Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Niet bij de gyro's die ik zie op Youtube. Ik neem aan dat de rotorkop van dit model vast is (roll & pitch gestuurd door de staartroeren), dus dan is de invalshoek van de rotor bepaald door de hoek waarmee de romp vliegt; zoals bij een normaal vliegtuig zeg maar.Zwaartepunt is prima zo ! Dat zijn kont een beetje hangt is heel normaal.
Goed, dat maakt dus niet uit voor de instelhoek van de rotor. Dat betekent dat de instelhoek dus vast zit aan de romp-as.de rotorkop kan links en rechts sturen...
Ik zit hard na te denken of het dan misschien de andere kant op moet... het blijft een feit dat de instelhoek van de rotor tijdens vliegen nu erg groot is (wat oa tot gevolg heeft dat je alleen maar volgas kan vliegen). Zou het bij een autogyro misschien andersom kunnen zijn, dat je om de rotor vlakker te krijgen het zwaartepunt naar voren moet schuiven...? Heb ik ook geen ervaring mee, maar ik ben ervan overtuigd dat het ding beter zal vliegen als het je lukt om de romp horizontaler te krijgen, en dat moet op de een of andere manier uit de gewichtsverdeling komen.zwaartepunt is volgens plan( zelfs al wat teveel naar voor)