Graafmachine: caterpillar 330 (1:14)

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Arie32, 13 mrt 2010.

1. Tanker

Tanker

Lid geworden:
    26 jan 2006
    Hoi,

Prachtig,ziet er goed uit..........nog even en dan wil ook een kraantje...verslavend.

M.vr.gr.

Jan

2. Arie32

Arie32

Lid geworden:
    18 nov 2006
    Hallo allemaal

De eerste servicebeurt en "overhauling" is een feit.De kraan is uitvoerig getest en staat nu op 12 draaiuren.
    De onderwagen draait goed,is niet heel snel maar wel beresterk.Ook de rb-motoren heb ik flink afgebeuld maar deze geven geen krimp.
    Ik heb een aantal puntjes ontdekt die ik anders wil.Om te beginnen de olietank.Deze heb ik schijnbaar verkeerd gemaakt want bij scheefstand van de kraan zuigt de pomp af en toe lucht aan.Deze wil ik veranderen en ook de aanzuigbuis verleggen.Ik denk dat met solderen deze iets verdraait is en daardoor niet laag genoeg zit.
    Ook moet de bovenwagen iets hoger,deze draait als het mooi gaat nogal eens door het zand.Alle troep wat de rupsen meenemen drukken ze tegen de bovenwagen aan.
    Ook binnenin ben ik aan het herindelen.De bedoeling is een aantal extra functies dus ook dat heeft ruimte nodig.
    Verder wil ik de hydrauliekopbrengst verhogen,verlichting inbouwen en de bovenwagen iets aanpassen zodat deze makkelijker te de-en monteren is.Met de loodaccu is het momenteel een strijd om de boel netjes passend te krijgen.Dat krijg je als je later in de bouw veranderingen doorvoert natuurlijk.

Even een vraagje,ik wilde een leimbach inschroefnippel solderen aan een stukje messing buis maar kreeg dit niet voorelkaar.Net of de nippel geen tin lust.Iemand hier ideeen voor?Of wil dit niet?

3. nijsinkgj

nijsinkgj

Lid geworden:
    13 feb 2005
    hardsolderen met zilver moet lukken

4. Marko

Marko

Lid geworden:
    21 nov 2007
    Hoe staat het op dit moment met het project?
    Vindt het een erg mooi graafmachine.

5. Seeyah

Seeyah

Lid geworden:
    29 aug 2009
    @ marko: de kraan staat te koop ;)

6. harm142

harm142

Lid geworden:
    20 aug 2010
    even een vraag tussen door

Ik hoop dat het gepast is om mijn vraag hier te stellen.
    Ik heb eens een aantal projecten door gelezen en had sprak mij aan om ook een kraan te maken.

maar kan ik met dit onderstel
    HTML:
    http://www.benjamin-modelbouw.nl/rupsonderstellen.html
    Liebherr 954 ook een caterpiller 385c op zetten of zijn het totaal verschillende onderstellen. want ik wou graag een 1:10 model maken. wanneer ik mijn stoommachine klaar heb, En alles een beetje heb uitgezocht want het word wel een groot project.

7. jakkobink

jakkobink

Lid geworden:
    25 okt 2007
    Ik vind de techniek schitterend.
    Om heel even aan te haken op de accu:
    Is het een idee om de oude accu te vervangen door een LiPo?
    In die ruimte past meer vermogen en een LiPo houd iets langer zijn werkspanning..
    Jakko

8. VOLVO FH 16 750

VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    26 jan 2008

Hallo Harm,

Nee, het standaard onderstel/onderwagen van Stef is niet geschikt voor een Caterpillar 385 CL !!
    Dit onderstel/onderwagen is bedoeld voor de Bruder Caterpillar 325 CL
    En zeker niet in de maat 1:10
    Maar ook is het onderstel te klein voor een Liebherr 954.

De onderwagen is te kort en te smal !!

Misschien kan Stef wel een grtere onderwagen voor jou bouwen, maar dan zal je dat zelf aan Stef moeten vragen !!

9. Seeyah

Seeyah

Lid geworden:
    29 aug 2009
    @ jakko: ik vroeg het me ook af voor die lipo's. Ik heb nu ook lipo's voor mijn zender en mijn truck. Voor kranen weet ik het niet, een voordeel van de lood-accu's is dat deze ook een contragewicht geven in het achterdeel ;)

10. harm142

harm142

Lid geworden:
    20 aug 2010
    Dank je wel ik zal het aan hem vragen.

11. shockwave

shockwave

Lid geworden:
    16 okt 2011
    Hallo,

Ziet er goed uit arie!!!!

Maarja baas boven baas hè.....