Groeps-bouwverslagen en ervaringen: Medicine Man 60"

Ik ga ermee aan de slag. Wil het graag goed doen en dacht dat er juist lood bij moest. Vliegt een beetje als een duif niet? Dus jullie reactie verrast me. Zit nu op 375 g, dat is volgens mij weinig voor een MM 60". Heb al een beter veld in het vizier, maar daar kon ik op dat moment niet terecht. En natuurlijk moet de zwever goed getrimt worden, ik verwacht nog wel wat te winnen qua vliegggedrag.

:thumbsup:
Plaats je ervaringen en filmpjes hier en ik geef wel meer advies/hulp.
Goed afstellen is een langdurig verhaal.
Redelijk goed gaat vrij snel (±5 vluchten bij rustig weer, de 1e keren echt windstil (='s avonds) )

Pompen (te heftig de neus optillen) is een kwestie van teveel lood voorin. Ik kom er snel op terug, maar nu effe geen tijd ... zware PC-roblemen thuis.

Dit is 'm
20201119_150457.jpeg

Leuk Henk! Mooi om te lezen dat je nog lekker bezig bent met vliegen en bouwen. Is bij mij een stuk minder geworden....

Ja Jacob, leuk werk. Heb onlangs ook nog een electrozwever gebouwd, een Begin’air van Topmodel. Nu ben ik nog een vleugel voor de MM aan het bouwen met rolroertjes, ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Nu ben ik nog een vleugel voor de MM aan het bouwen met rolroertjes, ben benieuwd hoe dat zal gaan.
De algemene opmerking is dat wanneer je rolroeren inbouwdt je de v-stelling drastisch moet verminderen..
De vraag is: laat je de v-stelling zo of ben je van plan die te verminderen?
Persoonlijk ben ik geen voorstander van rolroeren op een thermiekkist, maar zou je je bevindingen willen posten: altijd in om wat te leren.

De algemene opmerking is dat wanneer je rolroeren inbouwdt je de v-stelling drastisch moet verminderen..
De vraag is: laat je de v-stelling zo of ben je van plan die te verminderen?
Persoonlijk ben ik geen voorstander van rolroeren op een thermiekkist, maar zou je je bevindingen willen posten: altijd in om wat te leren.

Peter,
De V-stelling bedraagt 12 graden in de huidige vleugel. Hoeveel raad je aan deze te verminderen?
De V-stelling van de Begin’Air die ik gebouwd heb (ook met rolroeren) bedraagt 7 graden.

Back