Graag advies voor een beginnend quadcopter bouwer.

Discussie in 'Multicopters' gestart door Rogers, 23 jun 2014.

  1. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    BG inmiddels gemaild met foto erbij. Als ik maar niets moet terug sturen. Kan ik anders de esc's doormeten? Zodat ik kan nagaan of die idd ook werkelijk 20A is?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  2. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Even een vraag voor het volgende. Mijn quadcopter is sinds kort afgebouwd en klaar om te vliegen. Alleen loop ik tegen twee dingen aan, waarvan ik verwacht dat die met elkaar te maken hebben. Mijn kk2.1 bord geeft een continue beep geluid. Nadat ik alles gekalibreerd heb en al mn settings heb nagelopen desgewenst heb aangepast. Ik heb voor een X opstelling gekozen en mijn motoren draaien naar de juiste richting. De voorste twee naar binnen en de onderste twee naar buiten. Alleen wanneer ik mn throttle opgooi, flipt mn quad naar links. Ik heb diverse sites nagelopen of er zaken zijn die ik misschien ben vergeten? Maar kan niets vinden.

    Ik heb deze settings overgenomen: http://flitetest.com/articles/quadcopter-build-kk2-0-initial-setup

    Mijn lipo staat beveiligd op 105, ik vlieg met 3s. Iemand een goede tip voor mij?

    Thx!
     
  3. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Bedankt voor je advies ik kan aan mijn motoren zelf niet zien of ze CW of CCW zijn. Maar ze draaien de goede richting op.
     
  5. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Heb je motor 1 wel in m1 zitten motor 2 in m2 enz.. kan ook aan liggen
     
  6. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Misschien een hele suffe vraag, maar alle motoren zijn exact het zelfde. Ook met wat erop staat. Ik heb gewoon een willekeurige motor gepakt en op de plek van bijv M1 gemonteerd en vervolgens op M1 van mn kk bord gemonteerd. Als dat is wat je bedoeld.
     
  7. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Nee de motoren op elke motor hebben een eigen nummer in het frame..

    [​IMG]

    Alle motoren hebben een nummer

    Dus motor 1 linksboven gaat in m1 motor 2 rechtsboven gaat m2 rechtsonder m3 linksonder m4
     
  8. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    ok thx ik ga het checken.
     
  9. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Ik heb het nagekeken en bleek dat M3 op M4 zat. Omgewisseld en vervolgens met mn kk een factory reset gedaan. En alle settings opnieuw doorgelopen.

    Daarna kk uit zn settings gehaald en gelijk weer die irritante piep toon! Ik negeer het even omdat ik wil weten of mn quad nu recht lift ipv naar links flipt. Maar geen verbetering, helaas. Alles is precies het zelfde zoals het was.

    De pieptoon en niet rechtt omhoog willen. Terwijl mijn motoren CW en CCW goed staan met de juiste prop erop. Maar die pieptoon van mn kk zal er wel iets mee te maken hebben, maar ik kan niet vinden wat ik anders zou moeten instellen.

    Het zal hopelijk wel een klein dingetje zijn en als je het vind vergeet je het nooit meer, maar ga het maar eens vinden. Als iemand mij verder kan helpen graag! :)
     
  10. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Bij je ESC's nog eens je throttle range calibreren.
    EVT per stuk los aan de ontvanger als ie blijft piepen.
     
  11. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Alles nagelopen en het valt mij op dat niet alle motoren evenveel kracht zetten. Er zijn twee motoren die krachtiger overkomen dan de overige twee. Als ik M1 vol geef dan neigt die al om met z'n poot van de grond te willen komen, met 15% trottle. Als ik met mn rechter stick M2 aanstuur ook met 15% throttle, lift de quad geeneens. Dit zelfde geldt ook voor M3 en M4. Pieptoon is trouwens weg doordat ik alles handmatig ben gaan afstellen in een andere volgorde.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  12. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Hen je je esc wel gecalibreert?
     
  13. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Eerst m'n layout geselecteerd en daarna gekalibreerd
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 dec 2015
  14. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Ja dat is kk2.1 bordje maar je esc ook? Die moet je ook calibreren de servo draad van de esc in trottle van de ontvanger... dan zender aan zet je vol gas en dan zet je spanning op de zender en esc die piept een X dan gas omlaag en hoor je als goed gegaan is moet je bij elke motor/esc apart doen
     

Deel Deze Pagina