hallo even voorstellen

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door jairfaizal, 5 jul 2014.

  1. stansan

    stansan

    Lid geworden:
    19 mei 2013
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Lelystad
    zoals je op verschillende youtube filmpje kan zien gaat nagenoeg elke heli bij het opstijgen naar links...sommigen doen ook een beetje draaien.. daarna stuurt de piloot zelf bij en slingeren ze wat.
    Een heli zal nooit zelf stil in de lucht hangen.. heli vliegen is werken. constant correcties uitvoeren...

    Bij een gevorderde piloot lijkt het of de heli recht omhoog gaat..maar in werkelijkheid stuurt hij zo snel bij dat je het niet ziet. Hij weet immers al waar de heli heen wil en corrigeert al zodra hij up geeft.

    Wat ik al eerder zei, probeer ipv langzaam omhoog, hem omhoog te poppen tot ongeveer 1 meter. en stel je eindpunten in en heel veel expo..

    je weet dat ie naar links gaat dus pop up en corrigeer naar rechts.....

    sucses..
     
  2. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    die mjx f48 is toch echt wel een FP hoor;)
     
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland

    Precies, het is een flybarless FP. Wat ik altijd heb begrepen is dat je met een flybarless heli niets moet trimmen, swash neutraal zetten en zorgen dat de heli stil wordt gehouden of stil staat als deze wordt aangezet, zodat de 3 assen gyro goed kan initialiseren, is mij altijd verteld.

    En niet corrigeren zo lang de heli op de grond staat. Als je stuurinput geeft terwijl de heli nog niet in de lucht is, dan zal de 3 assen gyro zelf extra die kant op gaan sturen waar je heen stuurde, omdat hij merkt dat de heli nog niet beweegt in de richting die je stuurde. En kiept dus om.

    Enige wat je wel moet trimmen, is de staart. Als je heli met de klok mee draait, van boven gezien, zal hij ook iets vooruit willen gaan, en moet je dat weer corrigeren. Als je net genoeg gas geeft zodat de heli nog op de grond blijft, op een glad oppervlak, dan kun je al de staart op de grond trimmen.
     
  4. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Oke dus geen cp maar fp.
    Nou net ff proberen te vliegen en ja hij kwam van de grond. Niet zoals het hoort denk want ik moest best wel veel bij sturen om niet meteen links plat te gaan. Eenmaal in de lucht draaide ie nog omdat ik nog teveel stuurde en knalde tegen een hoek aan.
    Nu is de staart een beetje gebroken zit nog wel vast maar niet stevig. Kan ik hier een quik fix doen zodat ik nog ff kan oefenen?
     
  5. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.767
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Je hebt gelijk.

    Toen ik hem vanmorgen googlede kreeg ik alleen maar kleine foto's en daar leek het verdacht veel op twee bladegrips en symetrische bladen.

    Heb nu verder gezocht, en een scherpere foto gevonden. Aan de swash is inderdaad te oordelen dat het een FP is. Excuus daarvoor, maar het verandert weinig aan wat ik eerder zei.

    Groet, Bert
     
  7. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Even een vraagje weet iemand toevallig een nederlandse webshop die mjx f48 onderdelen verkoopt?
     
  8. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    klopt ook wat je verder zei:D

    Ik weet ook dat je soms een fp gelijk beter op een halve meter kan hangen en bij heel langzaam omhoog dat hij wel eens zijn eigen weg zoekt.

    Maar dat trimmen vooraf is killing
     
  9. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Voorlopig trim ik even nix want mijn staart is gebroken tegen een hoek aangevlogen.
     
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.767
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Klinkt mischien heel lullig wat ik nu zeg, maar ik bedoel het niet kwaad: Voor dat geld koop je beter een nieuwe, dan heb je gelijk ALLE onderdelen op voorraad.... Kon op de langeduur wel eens goedkoper zijn....

