gy 611 vs spartan

hallo mensen .
zoals de kop , welke gyro is strakker ?
ik hoor veel meningen van mensen , die veelal 1 van de bovenstaande gyros hebben , hebben gehad , of er mee gevlogen hebben .
ik vraag dit dus specefiek aan mensen die ze alletwee hebben [gehad] of er serieus mee hebben gevlogen .
nu is het prijsverschil tussen de 2 gyro met een bls 251 is namelijk niet zo groot .
ik heb echter al meerdere malen termen gelezen als zijnde dat 'de spartan zo strak is , dat het wel een gy611 lijkt '
lijkt ? overtreft? of net niet ?
vraag me nl ook erg af of ik , als waardeloze 3d stuntelaar het ook kan merken , heb nu dus 2 heli's met bijde 401 /9254 . als het voor mij een openbaring blijkt te zijn , moet ik er 2 hebben , en dat gaat pijn doen :]
en is dan een servo als de 9254 goed genoeg , of doet het afbreuk op een goede gyro [tov een bls 251 ] ??
ik hoop uiteraard op een objectief antwoord !
mvg ferry

Ik heb op mijn ene Trex700 een Spartan met BLS251
Op de andere Trex700 een 611/9256

De Spartan is nu iets strakker dan de 611.
Dit komt echter volgens mij door de BLS die toch beter is.

Ruben Leyendecker (duitse piloot op onze club) heeft dit ook gemerkt.
Hij zei dat hij van een 611/9256 was gegaan naar een 611/BLS251
Een wereld van verschil., stukken strakker.

Conclusie:
611/BLS251 of Spartan/BLS251 Allebei retestrak !!!!

Ik zou voor de Spartan gaan.
Een stuk goedkoper en minder componenten dan een 611.

Nu heb ik door de maker van de Spartan ook gelezen dat de 9254 net zo zou moeten performen als de 9256.
De smallere pulsbreedte zou je volgens hem niet echt merken.
Alleen wordt de 9254 heter omdat hij geen extra koelribben heeft zoals de 9256.

Maar ik heb nog wel twee 9256'ers in de aanbieding :p

nou , kogel door de kerk , ik heb dus 2 nieuwe gyro's .
een gy611 met bls 251 voor op mn nt , en een spartan ds760 met 9254 voor op mn mp .
de gy 611 heb ik net gemonteerd en getest , lijkt super , morgen meer testen :]
de spartan ga ik zo ophalen bij 4rc.nl , die levert ze nu ook , uit voorraad !!
effe vraagje aan walter ; aangezien we dezelfde 2 gyros hebben , wil je de gain van bijde vertellen , ik heb futaba , maar de 611 doet het net met een gain van 55% goed in meerdere toerentallen . met jou 2 spectrum gain getallen , kan ik de spartan inschatten tov de 611 als beginwaarde , snap je

De 611 volgens Szabo JR (ook goed genoeg voor Walter)
Endpoints instellen.
Zorg dat je endpoint net boven de 100% zitten. Dit schijnt beter te zijn voor de servo.
37% gain (op de display) in A mode (Heading Hold) NIET HOGER GAAN.
(Dit komt neer op 51% gain op de zender (DX7))
Done.

De Spartan gain heb ik op 50% in mijn DX7
Endpoints 105/122 (zorg ook weer dat je boven de 100 uit komt)

Laatst bewerkt:
ok , walter ik vat hem even niet ?
de eerste alinea van je post is over de gy611 neem ik aan ?
ik heb de 611 op 55 staan , maar had een 3 standenschakelaar toegewezen met 55%hh/50%hh/50%normaal [vluchtroute voor extreme hunt ] , en heb met hoge headspeed ff gevlogen zonder hunt . dus dacht al een goede setting te hebben .
heb hem gewoon in mn gyro menu van de t12fg afgesteld .
dus jy hebt je % voor de ene rex met 611 ongeveer gelijk met die van je spartan ?
mvg ferry

even over de gy611 ; ik neem aan dat de pyro speed net zoals bij een 401 gewoon het beste te regelen is in het end points menu kanaal 4 [futaba] ?
mvg ferry

even over de gy611 ; ik neem aan dat de pyro speed net zoals bij een 401 gewoon het beste te regelen is in het end points menu kanaal 4 [futaba] ?
mvg ferry

