Hangar-9 J3 46 electro + PH-OEI ombouw

In de tussentijd aan de rechter vleugelhelft begonnen. Hieronder de nogal provisorisch gerepareerde tip; echter niet helemaal mijn manier. In de beplanking zat ook nog een gat. Het grootste deel is inmiddels weggesneden. Hier komt een nieuw inzetstuk in.
012.jpg


De oude tip is nu voor het grootste deel weg, net als de bespanning aan de bovenzijde. Nieuwe onderdelen zijn in de maak. De bespanning aan de onderzijde is nog prima; die laat ik zitten.
013.jpg
 
Mooi hoor, en stevig.
Ik heb wel een vraagje, ik zie dat je die holte aan de onderzijde hebt dichtgemaakt, denk je dat er dan nog voldoende luchtcirculatie is?
Ik heb onlangs zelf een fatale crash gehad omdat motor en esc niet voldoende gekoeld werden. http://endenet.nl/met vleugels/MIG 3.htm

Grtz,
Jan
 
Hallo Jan, ik ga daarom in het motorschot 3 flinke gaten boren, zodat warme lucht naar achteren kan. De motorkap moet tevens extra gaten krijgen, zodat er voldoende toevoerlucht is.
Als ik echter jouw crash zie moet ik misschien op z'n minst een aparte BEC voorzien, zonde zeg!
Groeten,
Eddy
 
Een aparte bec moet je zeker doen, maar ook als die warme lucht door gaten in het motorschot kan bereik je nog weinig, die gaten in de voorkant laten lucht toe, prima, maar die moet ergens anders weer weg (naar buiten) kunnen, en dat blijft dan weer in de romp.
Er moet een stroming van lucht kunnen zijn, en dat is niet door alleen gaten in het brandschot, tenzij er ergens weer een gat in de romp zit waardoor de lucht weg kan.
Denk er nog even over na.

Grtz,
Jan
 
Hallo Jan, je hebt gelijk; dankje voor het meedenken. Ik wil de ESC onder de motorhouder plaatsen, zodat die zoveel mogelijk koele lucht krijgt. Dan extra gaten onderaan in de motorkap vlak voor het motorschot, zodat de lucht er weer uit kan.
Groeten,
Eddy
 
Laatst bewerkt:
Hier is het rudder ruwbouwklaar en ik heb tevens de Kavan scharnieren voor het stabilo passend gemaakt. Nu nog inlijmen, dan bespannen. Het mooie is dat de folie in exact dezelfde kleur leverbaar is.
016.jpg
 
Nog even een aanvulling op mijn foto's.
Die grote bak voor in de neus gaat hier wel effe vol met 8 s 5300 lipo's.
En een 320 kv motor.
Lipo's liggen zo een heel eind naar voren anders komt het zwaarte punt echt niet uit.
En we hebben nog koelgaten gemaakt in de dummy die hebben een zuigende werking.
En verder aan de onderkant bijna bij het stabilo een stukje folie verwijderd voor betere koeling.

Groeten Han.
 
Sorry maar die van "mij" is een tikkie groter.
Maar ook bij het kleinere broertje hebben we de accu naar voren gehaald.
Effe loeren naar een plaatje. 5 s 4000.??

102_1737.jpg
 
Begonnen met de reparatie van de rechter vleugelhelft. Gat dichten en enkele stripjes vervangen.
017.jpg


Links het resultaat. Rechts gestart met de nieuwe tip. Ik heb nog iets meer van de oude tip verwijderd.
018.jpg


Verder de eerste nieuwe ribbetjes erin.
019.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nu zitten de laatste nieuwe ribbetjes erin.
020.jpg


Zodra het stukje neuslijst "droog" en in vorm is geschuurd, kan de nieuwe bespanning er al weer op.
021.jpg
 
De staart heeft in de tussentijd een nieuw jasje gekregen. De rechterkant (buiten en binnen)...
022.jpg


en de linkerkant. Het logo van het oude kielvlak heb ik overgezet en het rudder ook alvast van een kleurtje voorzien. Wat me opvalt is dat de folie de hier en daar donkere ondergrond goed afdekt. De scharnieren in het kielvlak lijm ik er later in.
023.jpg
 
Dankje Jan!
En dan het neusje van de zalm...
024.jpg


...met het spantje voor het instrumentenpaneel in de juiste vorm gebracht, zoals de echte.
025.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit is de tussenstand:
026.jpg


En zo ziet de romp er nu uit:
027.jpg


Met nagellak remover (zonder aceton, ja ja, maar het ruikt wel naar aceton?!) de restjes van de bliksemschicht verwijderd; ging perfect! De letters heb ik uit oracover gesneden op een glazen ondergrond (oud koelkastplankje). Daarvoor heb ik een foto van het origineel naar "ware" grootte verschaald en nagemeten. De bliksemschicht moet origineel iets hoger, maar dat laat ik zo.
028.jpg
 
Back
Top