nou eindelijk wat het vandaag weer zover. en dat was denk ik ook voor anderen ook het geval. ik heb weer eens gevaren en het was er mooi weer voor. ik had vanmorgen het uitlaat systeem een beetje veranderd want de bocht sloot niet mooi aan op de cilinder. en heb hem ook dan maar meteen een stukje ingekort. een cm of 2. heb de zelf gemaakte spoiler er ook op gezet, maar die had ik niet goed vast zitten op de schanier punten toe ik aan het varen was. dat ging heel raar. maar na een 15 minuten liep de flex as los uit het messing busje die in het propje zit die aan de motor zit. dat was wel jammer. ik heb er voor gekozen om er een beetje soldeer tin aan te doen niet te veel maar gewoon normaal. toen heb ik weer gevaren en dat ging weer lekker. alleen ik heb nog even een vraagje over het motortje. hoort het zo te zijn dat er nog steeds best wat olie uit het uitlaatje komt? en zo nee hoeveel slagen moet ik dan de hoofd sproeier los zetten. ik heb er nu 2 liter mee gevaren. groet arnold
Op de kant met volgas , net zolang de hoofdnaald indraaien tot die gaat doorjanken. Dan 1/4 slag terug-draaien , zo kan die 't water in.
zo ik heb nog even gevaren om een beetje te testen. maar ik had iets heel raars. zaterdag ben ik aan het varen nog met mijn oude prop. dat ging mooi. nu zet ik vanmiddag de nieuwe prop er op. oude niet meer bij me aan de water kant. nou wat er gebeurde, is moeilijk uit te leggen maar ik denk wel dat jullie het snappen. je moet het zo zien. ik gooi de boot in het water vol gas bleef ie stil drijven en ineens krijgt ie vaart. tot dat ie vaart krijgt en dan blijft ie toeren maken maar de boot valt weer bijna stil. het is als een auto die vol gas met slippende banden weg scheurd en vervolgens grip krijgt. ja en dat laatste kan ik niet goed verklaren dat ie dan vol gas weer bijna stil valt. ik hoop dat jullie het snappen. groet arnold
nou ik had er eerst een speed prop van 40 mm op zitten. en vanmiddag heb ik het met een nieuwe abc H1415 prop geprobeerd. ik heb DE winkel nog even gebeld en die zeiden dat ik de prop moest polijsten en uitbalanceren. maar dan kan toch niet het verscil zijn van 15 km/ph naar 65 km/ph. ik heb de prop wel glad gemaakt met water proof schuurpapier. maar komt je het verhaal wel bekend voor? ik heb nog gekeken of er iets los zat of iets slipte maar dat was niet het geval. groet arnold
geen bite? wat moet ik daar onder verstaan. je zegt prop te klein, maar hoe kan het dat ie wel met een carbon prop mooi vaart (40mm). en een te kleine spoed? groet arnold
ook al geprobeerd met iets rustiger op het gas gaan. want echt klein is de prop niet. de prop is 1½ mm kleiner en heeft de zelfde spoed in het blad. ik ga niet meer dan half gas het water in. 1 om de prop de kans te geven om water te pakken ( dat krijgt ie niet bij 30K plus) 2 om me as niet te laten breken. ( omdat de motor bij volgas over z'n kopel punt heen zit zal hij altijd door slaan en als de prop in 1 keer wel goed water heeft breekt je as.) dus gewoon rustiger het water in. probeer dat eerst even een keer
ja dat heb ik ook al geprbeerd. als ik met het toerental zak dan krijgt ie vaart zeg maar en als ik dan weer vol gas deed dan begon die een hoop toeren te maken maar dan kakte hij gewoon in met snelhied, zeg maar gerust kwam die gewoon tot stilstand eigenlijk. de boot ligt nu weer lekker uit elkaar en ga hem vrijdag weer opbouwen. ik heb nog een andere koppeling met een spantangetje en dan wil ik kijken of dat zo kan wezen dat ie slipt. maar dat lijkt me sterk want er zaten gewoon twee druk punten op het messing waar die geklemt heeft. ik zet dan ook weer de carbon prop er even op. Groet arnold
ik was vananvond even in een hobby zaak bij ons in de buurt en daar legde ik het verhaal voor van mijn nieuwe abc prop. die zei dat er een soort vacuum intstond bij of rond mijn prop en daarom wil die niet voor uit. en dus een te grote spoed. je kan wel zien de de twee bladen schuiner zijn van de abc prop dan als op de carbon prop. ik hoop dat er iemand nog wat info heeft. want ik ga niet zo op deze manier een nieuwe prop kopen van 28 euro. Groet arnold
zo gister nog even lekker gevaren. het water was niet helemaal glad maar dat was wel leuk. ook een beetje met de afstelling bezig geweest. alleen ik krijg het motortje niet helemaal volluit, tot op een bepaalde hoogte met het gas en als ik dan dat laatste stukje power wil geven drijgt ie in te zakken. ik weet niet hoe dat komt. en als ik het gas dan weer een beetje dicht doe dan gaat ie weer als een speer. groet arnold
Lijkt erop dat hij te weinig brandstof krijgt op vol gas, probeer hem eens een klein slagje meer te geven op de hoofdspoeier. Onderin niks veranderen, dat lijkt wel goed te staan. Goed om te horen dat je er plezier aan beleefd, probeer ook eens een filmpje te maken! groeten Jurriaan
zo ik ben van het weekend nog even wezen varen met de supersport. het gaat allemaal mooi, maar nog net niet vol uit. maar ik denk dat ik weet hoe dat komt. er komen namelijk steeds luchtbellen in de toevoer van de slang naar het motortje. hoe kan ik dat verhelpen. groet arnold