Graag advies voor een beginnend quadcopter bouwer.

Discussie in 'Multicopters' gestart door Rogers, 23 jun 2014.

1. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    BG inmiddels gemaild met foto erbij. Als ik maar niets moet terug sturen. Kan ik anders de esc's doormeten? Zodat ik kan nagaan of die idd ook werkelijk 20A is?

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  2. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Even een vraag voor het volgende. Mijn quadcopter is sinds kort afgebouwd en klaar om te vliegen. Alleen loop ik tegen twee dingen aan, waarvan ik verwacht dat die met elkaar te maken hebben. Mijn kk2.1 bord geeft een continue beep geluid. Nadat ik alles gekalibreerd heb en al mn settings heb nagelopen desgewenst heb aangepast. Ik heb voor een X opstelling gekozen en mijn motoren draaien naar de juiste richting. De voorste twee naar binnen en de onderste twee naar buiten. Alleen wanneer ik mn throttle opgooi, flipt mn quad naar links. Ik heb diverse sites nagelopen of er zaken zijn die ik misschien ben vergeten? Maar kan niets vinden.

Ik heb deze settings overgenomen: http://flitetest.com/articles/quadcopter-build-kk2-0-initial-setup

Mijn lipo staat beveiligd op 105, ik vlieg met 3s. Iemand een goede tip voor mij?

Thx!

3. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Bedankt voor je advies ik kan aan mijn motoren zelf niet zien of ze CW of CCW zijn. Maar ze draaien de goede richting op.

5. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    Heb je motor 1 wel in m1 zitten motor 2 in m2 enz.. kan ook aan liggen

6. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Misschien een hele suffe vraag, maar alle motoren zijn exact het zelfde. Ook met wat erop staat. Ik heb gewoon een willekeurige motor gepakt en op de plek van bijv M1 gemonteerd en vervolgens op M1 van mn kk bord gemonteerd. Als dat is wat je bedoeld.

7. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    Nee de motoren op elke motor hebben een eigen nummer in het frame..

Alle motoren hebben een nummer

Dus motor 1 linksboven gaat in m1 motor 2 rechtsboven gaat m2 rechtsonder m3 linksonder m4

8. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    ok thx ik ga het checken.

9. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Ik heb het nagekeken en bleek dat M3 op M4 zat. Omgewisseld en vervolgens met mn kk een factory reset gedaan. En alle settings opnieuw doorgelopen.

Daarna kk uit zn settings gehaald en gelijk weer die irritante piep toon! Ik negeer het even omdat ik wil weten of mn quad nu recht lift ipv naar links flipt. Maar geen verbetering, helaas. Alles is precies het zelfde zoals het was.

De pieptoon en niet rechtt omhoog willen. Terwijl mijn motoren CW en CCW goed staan met de juiste prop erop. Maar die pieptoon van mn kk zal er wel iets mee te maken hebben, maar ik kan niet vinden wat ik anders zou moeten instellen.

Het zal hopelijk wel een klein dingetje zijn en als je het vind vergeet je het nooit meer, maar ga het maar eens vinden. Als iemand mij verder kan helpen graag! :)

10. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Bij je ESC's nog eens je throttle range calibreren.
    EVT per stuk los aan de ontvanger als ie blijft piepen.

11. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Alles nagelopen en het valt mij op dat niet alle motoren evenveel kracht zetten. Er zijn twee motoren die krachtiger overkomen dan de overige twee. Als ik M1 vol geef dan neigt die al om met z'n poot van de grond te willen komen, met 15% trottle. Als ik met mn rechter stick M2 aanstuur ook met 15% throttle, lift de quad geeneens. Dit zelfde geldt ook voor M3 en M4. Pieptoon is trouwens weg doordat ik alles handmatig ben gaan afstellen in een andere volgorde.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  12. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    Hen je je esc wel gecalibreert?

13. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Eerst m'n layout geselecteerd en daarna gekalibreerd

Laatst bewerkt door een moderator: 6 dec 2015
  14. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    Ja dat is kk2.1 bordje maar je esc ook? Die moet je ook calibreren de servo draad van de esc in trottle van de ontvanger... dan zender aan zet je vol gas en dan zet je spanning op de zender en esc die piept een X dan gas omlaag en hoor je als goed gegaan is moet je bij elke motor/esc apart doen

Deel Deze Pagina