://rcexplorer.se/page14/FPV/FPV.html en http://rcexplorer.se/page14/gain/gain.html
    die 2 guides moet je eigenlijk gelezen hebben voordat je aan fpv begint

Maar uhm, ik vind die SimpleOSD een beetje te "Simple"

Laatst bewerkt: 5 jan 2011
  8. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Zo pakte ik hier altijd de kleine beeldbuis van de hobbykamer:D
    Mensen zagen me constant over straat lopen met dat apparaat :rolleyes:

9. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Mooie dingen waren dat altijd die good old beeldbuizen. Ook niet dat "blue screen" effect bij een beetje ruis, en prima beeld bij bijna elk weer.
    Alleen beetje zwaar.

10. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Idd!

(*ps, als is dat pas een jaar of 4 geleden. Daarna er niet meer mee verder gegaan. Ik vond het wel best:rolleyes:)

11. novada

novada

Lid geworden:
    12 mrt 2005
    Na al heel wat draadjes en discussies op dit forum doorgenomen te hebben is de FPV_kriebel nog meer toegenomen.
    Ondertussen heb ik al het één en ander opgestoken over antennes, zenders, ontvangers en dergelijke. Ik moet wel eerlijk toegeven dat hoe meer vragen er beantwoord werden, hoe meer er er eigenlijk bijkomen. :confused:
    Wat het precies zal worden wat ik zal aanschaffen is nog niet 100% duidelijk.
    Mijn keuze gaat uit naar 1.3 Ghz oftewel 2.4Ghz.
    Zou toch graag nog deze week mijn materiaal bestellen, maar wat de Europese online winkels betreft valt me toch echt een beetje tegen. Oftewel erg duur, oftewel OUT OF STOCK! :(
    Dan staat er meestal niet bij of ze het product in voorraad hebben, daar zou ik een punthoofd van krijgen. :evil:
    Het staat allemaal wel op hun site, maar als jij uw bestelling doet ( eerst wel betalen) gaan zij het voor u bestellen. Dus je weet niet van tevoren hoelang je zal moeten wachten.
    Dus zal het waarschijnlijk dan toch buiten de eurozone zijn dat ik mijn materiaal zal moeten aanschaffen. Iemand een goed advies en ervaring in verband met goede internetwinkels?

12. robot

robot

Lid geworden:
    31 okt 2006
    hier winkels waar ik div heb besteld
    nooit gelul mee gehad

Flytron
    dpcav
    E-Store Rotterdam
    Rangevideo
    Firstpersonview
    Foxtechfpv
    New Generation Hobbies
    DragonLabs

ik heb best veel besteld door de jaren heen
    veel kleine dingen komen in een envelop aan
    soms zijn verzendkosten hoog
    dan vraag ik of het in een envelop opgestuurd kan worden

zo kan bv een duur osd,, wat klein is,, zo door de douane slippen hi hi hi

en verzenden met UPS heb ik slechte ervarring,,,die melden alles aan bij douane ??

rob

13. novada

novada

Lid geworden:
    12 mrt 2005
    Bedankt voor de reactie robot, het is mede door mensen zoals u met al ervaring dat ik me wat beter kan oriënteren van wat en waar ik moet op letten.:D
    Ik moet zeggen dat ik in het verleden niet altijd even goede ervaringen gehad heb met internetwinkels.
    Het is goed om zo een beetje het kaf van het koren te scheiden. ;)

14. robot

robot

Lid geworden:
    31 okt 2006
    1x spullen niet gehad via ebay [ van de meer dan 100 bestellingen]

kreeg geld terug

pay pal en ebay zijn super

ook denk ik dat als FPV winkels er een potje van maken

ze gelijk afgebrand worden op het internet

rob

15. robot

robot

Lid geworden:
    31 okt 2006
    kan te gek ook hoor

16. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    bevrc.com is ook een goede winkel. Remy en robbert gebruiken de 1.3ghz setjes van hun en ikzelf gebruik de 2.4ghz set van hun. Allemaal goede spulletjes.

17. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    En ik het 5.8Ghz setje van hun. Moest er alleen nog wel zelf aan solderen voordat'ie werkte. :)

18. novada

novada

Lid geworden:
    12 mrt 2005
    Oei! das minder :eek:
    Ik ben wel redelijk handig met een soldeerbout, maar dat heb ik toch liever niet hoor! ;)
    Natuurlijk kan er altijd wel iets verkeerd gaan, een slechte dag maakt nog geen slecht jaar.
    Maar zoals ik al heb laten verstaan is de zoektocht naar de juiste configuratie toch moeilijker geworden dan dat ik eerst dacht.
    Ondertussen heb ik dit draadje " Het grote FPV (First person view) draadje." al
    een heel stuk door gelezen, ik vind het interessant om eens anderen hun bevindingen te kunnen lezen.
    Alhoewel niet altijd alles de waarheid in pacht heeft, maar toch best leuk!:thumbsup:

19. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Een modelbouwer die niet 2 draadjes aan elkaar kan solderen? :S

20. robot

robot

Lid geworden:
    31 okt 2006
    er kan altijd een fabrieks fout in zitten

maar hoe lost de winkel in kwestie het op

ik kocht een 500mw video zender bij New Generation Hobbies

bij het aansluiten werd zender niet eens warm,en slecht beeld als ik de woonkamer uit liep

dus ik gelijk een mail gestuurd

zender terug gestuurd,, en ik kreeg een nieuwe

dus blijft het dan een top winkel,,ondangs dat je 1 maand zonder video zender zat

rob

Deel Deze Pagina