hallo even voorstellen

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door jairfaizal, 5 jul 2014.

1. jairfaizal

jairfaizal

Lid geworden:
    5 jul 2014
    Ik denk dat ik toch voor de walkera mini cp ga met een devo 7 transmitter. De walkera is net wat stabieler dan de blade.
    Voor nu is dat wel oke voorlopig blijf ik toch nog ff bij de mini's. Als ik groter ga kijk ik ook meteen voor andere transmitter die ik dan voor beide kan gebruiken.

2. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Ik zou geen mini cp nemen, heel erg korte vliegtijd.

En als je een walkera setje gaat kopen van , zorg dan dat je een Devo 10 erbij hebt ipv een 7 dan zit je voor je andere toekomstige helis ook gelijk goed. Devo 7 kan wel maar is niet erg ...ehhh gebruiksvriendelijk ;-) plus dat met andere software je ook alle blade/spektrum spullen kan vliegen, wat met de 7 ook niet kan.

Succes in ieder geval met je keuze.

3. jairfaizal

jairfaizal

Lid geworden:
    5 jul 2014
    ja ik zat al te kijken bij de transmitters de devo 7 kan je alleen andere walkera heli's mee vliegen.
    voorlopig hou ik het nog ff bij de mini's en dat de vliegtijd korter is moet ik maar ff een paar lipo's meer kopen.
    als ik het vliegen onder controle heb en meer ervaring dan ga ik voor het grote werk, met een mini kan je voor redelijk weinig onderdelen kopen denk dat dat voor een 450 anders is.

4. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Devo 7 kan je met een losse ontvanger (rx601,702) alle grote(250,450,500,550,700) ook mee vliegen is alleen een draak om te programmeren.

Onderdelen valt relatief mee ook bij een 450 alleen heb je bij een crashje met een 450 zeker schade(en kan oplopen) en met een mini heli is die kans veel minder aanwezig (alles kan kapot:D).

En als je puur voor mini heli's aan het kijken bent zijn er tegenwoordig wel meer mogelijkheden.

ook afhankelijk natuurlijk of je er en binnen en buiten mee wilt vliegen.

Houd ook rekening met het verhaal brushed en brushless motoren.

5. jairfaizal

jairfaizal

Lid geworden:
    5 jul 2014
    Ik wil er wel binnen en buiten mee kunnen vliegen. Ja brushed en brushless de meeste mini's zijn toch met brushed en zijn te upgraden.
    Hoeveel cp mini's zijn er dan te verkrijgen als ik google dan krijg ik er niet zoveel of ik zoek verkeerd kan ook.

6. ReneDL

ReneDL

Lid geworden:
    8 feb 2004
  7. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    ff mostert na de maaltijd.. ik zag wat dingen voorbij komen met een sateprikker met krimpkous als staart?

zwaar, lijkt me.. worden die kleintjes er staartlastig van..
    en dat zijn ze meestal origineel al.

Andere oplossing is een ander carbon stokkie erin. geen holle buis, maar een dichte staaf..
    in de vliegerwinkel haal je voor een paar eur een meter. kun je zelf op lengte zagen, kabel voor de motor kun je buitenom gooien.
    Kun je ook meteen makkelijker wisselen als het nodig mocht zijn.

bij mn mcpx werkte het iig geweldig.
    ook meteen de staart wat langer gehouden, werkt hij net wat beter
    een oud beestje deed het ook geweldig met een normaal carbon vliegerstok als staart.

8. jairfaizal

jairfaizal

Lid geworden:
    5 jul 2014
    Ja die staart is gemaakt maar nu is printje doorgebrand van staart rotor. Ben dus op zoek naar andere heli. Wel weer voor een mini.

9. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    tipje: meestal branden die printjes door als je met het gas erop iets raakt.
    De grond, bank, plant

motortje wordt dan stilgezet, en vraagt dan even verschrikkelijk veel stroom om toch weer op toeren te komen.
    en daar kunnen die printjes niet tegen.

Regelmatig is dat trouwens 1 FET die kapot is, en die ook zelf te vervangen is.
    zelf nooit gedaan, maar zeker bij de MCPX zijn er vele handleidingen en filmpjes van.
    Daar is het ook een veelvoorkomend probleem.

10. RuudM

RuudM

Lid geworden:
    13 mei 2012
    modelbouw bloemendaal

als ik jou was zou ik hier heen gaan, geven goed advies en hebben spullen opvoorraad.. wel iets aan de prijs maargoed dan heb je wel persoonlijk advies.

11. jairfaizal

jairfaizal

Lid geworden:
    5 jul 2014
    O dank je wel zal er zekers even gaan kijken wat voor mooi's ze allemaal hebben.

Deel Deze Pagina