    Nu weet ik niet wat er precies afgebroken is, maar als het de staartboom zelf is, en de hekrotor is nog goed: heel vaak kun je gewoon bij een hobbyzaak (of een speelgoedzaak waar ze vliegerspullen (lapje met stokjes en een touwtje) hebben), carbon staf van verschillende diameters kopen.
    Heb je voor twee euro wel tien staartbomen....

    Groet, Bert
     
  11. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Zal eens kijken of we die in de buurt hebben. Ja een nieuwe kopen is ook een optie.
    De staartboom is precies bij het punt dat ie het mainframe ingaat afgebroken. Dus er zit ook nog een stukje in het mainframe. Heb al geprobeerd omdat er uit te krijgen is ook niet makkelijk. Anders zou ik een nieuw mainframe en een staartboom moeten aanschaffen.
     
  12. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    kosten vallen wel mee want zon vierkante staart boom is ongeveer 1,60euro (incl. verz.) en het motortje is 2,50Euro(incl. verzenden), tail fin+motor houder 1,10euro (incl.verz) dus als in het ergste geval je hele staart naar zijn grootje is kost het je 6euro

    een nieuwe heli kost 43Euro incl. verz voor de BL variant dus je bent nooit veel kwijt
     
  13. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Nee dit zijn de kosten ook niet alleen ik kan geen nederlandse webwinkel vinden die een mainframe en staartboom van mjx f48 verkopen.
     
  14. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Heb iets gevonden alleen van ander model is van de mjx f47 zijn bijna het zelfde maar staartboom is gelijk.
     
  15. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    het enige dat je nodig hebt is gedult , maar dat is eigenlijk standaard bij heli vliegen :D
     
  16. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Ja geduld heb ik wel als ik maar weer snel kan vliegen haha.
     
  17. stansan

    stansan

    Lid geworden:
    19 mei 2013
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Lelystad
    Dan gebruik je in de tussentijd een saté stokje met elketrische tape eromheen.. ziet er niet uit maar vliegt wel..
    Ik had bij mijn Blade SR120 ooit ook een sateprikker met een stuk krimpkous eromheen..
    Mijn Mcpx ziet er na een jaar al helemaal niet meer uit.. maar blijft een leuk oefen ding. Daar durf ik net ff verder mee te stunten dan mijn 450pro :)

    Trouwens als je je nieuwe staart heb en je hebt de mogelijkheid er een krimpkous overheen te schuiven, je staart wordt er een stuk steviger van...
     
  18. stansan

    stansan

    Lid geworden:
    19 mei 2013
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Lelystad
    Ja zeker, je ziet m hier trouwens ook eerst naar links gaan.. meteen omhoog is het beste wat je kan doen met rechts ail.
    Net zoals mijn 120SR fp zie je deze ook rondjes draaien.. dat pendule effect..

    Heb net mijn 120 SR weer uit het stof gehaald.. haha als je eenmaal CP gewend bent valt dat toch niet mee :) ben aan het vechten tegen dat pendule effect.. vandaag al vaker gecrasht met dat ding dan met de 450pro een heel jaar :) toch maar weer vaker pakken
     
  19. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Oke een sate prikker is die niet wat korter? Zal eens kijken of dat lukt heb wel al een nieuwe staartboom besteld alst goed is komt ie van de week binnen.

    Heb wel een probleempje die staartboom is precies afgebroken waar hij het mainframe in gaat
    nu zit er nog een stukje in die ik er niet uit krijg. Is het voor het vliegen erg als ik die staartboom een paar mm hoger zet met een andere verbinding?
     
  20. jairfaizal

    jairfaizal

    Lid geworden:
    5 jul 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    NH
    Ik was hier en daar wat aan het lezen en toen kwam ik iets tegen over ruimte die nodig is om op te stijgen. Ik ben dus binnen bezig en het stuk waar ik wil opstijgen is ongeveer 2.90 breed. Heeft dit ook gevolgen met het opstijgen?
     

Deel Deze Pagina