Na drie meter geen ontvangst meer. Op welke frequentie zit je? En is je antenne wel voor die frequentie?
Jinny, het is een 40 MHz ontvanger met de standaard antenne daarvan. De antenne was wel opgevouwen in de romp, maar dat gebeurt wel vaker geloof ik. Ik denk/hoop dat water op de print het probleem was en dat ik het nog goed krijg! ik zal de antenne vervangen door een dunne koperdraad daar de oorspronkelijke antenne bij het uitbouwen gesneuveld is
Project gestart 2019, afgebroken wegens chronische lekkage, toen door vochtig geworden ontvanger en uiteindelijk vandaag in het prachtige water van het Zilvermeer in Mol, Belgiƫ de eerste vaart, die geen mislukte test was. Prachtig water, goede vrienden ende batterij ging maar niet op!
Ja hij begint het goed te doen . alleen oefening baard kunst dus freek nog een beetje oefenen met het bochten werk ik zoek de link nog voor die zeer kleine 3 polige stekkers inplaats van de grote die je nu hebt gr raf en bedankt voor de mooie dag
Freek, gebruik je een heli staartrotor als propeller? Dat genereert behoorlijk wat torque omdat de spoed van wortel tot tip gelijk blijft. Naar mijn idee zijn er betere propellers te krijgen (mini drones?) die wel een mooi verloop hebben waardoor je vaargedrag mogelijk nog meer zou verbeteren.
Lex, daar wil ik graag naar kijken want hij is wat langzaam. Ik heb twee van die (drone?) props, en heb de tweede al wat smaller geknipt aan de tips. Proberen dus