Haastnooit's XR10 BeetleJuice 4

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Haastnooit, 19 mrt 2011.

  1. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.356
    Locatie:
    Zwolle
    Oké duidelijk!
    Ik vind die revolver kogels velgen wel vet:)
     
  2. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Thanks .... maar die zitten niet op deze wagen ... lol
     
  3. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik heb vanavond een kleine verandering gedaan aan de schokdemper setup. Ik vond de bevestiging aan het chassis tijdens de ombouw al niet "je van het", maar nu na de eerste echte testrit heb ik het aangepast. De shocks had ik met de standaard rubber bushing (of grommet) en een spacer gemonteerd, door de rubber bushing is de verbinding niet star ...

    [​IMG]

    De flexibele verbinding aan het chassis heeft een paar nadelen. Ten eerste wordt het gat in je chassis een slobgat door de bewegende M3 schroef, en het heeft een kleine invloed op de werking van de shocks. Ik heb geen zin in slobgaten in mijn prachtige chassis-tje, dus daarom de bevestiging nu gedaan met de kunstof balls en ringen van de parts tree van de standaard Xr10 shocks .....

    [​IMG]

    [​IMG]

    Verders heb ik de shocks aan de achterkant want meer voorspanning gegeven, die is nu precies 8mm. Hierdoor staat de achterkant ook een klein tikkie hoger, niet veel maar wel iets ...
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2012
  4. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik heb al even niks gepost hier over de XR10 ... Is ook niet zoveel gedaan aan de auto. Ik ben alleen van banden gewisseld, de Bossclaws zitten op de .7" velgen en de Rovers op de 1" velgen. En mijn oude Rovers zijn ook weer mijn standaard band geworden.

    Verders nog niets aangepast aan de eerste setup, maar een shockwissel zit er snel aan te komen .... Afgelopen dinsdagavond ben ik gaan crawlen in Spaarnwoude ... was echt super !! Hier wat foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Nog een paar foto's genomen in Spaarnwoude:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    Wij gaan daar echt eens even samen rijden vriend!!!!!
    Als mijn xr10 eindelijk compleet klaar is... ;)
     
  7. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Afgesproken !!! Het is echt een superplek, hierbij lijkt de baan in P'end een hoopje kiezels .... lol. Opschieten met ombouwen dan, haha !!
     
  8. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Ondertussen weer een paar dingen aangepast aan de BJ4, mijn "goeie" assen zijn bestemd voor een nieuwe bouw, zodoende mijn reserve assen op de BJ4 gemonteerd. De afgelopen dagen heb ik de reserve assen helemaal klaar gemaakt voor montage.

    Op de stock vooras een aantal mods losgelaten, de meest in het oog springende is de “Egressor style” servoplate.

    [​IMG]

    Verders de Chubs gemod zodat een tandje extra caster mogelijk is, eens kijken of dat bevalt ? Voor de zekerheid alvast 2 steering tierods gemaakt, een rechte voor stock max caster en een gebogen variant voor de extra caster setup.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De aangepaste RowdyRacing battery mount heb ik overgezet naar de reserve assen.

    [​IMG]

    Ik moet nog wel even op zoek naar een andere servo-arm … eerst maar eens kijken hoe lang deze het volhoudt.
    Op de achteras alleen de BWD “Blade” axle brace in plaats van de stockparts, verders zijn beide assen en gearboxen volledig stock. De standaard 5x8x2.5mm lagers van de gearbox zijn vervangen door een VP bushing kit.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De stock XR10 shocks ga ik vervangen voor de Traxxas Bigbores (#2662) met mini-T front springs en JeepinDoug springcups.

    [​IMG]

    Op de XR10 shocks had ik uitwendige limiters om de articulatie te beperken tot iets meer als wielhoogte. Daarom de bigbores ook voorzien van limiters , 7.5mm aan de voorkant en 11.5mm op de achterkant.

    [​IMG]
     
  9. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    De bigbores heb ik op het chassis gemonteerd met de Dlux standoffs en de links moest ik een klein beetje aanpassen omdat de VP linkmounts niet meer op de assen zitten.

    [​IMG]

    Daarnaast heb ik de assen iets meer geclockt door de bevestiging van de upperlinks aan het chassis te verplaatsen. Van de middelste rij gaten naar de buitenste rij, de verticale hoogte is niet aangepast.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Door het clocken van de as is er weer iets van de extra caster opgeheven, het resultaat is in ieder geval zo als ik had gehoopt .... op de laatste foto is goed te zien dat de steering tierod niet onder de as uitsteekt.
     
  10. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Omdat ik zat te wachten op nieuwe pinions en ik verders niet zoveel te doen had, heb ik de oude bodypanels maar een beetje "opgeleukt" met wat stickers ...

    [​IMG]

    Het is misschien een beetje lawaaierig en eigenlijk ook niet helemaal mijn ding, maar het is in ieder geval wat levendiger als de strakke zwarte bodypanels. Past beter bij de aanstaande nieuwe functie van de BJ4 ....

