Grond FPV?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door sven, 10 sep 2011.

1. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Maar, AFAIK, korte antenne's die gematched moeten worden (1/8 golf, normal mode helical) hebben ook een lagere efficientie. Dus dat is een beetje dubbelop verlies. Als je dan kijkt dat de gevoeligheid van oude 35MHz ontvangers ook nog eens lager is.... Geen idee of het dan nog de moeite waard is... binnenshuis dan :)

Dus, ik zou zeggen, probeer het gewoon :p

Laatst bewerkt: 21 apr 2014
  2. nandero

nandero

Lid geworden:
    22 jul 2012
    Misschien niet helemaal het juiste topic maar toch ff vragen:
    Iemand al een keer fpv gezien met een turbine jet(Ja klinkt als zelfmoord)?
    Of een 90mm of 120mm EDF?

3. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Ja... allang.
    Maar degenen die dit doen lopen er niet mee te koop. En een enkel keertje om te doen is genoeg om te weten dat je dit nooit (meer) moet doen.

Als je snelheid wilt hebben, neem dan een Ultra Fun Jetje van Mutliplex.. gaat nog sneller dan een turbine jet ook. (als het je om snelheid te doen is).

4. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Links??? Ben erg benieuwd!

De enige die ik ken die een turbine fpv't (gaat fpv'en) is Ian op fpvlab, met dat "Hello Kitty" project. Best gaaf Imho, maar inderdaad ook best gevaarlijk.

Al die "on board" turbine filmpjes zijn gewoon LOS. De meesten die een turbine toestel hebben halen het nieteens in hun hoofd fpv te vliegen, laat staan dat ze het daadwerkelijk zouden doen.

90mm EDF wordt wel eens gedaan, maar EDF is niet bepaald efficiƫnt dus los van de cool-factor zitten er alleen maar nadelen aan. Het gros van de mensen die snelheid willen vliegen inderdaad een funjet of soortgelijk toestel.

Heb zelf wel eens een pylon racer fpv gevlogen, was erg gaaf! Maar best moeilijk qua bouwen (alle fpv gear erin proppen) en je vliegt echt erg snel, dus je moet er wel bovenop zitten of het gaat mis. Landen is ook een PITA met zo'n ding overigens :rolleyes:. Ging zo'n 170km/h met dat ding.

Als ik het nog een keer zou doen zou ik idd een funjet nemen :p

5. nandero

nandero

Lid geworden:
    22 jul 2012
    Oke, was gewoon even interesse. Leek me inderdaad ook wel gaaf om er een filmpje van te zien!

6. Reliku

Reliku

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    qua EDF is dit wel tof :)

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Lyrix

Lyrix

Lid geworden:
    14 apr 2013
    Ja die eurofighter is echt super.. Net een spel maar dan echt ;) Zou het zelf niet durven denk ik :rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina