H.M.S. Victory van de Agostini

Hoi Koos. Dat repeterende werk van de scepters en hangmatten roept wel een deja-vu op. Maar uiteindelijk levert dat wel een levendig en imposant werk op. Mooi hoor.
Gr. Peter

Laatst bewerkt:
Veel plezier met je hangmatjes Koos, ( en de liggende versie is toch mooier ):rofl::rofl:
En wat makkelijker te maken, ik heb een rondhout genomen en daar stof omheen gewikkeld en op afstand van 8mm iedere keer eem zwart touwtje geknoopt lijkt net of alle hangmatjes naast elkaar liggen. Zijn op deze wijze makkelijk te stapelen en tussen de netten te plaatsen en scheelt een hoop gepruts. ;)

1BD8DD2E-3347-49E8-A79E-03F7F48A7AF6.jpeg

Nouw ben ik oook rustig datj ij de hangmatten wel horizontaal plaast - goede advies van Piet.
Dank je Heinrich, en ja die Piet weet het wel nietwaar, is niet voor niets mijn leermeester (en van meerdere onder ons):rofl::rofl:
Hoi Koos. Dat repeterende werk van de scepters en hangmatten roept wel een deja-vu op. Maar uiteindelijk levert dat wel een levendig en imposant werk op. Mooi hoor.
Gr. Peter
Dak je Peter :thumbsup:
Veel plezier met je hangmatjes Koos, ( en de liggende versie is toch mooier ):rofl::rofl:
Dank je Peter, liggend is inderdaad mooier :thumbsup:
En wat makkelijker te maken, ik heb een rondhout genomen en daar stof omheen gewikkeld en op afstand van 8mm iedere keer eem zwart touwtje geknoopt lijkt net of alle hangmatjes naast elkaar liggen. Zijn op deze wijze makkelijk te stapelen en tussen de netten te plaatsen en scheelt een hoop gepruts
Dat is ook niet verkeerd zo Henk, en ziet er strak uit, misschien wel iets te strak :rolleyes:
Ik heb toch besloten om verder te gaan met de rolletjes, dit ook omdat er met diverse hoogte verschillen van de scepters gewerkt word, dus dan kan ik wat "spelen" met het aantal lagen.

Dus de komende dagen ben ik wel onder de pannen :):)

Onder de pannen - uit de moeilijkheid!
Onder de pannen betekent eigenlijk voorlopig voldoende werk ;)

En een werk is het maar goed daar ben je modelbouwer voor zullen we maar denken, dus rollen met die handel, en de twee dwarsscheepse netten kunnen gevuld worden:
34CD4507-78D7-473E-8E2D-AFA44B016203.jpeg

1A5BBA86-79FC-4C7E-BAD6-0560ED9DF443.jpeg

En na weer een paar uur rollen en knopen was dit het resultaat:
1E7199B4-E6A3-47E3-85AE-937188390625.jpeg

Genoeg om het voorste net weer te vullen:
F77DF7B8-2FF4-4036-85FB-78270681F8A6.jpeg

Het begint zo wat te worden, het zijn er nu nog maar tussen de drie- en vijfhonderd:D:p

Genoeg voor deze keer, ik meld me wel weer als er weer een aantal netten gevuld zijn, tot dan
Gr Koos

Laatst bewerkt:
Koos, Aan de reling onder de netten hangen een twintigtal brandemmers, ga je die ook maken en ophangen?
Had ik reeds gezien Jan bij jou aanpassingen topic, ik ben er nog over aan het nadenken wat ik hiermee ga doen, hetzij uit papier net als jij of iets met hout proberen dus dat weet ik nog niet.
In het laatste geval (en misschien ook het eerste) zullen het er geen 20 worden;)
Bedankt voor het meedenken,
Gr Koos