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ook nog wat tech in deze post ;-). Door de wisseling naar de stockassen en het ontbreken van knuckleweights is het RTR gewicht gedaald naar 2105 gram. Met de VP knuckleweights zou het gewicht naar 2293 gram gaan, maar deze kan je helaas niet op de stock knuckles gebruiken.
     
  11. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Hieronder het overzicht van de nieuwe setup, na alle uitgevoerde wijzigingen:

    Chassis
    Axial XR10 Gearboxen, motorplates en gears
    Axial XR10 Front CVD’s
    Axial XR10 Rear axleshafts
    Axial XR10 axlecase (voor en achter)
    Axial XR10 linkmount (voor en achter)
    Axial XR10 C-hubs
    Axial XR10 lockouts
    BWD “Blade” 5 point rear axle brace
    Chaotic Crawlers Ti links
    Chaotic Crawlers Ti steering tierod (1x gebogen en 1x recht)
    DIY servoplate "Egressor" stijl
    Dlux standoffs voor bigbores
    JeepinDoug Spingcups (voor en achter)
    Losi Mini-T pink springs (voor en achter)
    RowdyRacing batteryplate
    Traxxas bigbore shocks (voor en achter)
    VP bushings (voor en achter)
    VP knuckles
    VP knuckleweights
    Y-town Crawlers Beetle Juice v4 chassis

    Velgen en banden
    VP SLW V1 black 1” + black rings
    VP 350 hubs front
    VP 475 hubs rear
    Crawler Innovations DD foams 5.5
    HB Rovers - white dot

    Elektronica
    Tekin FXR
    Tekin 55T (2x)
    CC bec
    Punkdig
    Savox SC-1256TG
    Spektrum DX3E + SR300
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2012
  12. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    geen egressor stijl bottom link mount?

    Voor de mensen die niet rond neuzen op RCC egressor rijd met een custom chassis met maar een bottom link mount waar zowel de voor en achter as aan verbonden zijn ziet er een beetje vreemd uit maar wel cool
     
  13. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Nee ... ik vind het zonde om een Bj4 chassis te verkleinen tot een skidloos chassis. Het idee en zijn tuber zijn wel fantastisch ...
     
  14. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    Die gast heeft leuke en ziekelijke ideeen ja.
    Pff een hele servo lichter maken door gaten in de tandwielen te boren en de hele behuizing eraf te halen... pfff.....
     
  15. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Niks zo veranderlijk als de setup van je auto .... Na de eerste ritjes met de nieuwe setup heb ik weer een paar kleine aanpassingen gedaan. Het rijden zonder extra gewicht aan de voorkant is erg wennen, daarom heb ik de VP knuckles en de knuckleweights maar weer gemonteerd. Alleen de basis gewichten van 94 gram per kant, misschien dat ik deze in de toekomst nog iets lichter ga maken.

    Verders heb ik ook de steering tierod moeten vervangen, met de VP knuckles heb je een andere lengte nodig tov de stock knuckles. Gemonteerd zit nu de Chaotic Crawlers Ti bent tierod ...

    RTR gewicht: 2305 gram
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2012
  16. Xoombier

    Xoombier

    Lid geworden:
    18 jan 2012
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Amsterdam
    Mooi, heb er nog geen aangeschaft. Eerst scale & trial ervaring opdoen. Maar ooit..... Door jou hulp toen ben ik er nog steeds zot op. Maar de jouwe is wel erg bruut...
     
  17. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Hey Cees, alles wel ? Dank voor de complimenten :cool: Goed om te horen dat je nog enthausiast bent over de XR10 ... Binnenkort ga ik nog een nieuw draadje starten .... misschien trekt die je wel over de streep :D
     
  18. Xoombier

    Xoombier

    Lid geworden:
    18 jan 2012
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Amsterdam
    Alles wel hier. Heel wat gedaan in de tussen tijd.
    Heb langzaam aan met diverse omwegen mijn garage zoals ze het best bij mij passen.
    1 rally wagen 1 offroad en 1 trial. Nu nog 1 crawler (xr10) en een fun machine (terra buggy).
    Ik vind het bouwen super, van het rijden is nog niet veel gekomen door mijn lichamelijke gesteldheid.

    Maar even terug, wat een mooie functionele build zeg. Kost een paar centen maar dan heb je ook echt wat.
    Super mooi, ooit......... Ooit.
     
  19. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    De wagen van Haastnooit is zeker mooi ;) Maar de mijne is mooier op t moment.. Aangezien ik weet dat t echt op t moment is. Ik weet namelijk wat Haastnooit van plan is.... ;)
    Het hoeft niet veel centen te kosten.. Een stock xr10 kun je heel veel mee. Zeker met een paar hele kleine upgrades..

    [​IMG]
     
  20. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    RTR gewicht: 2202 gram
     

Deel Deze Pagina