Precies.
De pyro rate op full stick met een 611 is wel waanzinnig.
Test dit een keer op een veilige manier.
Zorg wel dat alle electronica dan goed vast zit.......

ik heb met de 611 de kanaal 4 endpoints vooralsnog op 80% staan , voor nu snel genoeg .
de spartan heb ik al erop zitten en ingesteld , ga hem straks even proefvliegen.
walter , die link bekijk ik net van jk , is die 37% dan voor futaba ? of waar vliegt de man mee ? kan het niet vinden daarop nl.
mvg solid tail ferry:]

ik heb met de 611 de kanaal 4 endpoints vooralsnog op 80% staan , voor nu snel genoeg .
de spartan heb ik al erop zitten en ingesteld , ga hem straks even proefvliegen.
walter , die link bekijk ik net van jk , is die 37% dan voor futaba ? of waar vliegt de man mee ? kan het niet vinden daarop nl.

Hoi,

Die 37% in het voorbeeld geldt wel voor het type heli waarop de GY611 gemonteerd is. Andere heli's hebben andere waardes nodig.

Gr. Paul

De 601/611 stel je bij elke heli op 37% in het display van de gyro hoger is absoluut niet nodig, kan natuurlijk wel maar gaat ten koste van je servo;)

Die 37% in het voorbeeld geldt wel voor het type heli waarop de GY611 gemonteerd is. Andere heli's hebben andere waardes nodig.

Dat dacht ik eerst ook.
Met mijn vorige zender kwam dit toevallig goed uit en heb ik zo jaren gevlogen.
Met 37% op mijn DX7 was het gewoon bagger.
Ik dacht eerst dat het aan mij lag omdat ik van een pult naar een handzender was gegaan en zelf interactie veroorzaakte,
Maar nee :p

Zoals Mario al aan geeft heeft de 611 een eigen display,
Hierop moet je de 37% instellen door de ATV van de zender aan te passen.
In mijn oude zender kwam 37% ATV uit op 35% in de gyro.
Bij mijn DX7 kwam 37% ATV neer op 24% op de gyro.
Vandaar dat het bagger vloog.
De ATV van 51% in de DX7 geeft 37% gain op de Gyro display.
Vandaar dat die 37% zender onafhankelijk is.

Laatst bewerkt:

Het is van de 601. De voorloper van de 611.
De site is van Jason Krause.
3D Masters kampioen in 2003
En ontwikkelaar van de Trex 250, 500, 600, 700.
Hij weet waar hij het over heeft.

Alan Szabo gebruikt dezelfde setups voor de 611.
Dit zie je in zijn video "Ultimate 3D".

nu vat ik hem .
bij mij staat op de gyro dezelfde waarde als in mn zender . mss omdat t beide futaba is denk ik ?
je doelt ovregens wel op het hoofdscherm waar ook de voltage word weergegeven toch ?
mvg ferry

tnx man
over 2 min ga ik opstijgen met mn mp met nieuwe spartan :}
btw , ik weet wie jk is , twijfel zeker niet aan zn kennis , meer aan mijn interpetatie ervan :]
wordyt een beetje nerveus van nieuwe onbekende gyro maidens nl , heb zelfs voordat ik de oude erafhaalde met mn camera de staart gefilmd met de zender ook in beeld terwijl input gaf en daarna de staart heen en weer beweegde zodat ik t terug kon kijken met het instellen . [klinkt suf , maar een ezel . . .]

Laatst bewerkt:
Hoi,

De gain is ook nog afhankelijk van de flightmode. Op de NT bijvoorbeeld moet ik voor de hover de gain ruim boven de 37% zetten. Bij rondvlucht kan deze weer lager. De gain is ook weer afhankelijk van het toerental op de kop. Hoe hoger de toeren, hoe lager de gain kan zijn. Ik ben het ermee dat de gain niet hoger moet zijn dan nodig; dat belast alleen de servo. Dat betekent dus testen....

Gr. Paul

Back