Had ik reeds gezien Jan bij jou aanpassingen topic, ik ben er nog over aan het nadenken wat ik hiermee ga doen, hetzij uit papier net als jij of iets met hout proberen dus dat weet ik nog niet.
In het laatste geval (en misschien ook het eerste) zullen het er geen 20 worden;)
Bedankt voor het meedenken,
Gr Koos
Laat ik nu net vanochtend uit de voorraad van dik 35 jaar geleden deze op de foto hebben gezet voor iemand anders:
2BDB62F9-B2F6-4B89-87D4-D051B132D9B6.jpeg

Geen idee hoe groot ze bij jou moeten worden? Ik heb er nog wel enkelen.
Gr. Peter

Dat serie-werk zoals hangmatten lijkt me een knap eentonig klusje Koos!
Dat is inderdaad zo Hans, maar ja het hoort er allemaal bij nietwaar ;)

De emmers van Peter zitten op de harde schijf opgeslagen, net als de aantallen van Jan, maar voorlopig heb ik nog wat andere zaken te doen……

Zoals aftekenen, snijden, rollen en knopen en zo maar verder:
6ABF8182-0599-47C6-8C37-336719DEB950.jpeg

En als je een paar uurtjes bezig bent groeit de stapel:
26C6699A-76B4-4411-8F8C-4D4F8315C398.jpeg

Als we er daan weer voldoende klaar hebben kan er weer een net gevuld worden, het net aan bakboord naast de kuil:
0795D682-89E2-414D-B2CC-46FC7046149F.jpeg

Hier gingen er aanzienlijk meer in dan vooraf gedacht, dus dan worden het er maar een paar meer, niet zo lachen @janzwart :):)

Maar goed het is weer genoeg voor vandaag, inmiddels heb ik er ruim 200 klaar dus het gaat wel lekker :oops::oops:

Fijne avond nog,
Gr Koos

Dank voor de motiverende opmerking Piet :yes::)

Wat doen we onszelf toch elke keer aan met deze hobby... :hammer::weetnie::p

Ik ben niet helemaal bekend met de "gebruiken" toedertijd, maar werden die hangmatten niet dubbelgebouwen en oorspronkelijk verticaal geplaatst naast elkaar om zo eventuele bescherming te bieden tegen rondvliegende splinters etc tijdens een gevecht?

Ik ben niet helemaal bekend met de "gebruiken" toedertijd, maar werden die hangmatten niet dubbelgebouwen en oorspronkelijk verticaal geplaatst naast elkaar om zo eventuele bescherming te bieden tegen rondvliegende splinters etc tijdens een gevecht?
De bedoeling van de hangmat netten met inhoud is inderdaad bedoeld om de bemanning te beschermen tegen kogels, splinters e.d. Of ze horizontaal of verticaal in de netten werden gelegd is mij niet bekend. Veel zal dit volgens mij niet uitmaken....

Wat doen we onszelf toch elke keer aan met deze hobby... :hammer::weetnie::p
Tja Peter, dat vraag ik me ook weleens af :rolleyes: Maar zonder gekheid, dit is wel een heel extreem repeterend werkje, en ach ook hier komt weer een einde aan, volgende week of over twee weken... of zoiets ;);)

Hier is al eerder het e.e.a. over geschreven in dit en andere verslagen van de Victory, en bij allen worden ze opgerold, en inderdaad werden ze ook ter bescherming in de netten gestoken.
De motivatie om ze horizontaal te plaatsen is al in enkele posten terug, #1417, beschreven

Maar bedankt voor je (leerzame) opmerkingen en het meedenken,
Gr Koos

Edit: Ik zie nu ook @pietsan zijn opmerkingen (dank Piet), deze zijn gelijktijdig geplaatst....

Hello Koos. De hangmatten lijk sommer baie realististies in hul netten.

Op SOS is een mede Zuid-Afrikaner de Victory aan't bouw vanaf een Mantua bouwdoos - schaal 1:78. Hij is ook nouw op de hangmatten/emmer stadium.

C9039C32-615D-4A5D-A606-4C2FC7011A02.jpeg

Deze emmertjes is as deel van de bouwdoos verschaf. Ik bezef dat De Agostini se schaal dalk verschillend is, maar misschien kan mens die los bij Mantua krij. Net een idee.

Back